Gå til innhold

Hvor bra er minne mitt??

Lord_Linus

Anbefalte innlegg

Har 2*256 mb pc 2100 cl 2 brikker fra twinmos. Satte i nytt hovedkort i maskinen i natt(a7n8x gd), benyttet da sjansen til å finne ut hva slags brikker som var brukt, så tok jeg et raskt søk på google.com og fant en side med en del info:

For an example of what you'll see today I'm sure go here, type in "HY5DU28822AT-K" in the Customer Part Number Search, download the PDF, look on pages 41-2 (look under the -K column), and you'll see just what the memory chips used in the only "PC2700" being marketed today are actually rated for. You'll see that these memory chips are actually DDR266A (that's the higher-end) chips.

Now they may well be able to sustain 167Mhz, but it's the same situation as any other well-made DDR266/PC2100 memory chip.

If you're an overclocker, you probably want something that can do a good deal better than 167Mhz, and high-end DDR266/PC2100 chips are unlikely to do so.

Er minnet mitt egentlig pc2700? Takler det en fsb 167mhz? Hva er ddr266a? Har tenkt å bytte ut rammen til pc3200, bør jeg gjøre det? Her er linken til siden: http://www.overclockers.com/tips698/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er minnet mitt egentlig pc2700?

Neppe. Tror ikke twinmos selger PC2700 brikker markert som PC2100 :roll:

Takler det en fsb 167mhz?

Du kan jo prøve. Mange har klart å overklokke sine Twinmos PC2100 til 166MHz i allefall.

Hva er ddr266a?

Chipset fra VIA om jeg ikke tar helt feil. Oppgradert versjon fra ddr266 til ddr266a :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...