Laland Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hei! Nå til søndag er det konfirmasjon, og da må det jo bli blåst bort litt på pc. Jeg tenkte rundt 10k ville være passelig, med mindre det kommer noen helt ekstreme tilbud som jeg rett og slett ikke kan si nei til. Idag sitter jeg på; CPU; E6300 GFX; Asus Radeon x1950pro HK; ASRock 775dual-vsta ram; 2*512mb ddr(1!) hdd; 3*250gb disker (2 sata, 1 ide) hdd; 1*200gb disk (ide) dvd; samsung ettellerannet (ide) 460watt psu, thermaltake "blue light" minnekortleser, koppholder, lys (blir igjen i det gamle kabinettet), Bzerk Mesh, Trust lydkort, tv-kort, 17" Samsung SyncMaster 710n Siden jeg da har satt av 10k, så jeg for meg en handleliste alà denne. Er det noen andre ting jeg burde prioritere? Større psu? Ja, jeg liker og ha såpass med lagring, og kommer til og kjøre 500gb diskene i raid. Jeg liker og ha mulighet til og spille på pcn uten at ting lagger ved ikke-laveste innstillinger og vil også klokke cpu`n, så ett godt hk er en selvfølge Noen som har noen innspill? Takk for alle svar! Laland. Edit; celeronen og dvd-brenneren er for og få to operative pcr av gangen. Vil gjerne kjøpe alt i èn butikk, til nød to om prisen synker drastisk. Har ekstra skjermkort til "gamlepcn". Endret 10. mai 2007 av Laland Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Bytt CPU kjøleren. Den er stille men den kjøler heller ikke så bra. Og du trenger ikke en 500 gb når du sitter på så mange hdd`er fra før. Bedre å koble over noen da.... Ellers ser alt greit ut. Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Bytt CPU kjøleren. Den er stille men den kjøler heller ikke så bra. Og du trenger ikke en 500 gb når du sitter på så mange hdd`er fra før. Bedre å koble over noen da.... Ellers ser alt greit ut. Mvh LockBreaker 8583574[/snapback] Har du noen forslag til andre kjølere? og forresten, tenkte og flytte over 2*250. Jeg liker veldig godt og ha _mye_ diskplass. Ikke spør hvorfor, det kan være traumer fra da jeg satt med 1*40, eller det at vi akkurat har fått oss 25mbit fiberlinje, men uansett så liker jeg og ha mye plass Edit; endra kjøler til en Thermaltake Ruby Orb Endret 10. mai 2007 av Laland Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 ddr1 ram er suger. og hva skal du med IDE og SATA disker? btw er ikke noe som heter sata 2 Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) ddr1 ram er suger. og hva skal du med IDE og SATA disker? btw er ikke noe som heter sata 2 8583706[/snapback] Ja, ddr ram suger, det er derfor jeg kjøper ddr2 pc6400 IDE diskene er det jeg har nå, samt at jeg tenkte på og ta med noen av sata diskene til det nye oppsettet Nei, det er sata 150 og sata 300, selv om det ikke er relevant med denne tråden Endret 10. mai 2007 av Laland Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 ddr1 ram er suger. og hva skal du med IDE og SATA disker? btw er ikke noe som heter sata 2 8583706[/snapback] Ja, ddr ram suger, det er derfor jeg kjøper ddr2 pc6400 IDE diskene er det jeg har nå, samt at jeg tenkte på og ta med noen av sata diskene til det nye oppsettet Nei, det er sata 150 og sata 300, selv om det ikke er relevant med denne tråden 8583788[/snapback] ram; 2*512mb ddr(1!) Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Så du ikke handlevognen? Der har jeg da listet opp ddr2 minne Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Kvifor kjøper du 2 500gb harddiskar. Trur ikkje eg ville gjort det, for å seie det sånn... Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Kvifor kjøper du 2 500gb harddiskar. Trur ikkje eg ville gjort det, for å seie det sånn... 8584014[/snapback] Kan jeg få lov til og be om en grunn? Mener du kanskje tenke litt på levetiden, fylle opp en før jeg kjøper en annen? Spør bare av nysgjerrighet, ikke for og være "vrang" Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Nei, eg veit ikkje eg. Er ikkje 3 harddiskar litt overkill på ein gamingpc? Hehe, nei, du er ikkje vrang. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Nei, eg veit ikkje eg. Er ikkje 3 harddiskar litt overkill på ein gamingpc? Hehe, nei, du er ikkje vrang. 8584116[/snapback] Jo, godt poeng.. Men da blir jo den jeg sitter på nå til en server, og da kan jeg jo ta en på 500 inn hit. Det er vel noe? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Nja... Du må jo tenkje over kva du har bruk for... Har du verkeleg bruk for ein halv terrabyte ekstra lagringsplass på ein server? Kor mykje lagringsplass er det frå før? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Nja... Du må jo tenkje over kva du har bruk for... Har du verkeleg bruk for ein halv terrabyte ekstra lagringsplass på ein server? Kor mykje lagringsplass er det frå før? 8584195[/snapback] Blir jo snakk om en fil/medie server da. Alltid kjekt med litt lagring da, mtp backup etc. Edit: Men, når jeg tenker over det, er jo de 500gb det samme som en Mist 500. Hvis jeg skal klokke mye, blir det kanskje litt snaut med 460watt fra thermaltake. Må jo ha strøm til serveren også Tror jeg klarer meg med en à 500 jeg, og heller kjøpe en god psu! Endret 10. mai 2007 av Laland Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre 8602526[/snapback] hva i helvete skal du med kortleser :S og jeg ville bytta til 8800 gtx. