Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken trådløs router bør jeg kjøpe

Anbefalte innlegg

Hei

vi har et veldig stort hus. det er 100 kvadrat meter, og har 3 etasjer. jeg trenger en trådløs router som egner seg til vårt hus. huset er et tømmer hus (ikke betong). det er viktig at jeg har gode signal i HELE huset. vi har ganske mange pc-er.

kan noen hjelpe meg å velge? jeg har null peil på routere. det er også viktig at hastigheten på den er minimum 108 mbps.

Tusen Takk

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

vi har et veldig stort hus. det er 100 kvadrat meter, og har 3 etasjer. jeg trenger en trådløs router som egner seg til vårt hus. huset er et tømmer hus (ikke betong). det er viktig at jeg har gode signal i HELE huset. vi har ganske mange pc-er.

kan noen hjelpe meg å velge? jeg har null peil på routere. det er også viktig at hastigheten på den er minimum 108 mbps.

Tusen Takk

8585098[/snapback]

Hvis huset deres er 100kvadratmeter, så vil nesten hvilken som helst router duge, hvis det derimot er stort 100kvm pr. etasje, så burde du se på en MIMO eller Pre-N router

Lenke til kommentar

det er 100 kvadratmeter per etasje

kan dere legge link til de dere anbefaler meg?

trenger jeg et bra pci-kort også for å få gode signal?

jeg har dette kortet. holder det?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

jeg trenger vel nytt pci-kort også?

hvilket bør jeg velge da?

jeg tror jeg kjøper denne. er den bra?

hvordan pci kort bør jeg ha? jeg må ha et som passer på routeren. så det må ha 300 mbps. er dette bra? ser det kar fått dårlig karakter

edit: bør jeg kjøpe dette?: router og pci kort. passer de sammen?

Lenke til kommentar

Hvilken internett leverandør har du? Har du noen router fra før eller bare modem?

Jeg ville gått for en løsning med flere accesspunkt spredd ut over huset, koblet sammen med kabel, eventuelt WDS. Når det er så stort område så skal det litt til for å dekke hele med en AP.

Lenke til kommentar
edit: bør jeg kjøpe dette?: router og pci kort. passer de sammen?

8604055[/snapback]

Du bør absolutt velge nettverkskort som er kompatible med 655 om du skal bruke pre 11n 'standarden'. Se her for anbefalt løsning: http://www.dlink.com/products/?pid=530

8607280[/snapback]

kan du spesifisere litt bedre hvilket kort jeg bør velge?

hvor bør jeg kjøpe osv...

max pris på pci-kortet er 550kr

Lenke til kommentar

D-link DWA-556 passer, men er ikke så enkelt å finne i Norge. Tipper det koster mellom 700-1000 kr om du finner det også. Pre-N er litt dyrt pga flere antenner mm.

Her er et PCI kort som går sammen med DIR-655...

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71572

Her er et usb-adapter http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...1573&plid=71573

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
er dette det jeg bør kjøpe: pci-kort og router ?

8608404[/snapback]

Det er de jeg mente ja. Ser det er noen klager på kortet, men tror ikke du skal få mange problemer bare det er nok rekkevidde.

Du kan aldri stole 100% på slike omtaler fordi det er endel med liten forståelse av wireless og data som skriver ;)

Den største fordelen med kombinasjonen av 11n router/kort er at du kan få opptil 100Mbit i praktisk overføring. Dette er fint hvis man overfører data lokalt mm.

Rekkevidden tør jeg ikke spå, men MIMO-teknologien gir generelt bedre rekkevidde enn gamle wlan pga at den har flere sendere/antenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...