Jolo Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er veldig noob på VB bare for å nevne det. Da er problemet mitt. Hvordan åpner man er nettside med å trykke på en Commandbutton. Vil at nettsiden skal åpnes i standard nettleser. På forhånd takk. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Bruk Process.Start: Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Process.Start("http://www.google.com/") End Sub Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg fikk den ikke til. Bruker VB6.0 vist der har noe å si. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg fikk den ikke til. Bruker VB6.0 vist der har noe å si. 8584915[/snapback] Ja, det har så absolutt noe å si. Koden for dette i VB6 er som følger: Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As LongConst SW_SHOWNORMAL = 1 Private Sub Command1_Click() ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "http://www.google.com/", vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL End Sub Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Får det enda ikke till. Hvor skal jeg skrive den kommandoen? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Får det enda ikke till. Hvor skal jeg skrive den kommandoen? 8588224[/snapback] Gjør som følger: Lag en ny form (eller bruk din eksisterende). Lag en kommandoknapp. Dobbelklikk på knappen. Fjern alt i kodevinduet foruten Option Explicit (om den er synlig). Lim inn koden ovenfor helt øverst, men før Option Explicit. Kjør programmet med F5. Skaff deg en VB-bok! Endret 11. mai 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Se på det bilde. Er det noe galt med den? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det noe galt med den? 8589627[/snapback] "Fjern alt i kodevinduet foruten Option Explicit (om den er synlig)." Du skal derfor fjerne ALT før du legger inn koden jeg gav deg. Dette er fordi Private Declare-linjen IKKE kan plasseres etter en prosedyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå