EviLEddiE Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Avance Logic, en av de store aktørene innenfor AC'97-baserte lydløsninger, er blitt kjøpt opp av Realtek. Dette betyr at alle som bruker Avance-drivere bør oppgradere til Realtek sine snarest. Forskjellene mellom Avance-driverne og Realtek-driverne: - Lydprossessering blir nå gjort i hardwaren, noe som vil gi lavere CPU-forbruk (dette vil avhenge fra system til system) - Støtte for EAX og A3D - Mindre klikking og støy i spill som bruker DirectSound3D - Eget valg for "3D Depth" - som justerer reverb-effekten Disse forskjellene gjelder hovedsaklig ALC650-lydkodeken, som jeg har på min Shuttle XPC SB51G. Altså, hvis du har et AC'97-basert lydløsning og ikke gidder å kjøpe eller har plass til et eget lydkort, så last ned Realtek-driverne her. Disse driverne kan gi et "nytt liv" til din AC'97-baserte lydløsning. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 hvordan finner jeg ut om jeg har disse gamle driverne? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 hvordan finner jeg ut om jeg har disse gamle driverne? Står det "Avance AC'97 Audio" i stedet for "Realtek AC'97 Audio" i Device Manager -> Sound, video and game controllers", så har du de gamle driverne. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Genialt. Det du skriver med at CPU'en blir frigjort merket jeg godt for 1 år siden. Drev da å tweaket litt i 3dmark og det var markert ytelsesforbedring når vi disablet det interne AC97-baserte lydkortet. Skal bli spennende å se hva som skjer med disse driverne, om jeg beholder ytelsesforbedringen selv om jeg kjører AC97-basert lyd. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ingen som har hatt "problemer" med de driverne? Vil helst ikke krasje systemet mitt... Uansett, kommer jeg til å merke stor forskjell fra de jeg har nå, om jeg installerer nye drivere? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg tviler meget sterkt på at disse nye driverne på noen som helst måte kan gjøre ditt system ustabilt. Avhengig av hvilket lydkodek-chip du har, vil du enten ha høyere eller lik ytelse som du har nå. Lydsystemet vil iallefall støtte mer "features", som f.eks EAX. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg oppdaterte nettopp mine drivere til Realtek. Imidlertid førte installasjonen med seg noe uhumsk: Nå har jeg et program kalt soundman.exe som går i bakgrunnen og det har lagt seg et irriterende ikon på oppgavelinjen. Dette ikonet har ingen andre funksjoner enn å fungere som en snarvei til voulm, media player, soundrecorder og innstillinger for lyd. Virkelig ikke noe jeg har bruk for. Imidlertid er det ingen steder man kan hake av for "ikke vis dette ikonet". Noen som vet hvordan man fjerner dette? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 TAKKER!!! Irritert meg lenge over at AC97et til HKet mit hakket som f... Hadde nå oppe word,exel, powerpotnt, WMP9.0,MSNM etc... merket SINSYK stor forskjell!!! Anbefales! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Er det lurt å fjerne usb og slikt også så sant det går ann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå