Tramell Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 På min Tagan 530w psu kan jeg flytte en bryter mellom split og combine. Det står "i boka" at det har noe med rails og over/under 20A å gjøre.... Hva betyr det? Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 På min Tagan 530w psu kan jeg flytte en bryter mellom split og combine. Det står "i boka" at det har noe med rails og over/under 20A å gjøre.... Hva betyr det? Har det noe med skjermkort(ene) å gjøre? 8584367[/snapback] Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det ser ut til at du kan spiltte opp 12v/5v/3v railene på psuen så du kan få stabile spenninger til skjermkort som trenger det, da få det vell 1 rail selv Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Det ser ut til at du kan spiltte opp 12v/5v/3v railene på psuen så du kan få stabile spenninger til skjermkort som trenger det, da få det vell 1 rail selv 8584827[/snapback] Hva er "rail" og skal jeg bruke det ene eller andre, med min hw? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg er ikke flink å forklare men. Det er en plass i psuen/en ting i psuen som deler opp spenninga og står også for kjølinga.Det splitter vell spenninga opp i 12v,5v,3v osv .hvilke Spenninger har du på tingene dine? Det kan du sjekke i everest event. Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Svarte, har ikke tilgang på maskina akkurat nå. Er på feil side av landet Men er det slik å forstå at med psu innstilt på split, får skjermkortet mer stabil spenning enn med combine? Det er vell best, eller? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 I teorien ja, men du må sjekke spenningene før og etter for å se hva som er best Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 I teorien ja, men du må sjekke spenningene før og etter for å se hva som er best 8585060[/snapback] Ok, men da kan kanskje du gi meg en link til det programmet som du nevnte...Everest Og takk for svar. Meget hjelpsomt Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Liker ikke den nye versjonen, veit ikke om de gode gamle er lovlige å gi til andre men her er en link til de nye http://www.lavalys.com/products/overview.p...3&ps=UE&lang=en Endret 10. mai 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Liker ikke den nye versjonen, veit ikke om de gode gamle er lovlige å gi til andre men her er en link til de nye http://www.lavalys.com/products/overview.p...3&ps=UE&lang=en 8585131[/snapback] Thanx a LOT Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 ...Det splitter vell spenninga opp i 12v,5v,3v osv ... 8584971[/snapback] Du bommer ganske kraftig her, du har nok ikke mye greie på PSU. Combine / Split har bare med 12V å gjøre. Det kan brukes veldig mye strøm på 12V, kanskje over 30 A. Det kan bli så mye at det er farlig, det er noen spesifikasjoner som sier at det skal være max 20A på et uttak. Derfor er 12V utgangen vanligvis delt opp i flere rails. Tagan har en spesiell løsning for å velge om det skal være slik begrensing eller ikke. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 ...Det splitter vell spenninga opp i 12v,5v,3v osv ... 8584971[/snapback] Du bommer ganske kraftig her, du har nok ikke mye greie på PSU. Combine / Split har bare med 12V å gjøre. Det kan brukes veldig mye strøm på 12V, kanskje over 30 A. Det kan bli så mye at det er farlig, det er noen spesifikasjoner som sier at det skal være max 20A på et uttak. Derfor er 12V utgangen vanligvis delt opp i flere rails. Tagan har en spesiell løsning for å velge om det skal være slik begrensing eller ikke. 8586482[/snapback] Ok, tok litt feil da. Men kjenner ikke tagan så godt og tok bare litt generell kunnskap.Men det er fint at du forklarte det korrekt Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 ...Det splitter vell spenninga opp i 12v,5v,3v osv ... 8584971[/snapback] Du bommer ganske kraftig her, du har nok ikke mye greie på PSU. Combine / Split har bare med 12V å gjøre. Det kan brukes veldig mye strøm på 12V, kanskje over 30 A. Det kan bli så mye at det er farlig, det er noen spesifikasjoner som sier at det skal være max 20A på et uttak. Derfor er 12V utgangen vanligvis delt opp i flere rails. Tagan har en spesiell løsning for å velge om det skal være slik begrensing eller ikke. 8586482[/snapback] Hei. Hva skal jeg sette den psu`en på da? Har tenkt å kjøpe et skjermkort til etterhvert....skal den da ev. stå på det samme? Takker for alle svar so far Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det spiller nok liten rolle, men jeg ville satt den til 'split'. Det er jo standard på de fleste PSUer. Det er vel ikke så stor sjangs for at du overbelaster en rail, 20A blir 240W. Men skal du ha 2 skjermkort som trekker 100W hver bør du nok bruke 'combine'. http://www.dansdata.com/tagans.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå