Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få NGT Ruter til og prate med Linksys tråløs ruter

Anbefalte innlegg

ja , jeg skal sette opp et helt enkelt trådløst nett , eller så trodde jeg .

jeg skal ha min kjære Wii online , thats it , via trådløstnett .

jeg kjøpte en Linksys WRT54GL for den skulle funke med Wii og være grei og sette opp .

fra nexgentel har jeg en Speetouch ruter .

men disse to nekter og kommunisere sammen på en fornuftig måte , jeg har prøvd Linksys sin setup cd , hele nettverket uten Internett funket , og jeg kunne ikke kontakte NGT ruteren .

jeg gikk over til og se på de avanserte innstillingene , og prøvde og forandre på ting som virket logisk , som og sette LS til Router og ikke Gateway , og slå av moden for at den skulle styre IP adressene på nettverket , ikke noe av dette gjorde noen forandringer .

så jeg gikk da vekk fra Linksys anbefalte oppkobling metode , som jeg syntes virket tungvinte uansett , koble datan gjennom 2 rutere , kan da ikke være nødvendig .

så jeg koblet datan til NGT ruteren og Linksysen for seg selv , seff funket alt .. vell jeg får ikke kontakt med Linksys ruteren på denne måten .

så er det noen som kan si meg hva pokker det er jeg gjør galt , og hvorfår jeg må ha datan gjennom Linksysruteren og ikke bare kan sette den på "siden" av nettverket , alt jeg vil er at den skal gi nett til en Wii , den trenger ikke ha noe mere med resten av nettverket midt og gjøre .

Linksys anbefalte kobling s metode :

NGT ruter -> Linksys ruter -> resten av nettverket

min ønsket kobling måte

___________->Linksys Ruter ->wlan

NGT ruter ->

___________-> resten av nettverket midt

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ngt ruter og wrt54gl. måtte sette linksysen i bridge modus fordi det ikke går ann i ngt ruteren. ikke kunne jeg få en uten switsj heller...

Så ngt ruteren deler ut ip addresser men alle maskinene er koblet til linksysen.

Husk å putte kabelen fra ngt ruteren i en av de fire portene på linksysen og ikke den som står alene og heter "internet"

Lenke til kommentar

oki dette høres litt logisk ut da :D

hvor setter jeg den i Bridge mode da ?

EDIT:

da har jeg koblet det opp som forklart , ikke bruke den inngangen som er merket internnett , men i en ut av de andre , brukte L1 om det har noe og si , det hjalp ikke en plass , ruteren til ngt dropper av radaren min så kjapt at det svir .

det kan jo være at jeg har noen settings feil .

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Ah! Har vært på jakt etter en slik løsning:)

Kanskje dumt spørsmål; men går det an å få ruteren, i mitt tilfelle Linksys WRT300N, til å erstatte modemet?

8588620[/snapback]

nei det virker usansynelig .

men en annen ting , når jeg kobler det slik får jeg ikke kontakt med Lynksys ruteren legre , men internnett virker .... jeg tror dette problemet beste fikses over et "par" øl i kveld , for så og ikke huske i morgen hvordan man fikk ting til og virke

Lenke til kommentar
Ah! Har vært på jakt etter en slik løsning:)

Kanskje dumt spørsmål; men går det an å få ruteren, i mitt tilfelle Linksys WRT300N, til å erstatte modemet?

8588620[/snapback]

Det er forsåvidt et dumt spørsmål :p WRT300N er en router, men du må ha et routermodem eller et modem for å erstatte modemet.

Det finnes forøvrig bokser med modem, (trådløs)router og iptelefoni som gjør ledningskaoset minimalt.

Lenke til kommentar

da var problemet løst , jeg måtte stille inn Linksys ruteren først , deretter koble til NGT sin ruter , som da tok over nettet , og da funket alt som juling .

nå skal jeg ikke røre nettet med mindre det detter ned :D

btw hvor kan jeg søke etter WIFI nett i nabolaget i xp ??

Lenke til kommentar
Det er bare å høyreklikke på nettverkstilkoblingen ved siden av klokken og deretter "View available wireless networks" :)

For å se nett med skjult SSID trenger du et prog. som NetStumbler.

8590712[/snapback]

nå har jeg jo ikke nettverkskort i datan , men en wlan ruter , burde vell kunne søke med denne , netstumbler sier at jeg ikke har noe nettwerkskort i datan , noe som er rett

Lenke til kommentar

Tviler på at du kan gjøre noe slikt med WRT300N ennå, men det utvikles DD-WRT firmware for denne as we speak (skulle egentlig vært klar en stund nå). Med DD-WRT kan du søke på nettverk med webinterface og koble deg opp trådløst mot andre routere om du ønsker.

EDIT: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php...0&postorder=asc

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...