Gå til innhold

Hva er din favoritthøyttaler?

Anbefalte innlegg

Syns det har blitt litt ensidig her inne med kun tråder om kjøp av høyttalere så tenkte at å høre hva folk her liker hadde vært gøy.

Veldig bra om man kommer med en begrunnelse i tillegg så vi slipper at det blir en ren telletråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel bli de nye jeg har bestilt som jeg skal hente neste helg. Nemlig Patos Lyric 502 mk3. Har ikke hørt akkurat denne før, men har hørt lyric 302 som også står her hjemme og liker lyden veldig godt på disse. Derfor falt valget på patos denne gangen, bare i en litt større modell. :) En annen grunn til at jeg liker disse er at de ikke ser så ille ut, og de får stadig skryt overalt. Jeg tror ikke jeg har lest noe negativt om de enda iallefall.

Ellers er de andre høyttalerne jeg bruker nå, DCM 10 en god høyttaler. Mye trøkk, og spiller som et uvær, knallgode på rock og metall. Spiller overbeveisende og engasjerende til prisen synes jeg, litt skarp kansje men det kommer også an på forsterkeren som brukes. Verdt prisen er de definitivt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Er det deg DCM_Brian? :D Hehe,jeg skrev en av de første kommentarene til anlegget ditt på AVforum :!:

On topic: Min favoritt er Dali Helicon 400. Rett og slett fordi jeg aldri har hørt en høyttaler som har tiltalt mine ører på en bedre måte noen gang. Disse laget det som for meg er den perfekte klang. Og i tillegg er de lekre som fy!

Lenke til kommentar

Danny_L ja,men min profil der inne er veldig dårlig oppdatert så ta det til etteretning ;)

Er forresten tøft du nevnet et norskt merke som Patos,er bra vi viser at vi også kan lage kvalitet og ikke kun svenskene og danskene :p

Lenke til kommentar

Mine favoritthøyttalere utseendemessig må være den gamle E-serien til Cerwin Vega. :love: Lydmessig så har jeg jo ikke hørt så mange høyttalere, men av de jeg har hørt så setter jeg de jeg har nå høyt hvertfall.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Min favoritthøyttaler er nok Concept 8 og 10 fra danske Dali. Disse leverer (ut i fra hva jeg har hørt) mye for pengene. Disse høyttalerene vil jeg si skaper en fin ballansegang mellom pris og ytelse. Selv om bi-wireing ikke er tilgjengelig i concept-serien vil jeg ikke si dette trekker ned.

Lenke til kommentar

Mine favoritthøytalere må være Audio Physic "Yara Superior" (link).

Hørte disse på Oslo Hificenter med en kombinasjon av Densen kilde, pre og effekt.

For et utrolig klart og herlig lydbilde de gav meg.

Er ikke alltid bi-wiring er nødvendig, fLeReK. Kommer litt ann på hvor godt delefilter det er på høytaleren. :) Var dog heller ikke to terminaler på mine favoritter, men de trengte det strengt tatt ikke.

Edit: Beklager skrivefeilen "var dog ikke delefilter på...". :blush:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Er ikke alltid bi-wiring er nødvendig, fLeReK. Kommer litt ann på hvor godt delefilter det er på høytaleren. :) Var dog heller ikke delefilter på mine favoritter, men de trengte det strengt tatt ikke.

9162260[/snapback]

Er da akkurat de samme signalene du får inn med bi-wiring komparativt med "bare" en leder.

Red.: To ledere faktisk!

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar
Er ikke alltid bi-wiring er nødvendig, fLeReK. Kommer litt ann på hvor godt delefilter det er på høytaleren. :) Var dog heller ikke delefilter på mine favoritter, men de trengte det strengt tatt ikke.

9162260[/snapback]

Er da akkurat de samme signalene du får inn med bi-wiring komparativt med "bare" en leder.

Red.: To ledere faktisk!

9162786[/snapback]

Yaya. Det er sant. Jeg skulle bare frem til om det var nødvendig eller ikke, i henhold til hvor gode delefilterene er idag. :)
Lenke til kommentar

Jeg holder meg fortsatt på B&W 683, den nye serien. Tatt i betraktning at jeg ikke har hørt så veldig mange og selvfølgelig prisen på disse. Jeg regner med man kan ta det ut i fra pris når det er snakk om favoritthøyttaler. Den beste høyttaleren jeg har hørt derimot må jeg tenke litt hardere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...