Mato Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) ja , jeg skal sette opp et helt enkelt trådløst nett , eller så trodde jeg . jeg skal ha min kjære Wii online , thats it , via trådløstnett . jeg kjøpte en Linksys WRT54GL for den skulle funke med Wii og være grei og sette opp . fra nexgentel har jeg en Speetouch ruter . men disse to nekter og kommunisere sammen på en fornuftig måte , jeg har prøvd Linksys sin setup cd , hele nettverket uten Internett funket , og jeg kunne ikke kontakte NGT ruteren . jeg gikk over til og se på de avanserte innstillingene , og prøvde og forandre på ting som virket logisk , som og sette LS til Router og ikke Gateway , og slå av moden for at den skulle styre IP adressene på nettverket , ikke noe av dette gjorde noen forandringer . så jeg gikk da vekk fra Linksys anbefalte oppkobling metode , som jeg syntes virket tungvinte uansett , koble datan gjennom 2 rutere , kan da ikke være nødvendig . så jeg koblet datan til NGT ruteren og Linksysen for seg selv , seff funket alt .. vell jeg får ikke kontakt med Linksys ruteren på denne måten . så er det noen som kan si meg hva pokker det er jeg gjør galt , og hvorfår jeg må ha datan gjennom Linksysruteren og ikke bare kan sette den på "siden" av nettverket , alt jeg vil er at den skal gi nett til en Wii , den trenger ikke ha noe mere med resten av nettverket midt og gjøre . Linksys anbefalte kobling s metode : NGT ruter -> Linksys ruter -> resten av nettverket min ønsket kobling måte ___________->Linksys Ruter ->wlan NGT ruter -> ___________-> resten av nettverket midt Endret 10. mai 2007 av FtZ- Lenke til kommentar
eXa Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har ngt ruter og wrt54gl. måtte sette linksysen i bridge modus fordi det ikke går ann i ngt ruteren. ikke kunne jeg få en uten switsj heller... Så ngt ruteren deler ut ip addresser men alle maskinene er koblet til linksysen. Husk å putte kabelen fra ngt ruteren i en av de fire portene på linksysen og ikke den som står alene og heter "internet" Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) oki dette høres litt logisk ut da hvor setter jeg den i Bridge mode da ? EDIT: da har jeg koblet det opp som forklart , ikke bruke den inngangen som er merket internnett , men i en ut av de andre , brukte L1 om det har noe og si , det hjalp ikke en plass , ruteren til ngt dropper av radaren min så kjapt at det svir . det kan jo være at jeg har noen settings feil . Endret 10. mai 2007 av FtZ- Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 la inn en liten edit Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Slå av DHCP (LAN) i WRT54GL og bruk kun lanportene som nevnt tidligere. Den fungerer da som ren switch + trådløst aksesspunkt. Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ah! Har vært på jakt etter en slik løsning:) Kanskje dumt spørsmål; men går det an å få ruteren, i mitt tilfelle Linksys WRT300N, til å erstatte modemet? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Ah! Har vært på jakt etter en slik løsning:) Kanskje dumt spørsmål; men går det an å få ruteren, i mitt tilfelle Linksys WRT300N, til å erstatte modemet? 8588620[/snapback] nei det virker usansynelig . men en annen ting , når jeg kobler det slik får jeg ikke kontakt med Lynksys ruteren legre , men internnett virker .... jeg tror dette problemet beste fikses over et "par" øl i kveld , for så og ikke huske i morgen hvordan man fikk ting til og virke Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ah! Har vært på jakt etter en slik løsning:) Kanskje dumt spørsmål; men går det an å få ruteren, i mitt tilfelle Linksys WRT300N, til å erstatte modemet? 8588620[/snapback] Det er forsåvidt et dumt spørsmål WRT300N er en router, men du må ha et routermodem eller et modem for å erstatte modemet. Det finnes forøvrig bokser med modem, (trådløs)router og iptelefoni som gjør ledningskaoset minimalt. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 da var problemet løst , jeg måtte stille inn Linksys ruteren først , deretter koble til NGT sin ruter , som da tok over nettet , og da funket alt som juling . nå skal jeg ikke røre nettet med mindre det detter ned btw hvor kan jeg søke etter WIFI nett i nabolaget i xp ?? Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Det er bare å høyreklikke på nettverkstilkoblingen ved siden av klokken og deretter "View available wireless networks" For å se nett med skjult SSID trenger du et prog. som NetStumbler. Endret 11. mai 2007 av Eivinde Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Det er bare å høyreklikke på nettverkstilkoblingen ved siden av klokken og deretter "View available wireless networks" For å se nett med skjult SSID trenger du et prog. som NetStumbler. 8590712[/snapback] nå har jeg jo ikke nettverkskort i datan , men en wlan ruter , burde vell kunne søke med denne , netstumbler sier at jeg ikke har noe nettwerkskort i datan , noe som er rett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Tviler på at du kan gjøre noe slikt med WRT300N ennå, men det utvikles DD-WRT firmware for denne as we speak (skulle egentlig vært klar en stund nå). Med DD-WRT kan du søke på nettverk med webinterface og koble deg opp trådløst mot andre routere om du ønsker. EDIT: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php...0&postorder=asc Endret 11. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå