Gissan Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Heihei! Tok bilde av en tulipan (?) isted, og ønsker nå kritikk.. At bakgrunnen "fader" ut til svart er gjort med vilje. Skal jeg bare slette, eller var det bra? Lenke til kommentar
Ramona Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Litt for ufokusert for min smak, men likte fadingen da Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Litt for ufokusert for min smak, men likte fadingen da 8584830[/snapback] Hmm.. Jeg må seriøst kjøpe nytt objektiv nå. Kameraet sier blomsten er perfekt fokusert (grønt lys), så da kan det jo ikke være annet enn objektivet som ikke leverer skarpe nok bilder. Bæsj. Endret 10. mai 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Her kommer enda et bilde.. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det første bilde var fint.. Det andre hadde litt rotete bakgrunn. Det med fokuseringen, kan du ikke bruke manuell fokus? Eller vil det kanskje ikke gjøre det noe bedre... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Om du bruker AF, så kan det jo være at objektivet har blitt feilfokusert iløpet av 20 år Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det nokon tanke bak dette bildet? Trur ikkje du trenger nytt objektiv. Men kanskje ei fotobok kan hjelpe på tekniske ferdigheter og på å finne inspirasjon til motiv? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Bildet var pent til og være en tullipan Hmm.. Jeg må seriøst kjøpe nytt objektiv nå. Skarpheten på objektivet vanskelig og vurdere utfra et så lite bilde? oftes er slike bilder penest uten for meget oppskarping! johnohod: Er det nokon tanke bak dette bildet? Må si meg enig i mr.Johnohod her, spesielt når det gjelder macro/blomst bilder som ofte kan bli litt "kjedelige" Vil du ha et "kjempebra" macro/blomst bilde bør det være det lille ekstra f.eks. lyssetting etc. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Viss du tar bilder som er så pass nærme som det du har her, er det vel helst til å annbefale å bruke macro objektiv, og for all del IKKJE bruk auto-fokus. Det første motivet var best, men og uskarpt som nevnt. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvorfor ikke autofokus? Det fungerer da flott for meg når jeg tar nærbilder. Det handler bare om å få den til å treffe på det rette punktet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå