Admin'c Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 hehe integralregning kan du forvente å få hvis du skal ta mekanikk senere f.eks. noe som igjen lar deg dimensjonere bygg noe som igjen faktisk gjøres i dag . Vgs er jo en forbredelse til universitetet på en måte. Matte kan brukes til utrolig mye så det er viktig, samtidig har jeg også tro på at matte utvikler hvordan man tenker på. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Om du ikke selv observerte jukset, så er det på ingen som helst måte din oppgave å si i fra. Alt du gjør da er å videreformidle rykter. Hadde du sett det selv, hadde det vært en helt annen sak. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det eneste jeg ville tysta på var om noen så på meg og skrev ned akkuratt det samme. Da kan jo sensoren gjette hvem av oss to som juksa. Men om vi hadde fått en bra karakter begge to så hadde ikke det gjort meg noe. Det er jo bare fint for han det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Etter min mening er arbeidspresset på videregående så stort at dette driver mange til ulovlige virkemidler. Ha ha ha ha! Skal du ha et liv utenfor skolen kan du umulig klarer å henge med på 4-5-6 stadiet i alle fag. Jeg klarer fint å ha bare femmere og seksere, trener tre-fire ganger i uken, jobber, er med kjæreste og venner og kjører ski. Dette er med full fordypning i realfag. . Stakkers jente, hun slet tydeligvis noe jævlig i det faget - og jeg vet hvordan det er. Hva i helvete fikk du ut av å se henne stryke, og atpå til "godte deg"? 8599974[/snapback] Hvis hun ikke kan noe i faget fortjener hun strykkarakter, punktum. Skole generelt er oppskrytt, og vi får vare brukt for minimalt av det vi lærer! 8599649[/snapback] Du holder deg milevis unna realfagene, ser jeg. 8600567[/snapback] Ehh, gjør ikke du også det? Hvis man har tenkt til å ta en høyere utdanning får man bruk for mye av det man lærer i allmennfagene, som ballast du kan bruke for å berike oppgavene dine hvis det er den typen fag du tar (litteratur/språk, samfunnsfag etc), og du får garantert bruk for veldig, veldig mye av fysikken, kjemien og matematikken hvis du skal studere et av de fagene videre. Dessuten blir hverdagen mye mer spennende hvis du forstår litt mer av tingene rundt deg. Juks er fy-fy. Om ikke annet, si ifra hvis det er mulig at de blir tatt for deres egen skyld. Juks på universitetsnivå er straffbart, og hvis du går allmennfag uten å ha planer om å studere videre er du dum, dum, dum. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ehh, gjør ikke du også det? 8606024[/snapback] Vel, jo, men jeg innser likevel viktigheten av fagene. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg ser at jeg egentlig har stilt to spm i hovedinnlegget, og det er bare trivelig at dere engasjerer dere, men fikk jeg et svar på: Kan noen andre som jukser påvirke mine prestasjoner i faget/måten læreren tolker min arbeidsinnsats på? Saken er bare den at jeg ikke kan se at ens fusk kan påvirke en annens prestasjoner i faget, eller kan det? Kanskje avhenger det av fag og lærer? Snakker 2MX her. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er klart at du blir påvirket av andres resultat. Dersom andre folk gjør det mye bedre enn deg kan de ta fra deg skoleplassen neste år. Læreren kan jo se litt på det sånn at du gir litt opp, eller noe slikt. Det kan hende læreren ser litt mer sånn at de andre får et lite pluss for at de gjør litt ekstra. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 på ntnu driver de med normalfordeling, noe som kan gjøre at du får en dårligere karakter om noen jukser enn om noen ikke jukser. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hva mener du? Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 de har en tendens til å tilpasse karakterene etter en gausskurve er det vel det heter slik at om eksamen er veldig lett så er fortsatt karakterfordelingen den samme som om den hadde vært middels. Samme om den er for vanskelig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du kan jo bare si at lærerene er for dårlig når det gjelder å overvåke fusk. Du sier du har fulgt med på lærerene under prøver, og det er ganske slapt osv. Så ramser du opp ting elever lett kan fuske med, hvorav du nevner måten personen fusket på (ikke ved å si at det var noen som gjorde det). Da har du ikke klaget, men tatt deg av problemet. Så får han bli tatt eller slutte på neste prøve. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det blir fortsatt like idiotisk ovenfor klassekameratene om de får nyss om det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det blir fortsatt like idiotisk ovenfor klassekameratene om de får nyss om det. 8618288[/snapback] Hvis de er kamerater og har litt vett og respekt for seg selv så burde de skjønne at det er til alles beste at en elev forteller læreren at _noen_ har fusket og forklart hvordan det har blitt utført slik at lærer kan være litt obs på det. I trådstarters tilfelle (han er tilitsvalgt) kan han ta det opp med klassen når lærer ikke er tilstede. Det er jo helt klart at de som fusket har gjort en dårlig jobb. Så det man gjør er jo å skremme dem (eller i verste fall forbedre metodene sine). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå