Plecto Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Da har jeg endelig fått lappen og turen bærer nordover til Mo i Rana (bor selv i Horten) i ferien, kune jeg og noen venner. På veien tilbake hadde vi planer om en liten absurd sightsing bare for å utrykke vår frihet på de norske veiene Er det noen som vet om noen små tettsteder som enten er så ni-triste at de er verdt å besøke, eller steder som på andre siden, er verdt å se fordi det er fint, koselig eller spektakulært? Vi er ikke ute etter noe turristby, kun et sært lite tettsted Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Horten er vel på østlandet? Svipp en tur innom møre og romsdal, og kjør langs fjordene. Tonnevis av nitriste tettsteder. Noen av de har forsåvidt flotte elver og vann for fiske også, om dere interesserer dere for sånt. Men selve tettstedene er noe av det kjipeste man kan tenke seg. Bare å følge hovedveien[e] som går langs fjordene, så kommer dere til de en etter en. Evt. følge skiltene. Trollstigen er jo en.. morsom liten kjøretur også, når man først er i nabolaget. Ligger en kiosk/gatekjøkken eller noe midt oppå der også. Endret 10. mai 2007 av Neophus Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 kan skrive under på at det er sinnsvakt med skikkelig dauge plasser på vestlandet. Bare kjør litt sikksakk på tvers av hovedveien oppover, så treffer du på flere... omg ... *flashback* Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Ler godt av de postene her Har alltid vært litt interessert i norsk geografi Skal bli tøft å se hva ytterkanten av norges sivilisasjon har å by på Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Odda er et sært lite bortgjemt høl, ser litt ut som en ordentlig by hvis man titter på et par av kvartalene. Det har en rar sjarm, som om noen hadde tenkt å lage by, men ikke hadde plass til mer enn en par-tre hus (nå har faktisk plassen bystatus ...) Ikke langt unna finner dere Rosendal, som av mange holdes for å være det vakreste stedet på planeten. Kjørerute: http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startI...d=a_10000576164 Foreslår den turen. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Woha! Horten ftw! anyways, har lite å komme med. Holder meg i horten. Men du finner antageligvis en del ved bare å kjøre langs hovedveien. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Lismarka, Åsmarka og Mesnali, tre gudsforlatte plasser ca 15km sør for Lillehammer på østsida av Mjøsa. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Feilpost. Flyttes til ferieforumet. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ya rly. Ellers har jeg noen ganske psyke erfaringer fra Hokksund. I løpet av to timer jeg ventet på en buss ble jeg låst inne på rema (klokka 4 på en torsdag), nekta å kjøpe mat på rema fordi de hadde pause, nektet å kjøpe pizza fordi jeg var under 18 (!), lurt inn på et loppemarked som solgte en del ting jeg skulle ønske jeg aldri hadde sett, jaget ut av et kjøpesenter og nektet å bli med bussen. Enden på visa ble at jeg måtte gå noen kilometer til neste busstopp. Dra innom Hokksund, et spennende og eksotisk sted for de som er over 18 og har egen bil! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ikke langt unna finner dere Rosendal, som av mange holdes for å være det vakreste stedet på planeten. Indeed it is. Cuz im living right in it! Frå spøk til halvor, Rosendal har noregs einaste Baroni, skandinavias minste slott, skandinavias høgaste hekk. m.m. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Om du vil til Hokksund (!) fra Horten, kan det passe å legge turen innom Eidsfoss, et så knøttlite sted du bare kan ønske deg, av den typen som får deg til å lure på hva de i det hele tatt driver med der. Engang var det velstående, men de glemte dette med å fornye seg, så nå ligger herregården der som forteller om fordums storhet, komplett med delvis restaurert barokkhave. Videre opp til Vestlandet kan du kjøre om Jevnaker og Maura og andre fluelorter på kartet. Det er mange av dem der, som perler på en snor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå