Gå til innhold

Har du en AC'97-basert lydløsning? Les her...

Anbefalte innlegg

Avance Logic, en av de store aktørene innenfor AC'97-baserte lydløsninger, er blitt kjøpt opp av Realtek. Dette betyr at alle som bruker Avance-drivere bør oppgradere til Realtek sine snarest.

Forskjellene mellom Avance-driverne og Realtek-driverne:

- Lydprossessering blir nå gjort i hardwaren, noe som vil gi lavere CPU-forbruk (dette vil avhenge fra system til system)

- Støtte for EAX og A3D

- Mindre klikking og støy i spill som bruker DirectSound3D

- Eget valg for "3D Depth" - som justerer reverb-effekten

Disse forskjellene gjelder hovedsaklig ALC650-lydkodeken, som jeg har på min Shuttle XPC SB51G.

Altså, hvis du har et AC'97-basert lydløsning og ikke gidder å kjøpe eller har plass til et eget lydkort, så last ned Realtek-driverne her. Disse driverne kan gi et "nytt liv" til din AC'97-baserte lydløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt.

Det du skriver med at CPU'en blir frigjort merket jeg godt for 1 år siden. Drev da å tweaket litt i 3dmark og det var markert ytelsesforbedring når vi disablet det interne AC97-baserte lydkortet.

Skal bli spennende å se hva som skjer med disse driverne, om jeg beholder ytelsesforbedringen selv om jeg kjører AC97-basert lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg oppdaterte nettopp mine drivere til Realtek. Imidlertid førte installasjonen med seg noe uhumsk: Nå har jeg et program kalt soundman.exe som går i bakgrunnen og det har lagt seg et irriterende ikon på oppgavelinjen. Dette ikonet har ingen andre funksjoner enn å fungere som en snarvei til voulm, media player, soundrecorder og innstillinger for lyd. Virkelig ikke noe jeg har bruk for. Imidlertid er det ingen steder man kan hake av for "ikke vis dette ikonet".

Noen som vet hvordan man fjerner dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...