TorIvar Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet som jeg har med Connect3D Radeon 9700 PRO. Når jeg spiller spill som f.eks Age of Mythology og Mafia så henger pc'en seg etter en stund. Det som først skjer er at jeg får svart skjerm. PC-en er fortsatt på, og av og til hører jeg også lyden fra spillene jeg spiller. (Andre ganger ikke.) Jeg har prøvd forskjellige drivere fra ATI, justert på innstillinger i BIOS (AGP 8,4,2, justert mengde RAM dedikert til AGP, fast write, AGP control) Uansett hva jeg gjør vil ikke maskinen slutte å henge. Har noen opplevd liknende? PS. Jeg har ASUS A7V8X hovedkort. Og på systeminfo sies det at kortet kun kjører på AGP 2x. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Prøv nyeste via 4-in-1 drivere Prøv med bare en RAM-brikke Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 har samme hovedkort og samme grafikk-kort - og samme problem har en følelse av at mange sliter med dette. nyeste drivere fra ati gjorde at det klarer seg mye lenger, men henger fortsatt. ser ikke ut son at det sliter i dx9 men jeg har ikke testa lenge nok til å si noe sikkert. det er skikkelig kjip når man har kjøpt det beste grafikk kortet, så blir man frista il å bytte det mot et gammelt TNT kort Asus hadde ikke noe hjelp btw. Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Høres ikke ut som et skjermkortproblem, heller hovedkort som ikke har drivere til det. Har dere prøvd siste bios, dere har begge samme H.K Uansett med 2X agp er det noe galt Er nesten sikker på at biosen ikke er helt kompatibel med skjermkortet R Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har BIOS v. 1010, som er den nyeste. Asus påstår at problemet ligger i Radeon kortet og at dette ikke er fullt ut kompatibelt med Intel's AGP 8x standard. De kommer derfor ikke til å lage non fix for dette i den neste BIOSen. Jeg skrev feil sist om at ATi driverne som minsket problemet, for det er VIA sine nyeste chipsett- drivere som gjorde forskjellen. Jeg er redd flere personer har måttet sende tilbake kortet for å få det justert til å passe hovedkortet, men jeg venter litt og håper (men tror ikke) at en ny driver eller BIOS vil fikse det:) fa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå