Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Låse Nettverket mitt

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen .. jeg har 2 routere de heter xplorer 871 bt og belkin. men desverre har jegi ngen aning om hvordan jeg sikkerhets aktiverer det, og alle naboene mine bruker mitt nett.. om det er noen her som har noen aning om hvordan man kan sikkerhets aktivere det så værså snill og kontakt meg

mvh Henrik Holm :):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Skriv inn 192.168.2.1 der du pleier å skrive internettadresser når du surfer. Da burde det skje saker og ting.

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på hvilken router du har!

Med meg var det 192.168.1.1 før, men når er det 192.168.0.1 :)

Så, se på de papirene du fikk! Eller brukerhåndboka!

8585408[/snapback]

Hei igjen og takk for hjelpen.. eneste problemet jeg har nå er at jeg desverre ikke har denne brukerhåndboken. og derfor veit jeg ikke hvordan jeg får settet passord på for man må ha en slik kode som jeg ikke veit hvor jeg får tak i.. er det mulig å ringe telenor så de kan si meg et slikt passord ??

-MVH Henrik Holm-

Lenke til kommentar

Det du må gjøre, er å laste ned manualen til routeren, og den finner du sikkert på hjemmesiden til produsenten. Når du har fått tak i manualen, så leser du deg frem til hvordan du aktiverer WPA (eller WEP hvis den ikke støtter WPA), hvordan du aktiverer MAC-filtrering og hvordan du deaktiverer SSID. Da bør nettverket bli ganske så "tett".

Ang. det å ringe Telenor, så har ikke det noe for seg ettersom du selv bestemmer krypteringskoden (hvis det var denne koden du snakket om). Hvis det var innloggingskoden til routeren du mente, så står den som sagt i brukerhåndboka som du finner på produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

Slå på WPA1 eller WPA2 og ha en nøkkel på over 8 tegn.

Har du kun WEP så får du slå det på og krysse fingrene. Personlig ville jeg kjøpt en ny router med WPA støtte.

Alt annet er verdiløst, ikke hør på luringene som sier at du skal slå på MAC-filtrering, slå av DHCP eller SSID. Disse endringene gjør ingenting for å sikre nettverket ditt. Å tro noe annet er å lure seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...