Gå til innhold

billig pda/symbian tlf. med wi-fi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke MÅ ha noe nytt så er nok Qtek 8310 den billigste telefonen med WiFi. Kjøpte min for 2000kr for 6 mnder siden på eBay, og ser den ligger på 2500 ny i prisguiden. Den kjører Windows Mobile 5 og har god skjerm, EDGE, 1,3 Megapixel kamera, bluetooth, WiFi, støtte for opptil 2GB MiniSD minnekort og er en meget god telefon. WiFi'en fungerer utmerket og har god dekning sammen med Linksys WRT54G. Får godt signal selv ute i hagen :)

Du kan godt kjøpe en brukt på QXL eller eBay. Da kan du også se etter I-Mate SP5 eller V1240 (Vodafone) som er samme telefonen men har litt forskjellig firmware. Du kan flashe alle telefonen med de forskjellige firmwarene om du vil. Jeg kjøpte altså en V1240 og flashet den med Qtek 8310 firmware og fikk norske menyer og T9.

Hvis du vil ha noe nyere telefon så blir nok Nokia N80 billigst på 3400kr.

Den har stor høyoppløst skjerm, 3 Megapixel kamera, Symbian OS, Radio, EDGE, 3G, Videotelefoni, WiFi, støtte for opptil 2GB MiniSD og bluetooth.

Begge telefonene spiller av det meste av videoformatene (DivX,XviD, MP4 osv) med 3. parts programvare.

Du kan også se på Nokia E65 som er noen hundrelapper dyrere enn N80, men denne er helt ny på markedet.

Jeg hadde gått for N80 eller E65, men hvis du ikke vil bruke så mye penger men vil ha WiFi så hadde jeg kjøpt en brukt Qtek 8310 / I-Mate SP5 / V1240 på eBay eller QXL.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Prisene på qtek 8300 har også falt voldsomt i det siste. Veldig få som har på lager - men de kan skaffes til en veldig gunstig pris. Burde ikke være umulig å få en slik en til litt under 2000.

Veldig grei telefon den qteken - hadde min i 11 måneder (og det er rekord). Stort pluss for genial tekstmeldingsfunksjon. (Foreslår "neste" ord du skriver ut i fra hva du pleier å skrive) Når jeg skulle skrive "hei hva skjer i nato?" trykket jeg bare "h" "e" og "enter" enter" "enter" enter" så var setningen ferdig... Helt supert...

Litt tykkfallen telefon, men - jeg liker telefoner med former :love:

edit: se der ja: 1490 + moms = 1863 kroner.

Qtek 8300 1863,- IdeData

Tror ikke du finner billigere telefon med wi-fi!

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
hvor lenge holder batteriet på sånne telefoner?

8595109[/snapback]

qteken min holdt (ved moderat bruk av wlan og samtaler) ca 4 til 5 dager.

Var overraskende god taletid på den (over 4 timer), men dersom wlan stod på tappet batteriet seg effektivt på halvannen dag.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gått for Qtek.. Har 8300 selv (samme som 8310, bare litt annet design)

Jeg er ikke fornøyd.. Etter å ha hatt et par mobiler med Symbian, så var Windows Mobile en skuffelse.. Wlanen bruker jeg nesten ikke, da det å overføre filer er tungvindt. Greit nok til å surfe med nettleser, eller være på msn, men mobilen har ikke nok kraft til å lese sidene fort nok, så man får ikke noe følelse av at man sitter på wlan å surfer.

Nå veit ikke jeg hvordan joysticken på 8310 er, men min er blitt skikkelig treg nå.. flere ganger jeg må trykke mange ganger for å få den til å reagere.

Og denne sms skrivinga som blir nevnt her, jeg kan se at det kan være nyttig, men også irriterende.

Om man feks skriver fort, og man trykker enter før man ser at mobilen har foreslått et ord, så må du da slette det ordet før du kan skrive videre.

Og skriver du et ord med ordbok, og du velger feil ord fra ordboka (skal skrive du men velger et), så må du slette hele ordet, og skrive det på nytt..

Kan ikke som på nokiatelefoner bare markere ordet og så velge neste ord i ordboka.

Er mange andre ting som irriterer med med den mobilen, så jeg ville gått for en nokia med Symbian..

Men det er nå hva jeg ville gjort..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...