Gå til innhold

Samtlige USB-porter plutselig ute av drift


Anbefalte innlegg

Beklager hvis noen leser denne posten for andre gang. Postet den først under "maskinen virker ikke", men det handler om en bærbar datamaskin ;)

 

Startet laptopen tidligere i dag, og da fungerte plutselig ingen av USB enhetene. Har to USB disker samt USB mus fordelt på tre porter. Det var plutselig ingen tegn til diskene eller musa i windows. Begynte å feilsøke ved å bytte om på kablene uten hell. Deretter koblet jeg til en gammel USB hub med lysdiode som jeg hadde liggende for å se om det var strøm fra busen, og det var det . Ingen tegn til huben i windows riktignok. Har også en FW disk, og den fungerer som den skal fremdeles. Kan legge til at jeg ikke har koblet til noen nye USB enheter på et halvt år. Det er heller ingenting som skulle tilsi at dette er et XP-problem, men det er mulig det er triks jeg ikke har prøvd. Har forsøkt å slette USB root enhetene under enhetsbehandling, og starte maskina på nytt uten annet resultat enn at XP finner dem på ny - ingen tegn til diskene eller musa, dessverre. Hva kan årsaken være? Er dette et hardware problem? Noen tips?

 

En annen ting...jeg skulle gjerne ha brukt laptopen i jobbsammenheng i helga, og er helt avhengig av mus. Finnes det noen måter å koble til ekstern mus gjennom FW eller printerporten bak på maskina, evt andre lure triks? Jeg har PCMCIA inngang, men den benyttes av lydkortet mitt.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv på min CL56 for et år år siden. CL56 er forresten eksakt samme PC som Z-Note 4200, bare forskjell forhandlere...

 

Det endte i alle fall med at jeg måtte sende inn PCen og HKet ble bytta tror jeg. Hvis jeg husker riktig.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...