Gå til innhold

Gaming E6600 eller x2 6000+

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge meg en gamer og Får forskjellige svar fra alle sider om hva som er best av en Intel E6600 og en Amd x2 6000+

Slev har jeg hørt at E6600 skal være bedre i og med jeg skal klokke oxo, så hvem er egendtlig best ?:p

btw resten av pc'n jeg skal kjøpe:

Hovedkort:

Asus P5N32-E SLI PLUS, nForce-650i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

[4Gb]Ram:

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 ,Kit w/fore BallistiX 1024MB's, E.P.P

Strømforsyning:

Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Cpu Kjøler:

NorthQ 3316 Aluminium UFO, 92mm vifte, 775/754/939/940/AM2

Gpu

XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Nå kommer nok alle og sier intel, intel og atter et par ganger intel. Men jeg sier amd. Så enkelt er det. E6600 presterer nok noe bedre, og den klokker nesten garantert myyyye lengre. Så er det dette du er ute etter; gå for intel. Jeg hadde valgt amd.

Lenke til kommentar
Vel... Nå kommer nok alle og sier intel, intel og atter et par ganger intel. Men jeg sier amd. Så enkelt er det. E6600 presterer nok noe bedre, og den klokker nesten garantert myyyye lengre. Så er det dette du er ute etter; gå for intel. Jeg hadde valgt amd.

8586190[/snapback]

Når du selv sier at E6600 presterer bedre og klokker bedre, hvorfor i all verden skal man velge amd da? Hvilke andre egenskaper har Amd som gjør den til et bedre valg? Prisen er jo den samme!

Lenke til kommentar

8586190[/snapback]

Skal man gi folk råd, så bør man være objektiv og hjelpe folk til å ta det beste valget for dem....

Skal du klokke, så er E6600 uten tvil det beste valget. Skal du ikke klokke, så er det fremdeles E6600 som er det beste valget, dog det er mindre forskjeller og lettere å forstå om du går for AMD om du "liker" AMD best. Men uansett åssen man vrir og vender på det, så er Intels E6600 .65nm prosess et bedre valg for de som skal oppgradere "hele" maskinvaren. Den er kjøligere, billigere, raskere og klokker bedre, hva er vel viktigere enn dette.....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Det handler om følelser.. Og prinsipper for min del.

Til trådstarter: Litt unødvendig med to tråder om samme tema?

8586223[/snapback]

Fanboy altså, ære være deg for det, men trådstarter er ute etter ett godt råd, og hva du føler og mener om Intel er kanskje ikke det beste argumentet for IKKE å kjøpe Intel

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...