kj6yf Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 får prøve det da og vente i 2 uker. Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 da har det endelig blitt til at jeg får et forelegg. fikk telefon fra politiet i går om at de faktisk hadde fått forelegget i retur hver gang dem hadde sendt det til meg. kommer tilbake med resten når det faller ned i postkassa Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Ingen utsettelse? 8943063[/snapback] blir nok en "liten" utsettelse og tipper jeg, får vel brevet i morgen. update. det ble et forelegg på 8000kr, men hvor er det det står om utsettelse, eller kommer det automatisk? Endret 25. juni 2007 av kj6yf Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ring til politidistriktet ditt, og snakk med førerkortkontoret. De hjelper deg videre! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ble tatt uten førerkort på moped. Fikk 6mnd utsettelse på kortet + 500,- i bot. Sikkert en del dyrere hvis du blir tatt med bil Lenke til kommentar
cv1234xz Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Bare fortsetter på denne tråden siden den er relevant. Har et spørsmål angående bilkjøring uten førerkort: Jeg ble fratatt førerkortet for en liten stund siden, og får det sikkert ikke igjen på et års tid. Det som er at jeg er avhengig av bil, til jobb, hjemreise osv. Så jeg lurer på hva forsikringen dekker hvis man ikke har førerkort, om den er "gyldig" det hele tatt? F.eks. hva som skjer hvis jeg havner i en ulykke der jeg har skylden, eller der noen andre har skylden osv? Eller er det noe vits i det hele tatt for meg å ha forsikring? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) En venn av meg ble tatt for fyllekjøring med moped, men politiet var såppass sløve at de glemte å inndra sertifikatet hans. Han kjørte lenge i etterkant helt til han fikk noen dom. Utrolig hvor slappe politiet kan være med sånne ting. Endret 22. oktober 2008 av Lugia Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ble tatt uten førerkort på moped. Fikk 6mnd utsettelse på kortet + 500,- i bot.Sikkert en del dyrere hvis du blir tatt med bil Da vil jeg si at du slapp billig i unna med tanke på boten. En kamerat av meg ble stoppet på scooter uten sertifikat, han fikk 6000,-. Dog slapp han utsettelse. Han fikk faktisk tilbudet 14 dagers fengsel eller bot. Virker som politiet i Norge praksiserer kjøring uten sertifikat litt forskjellig. En kamerat av meg fikk 8000,- for å kjøre bil uten sertifikat. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 der vi bur på plasser der politiet er innom engang i året eller to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå