Gå til innhold

maskinvareakselerasjon mangler på skjerm?


dabear

Anbefalte innlegg

Med innkjøp av mitt nye nvidia Gainward GeForce7800GS fikk jeg plutselig mulighet til å kjøre å bruke to skjermer samtidig. Jeg har nå satt opp min gamle ADC Spectrum 7vlr+ til venstre for en Nec MultiSync LCD1770NX.

 

Begge skjermene funker forsåvidt, men CRT-skjermen er merkbart treigere. For eksempel vil iTunes sin "visualiser" hakke konstant om jeg kjører programmet på denne skjermen. Så snart jeg fører programmet over på LCD-skjermen, forsvinner denne hakkinga, og slik er det med flere programmer.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bedre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du nevne noen flere av programmene som du har problemer med? Hvis alle er DirectX/3D-baserte kan du få problemer med skikkelig hardware aksellerering på sekundærskjermen (dvs., "extended"/utvidet skjerm). Løsningen der og da er å skifte over til openGL, eller kjøre programmet på hovedskjermen og bruke den andre til arbeid. iTunes sin visualizer bruker DirectX for eksempel, men her og nå har jeg ingen problemer med å kjøre den (annet enn at den spiser opp 60% av 2.5GHz CPU i 640x480 uansett skjerm...).

 

EDIT: Forsøkte nå i 1600x1200, og da kom problemet ditt tydeligere fram (skjerm #2 = 13FPS, #1/primær = dobbelt). Dette er nesten garantert DirectX relatert. Du kan forsøke å skru av DirectX i VIEW -> Visualizer -> Options : Use DirextX.

 

EDIT2: Skrivefeil, huff :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...