kj6yf Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Fant ikke noe emne om dette når jeg søkte men finnes det så link gjerne til det. Jeg trenger heller ingen som sier hvor dum jeg er, var bra du ble tatt osv. det er bare unødvendig. Så til saken... Var så dum å kjøre uten førerkort og ble stoppet av politiet, svarte ærlig på alt dem spurte om og alt det der, men glemte der og da å spørre hva slags straff jeg kunne vente meg og hvor lang tid dette kunne ta. Vet at dette var utrolig dumt gjort. Så hva slags straff kan jeg egentlig vente meg og hvor lang tid vil det ta før jeg får noe fra politiet, dette skjedde i desember i fjor og jeg har ikke hørt noe enda. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du kan nok forvente deg en goood utsettelse på førerkortet, samt bøter hvis du er riktig uheldig. Når du ikke har førerkort betyr det at du ikke er skikket til å kjøre i trafikk, og da en fare for samfunnet! Derav straffen! Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har du ikke hørt noe på et halvt år? Det er jo sykt. Pleier behandlingstiden/køen å være så lang? Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Tja.. om du er heldig kan du slippe unna med utsettelse i 6 måneder og/eller en bot på rundt 4-5000,- Snakker av erfaring.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) politiet surrer rører og roter noe helt forjævlig... det at du ikke har hørt noe siden desember er utilgivelig... MAS! Det gode med det, er at grunnen til at det har skjedd kan være en saksbehandlingsfeil som kan føre til at saken blir henlagt eller at du får redusert straff ang. straff så kommer det vel litt ann på hvor / når men antagelig halvt år utsettelse edit noen av mange skriveleif Endret 10. mai 2007 av SirAmp Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Takker for raske svar. er ganske klar over at det kommer til og bli en utsettelse og en bot, men hadde ingen anelse over hvor lang tid det skulle ta, fikk jo heler ingen beskjed over dette når jeg ble stoppet. men hva skal jeg gjøre for å gå frem å finne ut hva som har skjedd med denne saken? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 En ting du ikke skal gjøre er å kontakte politiet, hadde en politisak på meg for mange år siden jeg også, det var helt idiotisk greie og jeg skulle liksom få bot på 1000kr.. Fra de sa at jeg skulle få den bota på 1000kr til jeg fikk den tok faktiskt over et år! Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 En ting du ikke skal gjøre er å kontakte politiet, hadde en politisak på meg for mange år siden jeg også, det var helt idiotisk greie og jeg skulle liksom få bot på 1000kr.. Fra de sa at jeg skulle få den bota på 1000kr til jeg fikk den tok faktiskt over et år! 8585114[/snapback] hva mener du jeg skal gjøre da? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 vente og håpe på det beste - henlagt sak Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 joa, men det tar grusomt lang tid da. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det noe som haster for deg? Når kan du eventuelt kjøre opp selv? Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Er det noe som haster for deg? Når kan du eventuelt kjøre opp selv? 8589300[/snapback] jeg synes egentlig det haster. kunne kjørt opp selv når som helst. men dette stopper jo selvfølgelig en god del, derfor jeg lurer på hva slags straff jeg kan vente meg Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Straffen for å kjøre uten førerkort er et halvt år utsettelse (fra den dagen du har lov å kjøre opp, hvis du er under 18år) + en bot som sannsynligvis blir regnet ut fra hvor mye du tjener. Siden du er gammel nok til å kjøre opp vil jeg tatt kontakt med politiet med en gang. Hvertfall hvis det er et halvt år siden episoden skjedde. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 En kompis av meg fekk melding i fra politiet 1 måned senere etter den samme hendelsen. Det står han får 5000,- i bot eller 10 dager fensgel hvis det ikke kan betales på noe måte og om du ikke har fått betalingsutsettelse. Det sto ikke noe om sperrefrist. Men jeg tror det er automatisk og politiet har det registrert i registeret sitt.... Det du bør gjøre er å ringe til dem og spør om en vandelattest. Der står det om du har fått utsettelse aka sperrefrist osv.... Men hvis det har gått 6 måneder siden hendelsen så er denne sperrefristen fjernet og du kan kjøre opp. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Fant ikke noe emne om dette når jeg søkte men finnes det så link gjerne til det. Jeg trenger heller ingen som sier hvor dum jeg er, var bra du ble tatt osv. det er bare unødvendig. Så til saken... Var så dum å kjøre uten førerkort og ble stoppet av politiet, svarte ærlig på alt dem spurte om og alt det der, men glemte der og da å spørre hva slags straff jeg kunne vente meg og hvor lang tid dette kunne ta. Vet at dette var utrolig dumt gjort. Så hva slags straff kan jeg egentlig vente meg og hvor lang tid vil det ta før jeg får noe fra politiet, dette skjedde i desember i fjor og jeg har ikke hørt noe enda. 8584181[/snapback] Du får utsettelse et halvt år fra dagen du ble tatt. Er det et halvt år siden, er straffen sonet. Ellers virker det rart at ikke du har hørt noe. Kan være det er henlagt.. men du skulle hørt noe uansett. Når det gjelder bot, så er jeg ikke sikker. Men det kan henge sammen med inntekt, eller fast beløp. Jeg ville ringt å sjekket. Spør eventuelt biltilsynet om du kan ta førerkort nå? Mener de kan sjekke det, hehe. Lykke til, gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Fant ikke noe emne om dette når jeg søkte men finnes det så link gjerne til det. Jeg trenger heller ingen som sier hvor dum jeg er, var bra du ble tatt osv. det er bare unødvendig. Så til saken... Var så dum å kjøre uten førerkort og ble stoppet av politiet, svarte ærlig på alt dem spurte om og alt det der, men glemte der og da å spørre hva slags straff jeg kunne vente meg og hvor lang tid dette kunne ta. Vet at dette var utrolig dumt gjort. Så hva slags straff kan jeg egentlig vente meg og hvor lang tid vil det ta før jeg får noe fra politiet, dette skjedde i desember i fjor og jeg har ikke hørt noe enda. 8584181[/snapback] Du får utsettelse et halvt år fra dagen du ble tatt. Er det et halvt år siden, er straffen sonet. Ellers virker det rart at ikke du har hørt noe. Kan være det er henlagt.. men du skulle hørt noe uansett. Når det gjelder bot, så er jeg ikke sikker. Men det kan henge sammen med inntekt, eller fast beløp. Jeg ville ringt å sjekket. Spør eventuelt biltilsynet om du kan ta førerkort nå? Mener de kan sjekke det, hehe. Lykke til, gi tilbakemelding. 8608076[/snapback] Nei, sperrefristen er registrert hos politiet og ikke hos biltilsynet. Ring politiet i ditt distrikt og spør. Har dem ikke registrert noe på deg, kan du trygt kjøre opp Hvis de har noe, så spør når var denne hendelsen og er straffen sonet? Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 En kompis av meg fekk melding i fra politiet 1 måned senere etter den samme hendelsen. Det står han får 5000,- i bot eller 10 dager fensgel hvis det ikke kan betales på noe måte og om du ikke har fått betalingsutsettelse. Det sto ikke noe om sperrefrist. Men jeg tror det er automatisk og politiet har det registrert i registeret sitt.... Det du bør gjøre er å ringe til dem og spør om en vandelattest. Der står det om du har fått utsettelse aka sperrefrist osv.... Men hvis det har gått 6 måneder siden hendelsen så er denne sperrefristen fjernet og du kan kjøre opp. 8608053[/snapback] det som er så rart er jo det at jeg ikke har hørt noe. skjønner at dem kan bruke tid på enkelte saker, men sånne små som dette bør jo ikke ta et halvt år Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvis det har gått 1/2 år siden hendelsen, er jeg nesten sikker på at du kan få lov til å kjøre opp. Det er muligens at du er heldig og saken har blitt henlagt. Noen saker havner på feil plass. Vet det er bare idiotisk, men rettsvesenet i norge er ikke så genialt som mange tror.... Men ellers så tror jeg at de har glemt å varsle eller du må finne ut av det selv..... ellers så gir dem ikke beskjed før du har tenkt å kjøre opp, da biltilsynet sjekker med politiet før oppkjøringa at du har lov. Du får finne ut av det. Ingen dum ide å ringe og spørre, de er bare vanlige folk som arbeider for rettsvesenet og kan ikke ta fra deg en mulighet uten bevis eller lignende.. Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Hvis det har gått 1/2 år siden hendelsen, er jeg nesten sikker på at du kan få lov til å kjøre opp. Det er muligens at du er heldig og saken har blitt henlagt. Noen saker havner på feil plass. Vet det er bare idiotisk, men rettsvesenet i norge er ikke så genialt som mange tror.... Men ellers så tror jeg at de har glemt å varsle eller du må finne ut av det selv..... ellers så gir dem ikke beskjed før du har tenkt å kjøre opp, da biltilsynet sjekker med politiet før oppkjøringa at du har lov. Du får finne ut av det. Ingen dum ide å ringe og spørre, de er bare vanlige folk som arbeider for rettsvesenet og kan ikke ta fra deg en mulighet uten bevis eller lignende.. 8616217[/snapback] okay, men hvilket distrikt skal jeg ringe da? der dem tok meg eller det jeg bor i? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det du kan gjøre et å gå inn på Vegvesen.no og trykke på "Søknad om førerkort". Der får du beskjed om du har sperrefrist eller ikke, enkelt og greit. Endret 16. mai 2007 av phoen|x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå