CaZpeR Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Har endelig greid å oppdatere systemet mitt med nytt hovedkort, minne og prosessor. Kjørte før Windows Vista Buisness ed., men iogmed jeg var veldig misfornøyd så har jeg valgt å gå tilbake et steg. Tenkte å gi Windows 2003 Server et forsøk. Så her er problemet. Jeg har akkurat lagt inn Windows 2003 Server. Alt fungerer knirkefritt med unntak av mitt X-Fi Xtreme Audio. Har lagt inn alt som heter windows update og SP2 og alt skal være i orden med alle andre drivere. Men når jeg legger inn X-Fi så skjer det liksom ikke noe. Jeg har prøvd 2 sett med drivere. Den som fulgte med på CDen og de jeg finner på hjemmesidene til Creative. Begge to kommer som X-Fi Xtreme Audio i Device Manager og står at den fungerer slik den skal. Bare at det ikke kommer noe høyttaler symbol nederst til høyre og det kommer ikke noe lyd når jeg prøver å kjøre noe med lyd. Noen som har noen tips? Dette kortet fungerte fint i Windows Vista og Windows XP. EDIT: Herregud... Om jeg får lov til å bruke det ordet. I windows 2003 server så må man jo seff. velge enable audio.... Jaja... *smekke til meg selv* Sorry bryderiet.... Endret 10. mai 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 All's well that ends well. Jeg tror ellers at du vil like Server 2003. Jeg har kjørt det selv i 2.5-3 år og fant det langt bedre enn XP. Tester Vista nå og hater det som pesten (og koleraen, dysenteriet, you name it), men lever med det frem til jeg bygger ny maskin om litt. Når det gjelder 2003 så installerte jeg det kun en gang og det forble stabilt fra første dag inntil jeg fikk korrupsjon av registeret for et par måneder siden. Ikke et bluescreen i løpet av hele perioden og kun to hard-freezes om jeg husker rett. Rett og slett et glimrende OS. Om du følger guiden her og konfigurerer server som en workstation vil den også bli minst like responsiv som XP i tillegg til at den bruker mindre RAM (det var i alle fall tilfelle for meg). Minnebehandlingen er langt, langt bedre enn i XP og stabiliteten er av en annen verden. Lykke til på ferden! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Takk for info. Mange gode tips der. Maskina fungerer raskere enn noe annet jeg har prøvd med Windows. Rart jeg ikke har prøvd denne tidligere. Fikk jo en Windows 2003 Enterprise Edition nøkkel i et fag på skolen ^ Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Bedre sent enn aldri. Jeg er glad jeg er heller lite opptatt av spill, slik at jeg slipper å tenke på Vista på lenge, lenge enda. Et verre OS har jeg virkelig ikke sett siden første utgave av 98. Men kanskje det er brukanes når SP2 er ute.... :-) Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Bedre sent enn aldri. Jeg er glad jeg er heller lite opptatt av spill, slik at jeg slipper å tenke på Vista på lenge, lenge enda. Et verre OS har jeg virkelig ikke sett siden første utgave av 98. Men kanskje det er brukanes når SP2 er ute.... :-) 8593313[/snapback] Må nesten si meg enig der. Om ikke man har en super maskin som man har spesifikt plukka ut komponenter som har oppegående drivere så vil vel Windows Vista fungere fint. Apropos Vista så har jeg jo en fin historie på Samboern min sin laptop. Hun kjøpte seg nylig en Asus G2P hvor da Windows Vista Home Premium kom pre-innstalled. Maskin til ca. 18.000,- og første gang vi slår på så får vi feilmelding. ATI sitt kontrollpanel som ikke vil slå seg på. Sier jo egentlig en del. Men tilbake til Windows 2003 Server. Så i den guiden din at de lagde konto. Selv kjører jeg som administrator nå. Er det noen risiko på det? Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg lagde meg aldri noen konto og hadde heller aldri problemer av noe slag. Ikke et eneste virus i løpet av ~3 år og heller ingen malware etter at jeg byttet til Firefox for 2 år siden eller så. For å jamre meg litt mer over Vista (er litt besatt for tiden, over at man kan slippe et så uferdig produkt på markedet), så har jeg en malware-infestation akkurat nå og har blitt infisert av 3-4 trojans i løpet av 6 uker eller så. Fremdeles med Firefox og akkurat samme programmer som holdt meg 100% sunn og frisk under Server 2003. Go figure. Har ellers lite av sikkerhetstips for 2k3, siden jeg aldri har hatt problemer av noe slag. Jeg kjører som sagt Firefox, bruker SpyBot mot malware og har brukt NOD anti-virus de siste 6 månedene eller så (før jeg begynte å teste dette makkverket). Null problemer av noe slag og jeg laster ned i bøtter og spann 24/7/365. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå