Gå til innhold

Stenging av tråder angående butikkdiskusjon?

Anbefalte innlegg

bestilte ny fikk brukt, tråden!!

Hmm, ikke for å være trollat eller noe, men det er blitt en barnehage når det gjelder moderatorer her på forumet. Stenge en tråd fordi det ikke passer med moderators meninger, i gamle dager ble det kalt Stalinisme og stengingen for Gulag.

Det er vel lov å bruke hue og ta selvkritikk på ting som man skriver/mener? Eller er ikke det nødvendig? Er det sånn at om man ikke liker meningene så stenger man tråden?

Blir sikkert slettet, kanskje bannet, men følte at jeg måtte ha en mening om dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest "alle" retningslinjene, det skal jeg innrømme, MEN;

Skal det ikke i hver enkelt tråd diskuteres/deles erfaring seg i mellom i henhold til topic? (og evt første inlegg)

Når en spør om erfaringer ut i fra om en butikk har for vane på seg til å sende brukte varer som nye, så er tråden plutselig over i å diskutere lover, til andre saker, til moderator jobber, osv osv..

Jeg er ikke gammel her på forumet, men bare i di 2mnd (les: ca) jeg har vært her, syntes jeg det oftere og oftere sklir ut jeg.

:hmm:

EDIT: Når da tråder sklir så langt ut som jeg syntes tråden du referer til gjør, er det ikke da like greit at den stenges? (når ikke topic/første post diskuteres lengre?)

NeMo^

Endret av ThaNeMo
Lenke til kommentar
** Flamere skytes on-site **

Jeg synes dette er en dårlig moderering, og det står ikke noe at modereringen ikke er tillat å kommentere.

Jeg personlig mener at når en Brukermoderator legger inn et partsinnlegg ekskluderer han seg automatisk fra å moderere tråden når folk er uenig med han.

Når han da til slutt får viljen sin og kan stenge noe han personlig mener en unødvendig tråd, så synes jeg det blir helt feil. Her skulle han bedt om hjelp fra en annen moderator for å få slutt på uvesenet. Det er jo ikke rart at folk setter spørsmålstegn ved modereringen hans.

:thumbdown:

Edit: Jeg vil faktisk gå så langt til at det er moderator som fremprovoserer at tråden sklir ut og da bør det være litt slakke på hva som blir skrevet i tråden.

Edit2: Fjernet navn på Brukermoderator da dette ikke er en heksejakt.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Vil si meg helt enig med trådstarter.

Jeg la selv inn et innlegg i nevnte tråd og ventet på tilbakemelding.

Eneste vedkommende presterte var å stenge hele tråden.

Usaklig og dårlig oppførsel av en som skal fremstå som representant for HW nettverket.

Lenke til kommentar
** Flamere skytes on-site **

Jeg synes dette er en dårlig moderering, og det står ikke noe at modereringen ikke er tillat å kommentere.

Jeg personlig mener at når en Brukermoderator legger inn et partsinnlegg ekskluderer han seg automatisk fra å moderere tråden når folk er uenig med han.

Når han da til slutt får viljen sin og kan stenge noe han personlig mener en unødvendig tråd, så synes jeg det blir helt feil. Her skulle han bedt om hjelp fra en annen moderator for å få slutt på uvesenet. Det er jo ikke rart at folk setter spørsmålstegn ved modereringen hans.

:thumbdown:

Edit: Jeg vil faktisk gå så langt til at det er moderator som fremprovoserer at tråden sklir ut og da bør det være litt slakke på hva som blir skrevet i tråden.

Edit2: Fjernet navn på Brukermoderator da dette ikke er en heksejakt.

8586666[/snapback]

Syns faktisk ikke navnet på gitte moderator burde fjernes. Er helt enig med deg om det er dårlig moderering og det er forsåvidt ikke første gang dette skjer.

Lenke til kommentar

Moderatoren det er snakk om er meg.

Jeg modererte heller ingenting i tråden, jeg forklarte strengt tatt bare trådstarter at normal folkeskikk er å spørre først for så å skyte.

Trådstarer farer opp og skriver ett innlegg rettet mot en gitt nettbutikk uten å gi de mulighet til å svare for seg, da han ikke engang hadde rettet ett eneste spørsmål mot de, ikke engang PRØVD å ta kontakt.

Dere burde være voksne nok til å forstå at man burde spørre selger før man helt uoppfordret hiver ut noe greier på ett forum uten å ha belegg for det.

Det minner mer om oppførselen til enkelte i Se&Hør/Her&Nå!

Når det i tillegg viser seg at trådstarter hadde feil, er denne kritikken helt uberettiget og tråden stenges, spesielt da førsteinnlegget etter nettbutikkens svar var noe a la "æÆÆÆAHAHA Trådstarter du bæsja på leggen der!)=!#)=#!"

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg gammel her på forumet jeg heller, men det virker til at det er praksisforskjell mellom "webshop og erfaringer" på dataforumet og "forhandler" delen på mobilforumet...

Later til at en ser gjennom fingrene med mer på "forhandler" delen under mobil. Som reprensentant for "forhandlerstanden" synes jeg det noen ganger kan bli litt mye av det gode der.

Men, ser poenget i at det modereres i akutelle tråd, dog kan nok enkelte være litt mindre krass i tonen. Når man har autoritet, oppfattes man fortere som krass en ikke. På den annen side skal selvfølgelig moderatorer også få lov å ha en mening om ting og tang, men man burde kanskje definere i innledningen hvorvidt man opptrer som moderator eller bruker i gitte sammenheng?

Ellers oppfordrer jeg moderatorteamet til å jobbe mot mer "likhet for loven" på de 2 nevnte underforum.

With love and squailor...

edit: ser at moderator har svart før meg i tråden, og jeg skjønner tankegangen med at det er normal praksis å kontakte butikken og gi dem en mulighet til å "løse" uenigheten før man går ut i offentligheten og basher dem. Men igjen, dette er snarere regelen enn untaket på "forhandler" under mobil... (likhet for loven please!)

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Ellers oppfordrer jeg moderatorteamet til å jobbe mot mer "likhet for loven" på de 2 nevnte underforum.

8587123[/snapback]

Det er veldig vanskelig for oss moderatorer å moderere helt likt overalt, da vi må se med skjønn på alle forskjellige tilfeller. Forskjellsbehandlinger kan absolutt forekomme, særlig når det er snakk om forskjellige moderatorer. Dersom dere ser noe som involverer forskjellsbehandling, send en PM til en moderator eller den moderatoren som har utført moderering dere synes er forskjellsbehandling, så vi kan få sett på saken.

Lenke til kommentar

8587123[/snapback]

Det er veldig vanskelig for oss moderatorer å moderere helt likt overalt, da vi må se med skjønn på alle forskjellige tilfeller. Forskjellsbehandlinger kan absolutt forekomme, særlig når det er snakk om forskjellige moderatorer. Dersom dere ser noe som involverer forskjellsbehandling, send en PM til en moderator eller den moderatoren som har utført moderering dere synes er forskjellsbehandling, så vi kan få sett på saken.

8587173[/snapback]

Tar den, det jeg mener er at det er tydelig at "lista" ligger annerledes, konsekvent forskjell i måten man utøver skjønn på (har vel med at forskjellige mods = forskjellig bruk av skjønn :whistle: ). Mente egentlig bare at man kunne ta det som en oppfordring/utfordring, at mods kunne "kikke litt på hva andre gjør".

Men når det er sagt, så er det ingen grunn til å gaule ulv. Dere gjør en god jobb der jeg oppholder meg - så da er det bare velstand...

Lenke til kommentar

Tar den, det jeg mener er at det er tydelig at "lista" ligger annerledes, konsekvent forskjell i måten man utøver skjønn på (har vel med at forskjellige mods = forskjellig bruk av skjønn  :whistle: ). Mente egentlig bare at man kunne ta det som en oppfordring/utfordring, at mods kunne "kikke litt på hva andre gjør".

Men når det er sagt, så er det ingen grunn til å gaule ulv. Dere gjør en god jobb der jeg oppholder meg - så da er det bare velstand...

8587191[/snapback]

Husk at ikke alle mods henger overalt. Vi har våre steder hver for oss. Selv har jeg kun vært innom mobildelen av forumet når noen har rapportert regelbrudd.

Bare å si ifra om du ser noe feil. :)

Lenke til kommentar

Er enig med oysfaerg at trådstarter burde kontaktet netshop først, men det er ikke det som er poenget.... Poenget er om han har "rett" til å poste et slik spørsmål på forumet? Det var et enkelt spøsrmål, han fikk et enkelt svar og da burde alt vært i orden! Det er det som er mitt poneg, retten til å poste på forumet uansett om det kan virke tåpelig der og da!

Lenke til kommentar

Sjølvsagt har ein lov å stille sånne spørsmål her inne.

Tråden vart stengt fordi den tok heilt av og gjekk langt ut over sine proporsjoner. Trådstarter fekk svar frå Netshop etter eit par innlegg, tråden skulle stoppa der. I staden for fyrte folk seg opp fordi ein moderator hadde ein kommentar til saken.

Lenke til kommentar
.... jeg forklarte strengt tatt bare trådstarter at normal folkeskikk er å spørre først.......

....Dere burde være voksne nok til å forstå at man burde spørre selger ...

....Det minner mer om oppførselen til enkelte i Se&Hør/Her&Nå! ...

-Og sånt skal vi tåle fra moderator? Istedet for å innrømme at du var for raskt ute med din dom, tråkker du bare enda mer i salaten? Virker ikke som du er i nærheten av å kunne se poenget vi vil frem til. Er det virkelig så hardt å være (bittelitte da?) enig at du kanskje var litt raskt ute?

Victurus!

* major edit!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
Sjølvsagt har ein lov å stille sånne spørsmål her inne.

8587429[/snapback]

Det Zeph her sier er det som gjelder. Slike spørsmål er det helt greit å spørre om. Det foreligger ingen avgjørelse eller føring fra forumstyrets side som tilsier at man ikke kan starte slike tråder. Om det skulle komme en slik føring så vil vi gi beskjed om det. Dette gjelder på generell basis.

Ellers;

Når det gjelder den bestemte tråden så har vi en retningslinje her på forumet;

#13: Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. En klage skal være begrunnet, være saklig og skal fremlegges i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender en klage.

Dette betyr i klartekst at enkeltmodereringer eller stenging av enkelttråder ikke er noe man skal opprette ny tråd om. Man skal heller ikke diskutere moderering i den aktuelle tråden, da det er uhøflig overfor trådstarter og hans tema. Det er rett og slett off-topic. Reaksjon på moderering skal gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. På generell basis kan man diskutere de reglene og føringene som moderatorene modererer utifra i denne kategorien ("tilbakemeldinger om forumet").

Er man uenig i en stenging eller ønsker å klage på en eller flere moderatorer så send en e-post til [email protected] så vil forumstyret se på saken :)

Denne tråden stenges da dette ikke er måten å ta opp enkeltsaker på, ref retningslinjene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...