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre 8602526[/snapback] hva i helvete skal du med kortleser :S og jeg ville bytta til 8800 gtx. 8602550[/snapback] Vel.. kortleseren er en av de tingene som jeg har på den pcn jeg sitter på nuh. Den har også mange inn og utganger som feks sata og viftestyring, så det er det jeg "skal i helvete" med den. Nå tenker jeg og drøye skjermkort oppgraderingen litt, og heller se om x2900xt hd gir valuta for pengene, så tar jeg det senere. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre 8602526[/snapback] hva i helvete skal du med kortleser :S og jeg ville bytta til 8800 gtx. 8602550[/snapback] Vel.. kortleseren er en av de tingene som jeg har på den pcn jeg sitter på nuh. Den har også mange inn og utganger som feks sata og viftestyring, så det er det jeg "skal i helvete" med den. Nå tenker jeg og drøye skjermkort oppgraderingen litt, og heller se om x2900xt hd gir valuta for pengene, så tar jeg det senere. 8602571[/snapback] okei da. men hva er vitsen med å kjøpe et slikt grafikkkort nå. du sparer på å kjøpe et 8800 gtx kort nå. enn å ta sjangs på det du har skrevet. du må jo betale porto + hva kortet koster. så det blir noen dyrer med å kjøpe et nå åsså er du kansje ikke fornøyd med det om 1 månde kansje. det er litt domt ;/ men du ser nå selv. var bare et forslag da og hva bruker du korteleseren til? tar du mye bilder osv? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre 8602526[/snapback] hva i helvete skal du med kortleser :S og jeg ville bytta til 8800 gtx. 8602550[/snapback] Vel.. kortleseren er en av de tingene som jeg har på den pcn jeg sitter på nuh. Den har også mange inn og utganger som feks sata og viftestyring, så det er det jeg "skal i helvete" med den. Nå tenker jeg og drøye skjermkort oppgraderingen litt, og heller se om x2900xt hd gir valuta for pengene, så tar jeg det senere. 8602571[/snapback] okei da. men hva er vitsen med å kjøpe et slikt grafikkkort nå. du sparer på å kjøpe et 8800 gtx kort nå. enn å ta sjangs på det du har skrevet. du må jo betale porto + hva kortet koster. så det blir noen dyrer med å kjøpe et nå åsså er du kansje ikke fornøyd med det om 1 månde kansje. det er litt domt ;/ men du ser nå selv. var bare et forslag da og hva bruker du korteleseren til? tar du mye bilder osv? 8602609[/snapback] Det som står i førsteposten er det jeg har NÅ. Det er en link til en handlevogn der! Edit: det jeg bruker den til er da uvesentlig, men det er raskere og overføre filer til telefonen med den Endret 13. mai 2007 av Laland Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bare bumper den her, da jeg har planer om og bestille idag og skulle gjerne visst om det er noen drastiske forandringer jeg burde gjøre 8602526[/snapback] hva i helvete skal du med kortleser :S og jeg ville bytta til 8800 gtx. 8602550[/snapback] Vel.. kortleseren er en av de tingene som jeg har på den pcn jeg sitter på nuh. Den har også mange inn og utganger som feks sata og viftestyring, så det er det jeg "skal i helvete" med den. Nå tenker jeg og drøye skjermkort oppgraderingen litt, og heller se om x2900xt hd gir valuta for pengene, så tar jeg det senere. 8602571[/snapback] okei da. men hva er vitsen med å kjøpe et slikt grafikkkort nå. du sparer på å kjøpe et 8800 gtx kort nå. enn å ta sjangs på det du har skrevet. du må jo betale porto + hva kortet koster. så det blir noen dyrer med å kjøpe et nå åsså er du kansje ikke fornøyd med det om 1 månde kansje. det er litt domt ;/ men du ser nå selv. var bare et forslag da og hva bruker du korteleseren til? tar du mye bilder osv? 8602609[/snapback] Det som står i førsteposten er det jeg har NÅ. Det er en link til en handlevogn der! Edit: det jeg bruker den til er da uvesentlig, men det er raskere og overføre filer til telefonen med den 8602641[/snapback] Travelt du har det 8602686[/snapback] Altså, er alt du har tenkt og gjøre å kverulere på minnekortleseren min..? http://www.hardware.no/tester/kjoling/akasa_allinone/19820 Der er det en test som viser hva den har, så jeg ser ikke hva du tjener på og si noe der. Den har lyd, sata, video, usb, firewire, men jeg trodde virkelig ikke det var nødvendig og nevne alt dette. Menmen.. du kunne bare sagt "teskje" med en gang Men søren.. den har jo usb 2! hmh. Nei, får gå tilbake til sp1. Vil jo ikke at ting skal gå fort. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bytt CPU kjøleren. Den er stille men den kjøler heller ikke så bra. Og du trenger ikke en 500 gb når du sitter på så mange hdd`er fra før. Bedre å koble over noen da.... Ellers ser alt greit ut. Mvh LockBreaker 8583574[/snapback] Har du noen forslag til andre kjølere? og forresten, tenkte og flytte over 2*250. Jeg liker veldig godt og ha _mye_ diskplass. Ikke spør hvorfor, det kan være traumer fra da jeg satt med 1*40, eller det at vi akkurat har fått oss 25mbit fiberlinje, men uansett så liker jeg og ha mye plass Edit; endra kjøler til en Thermaltake Ruby Orb 8583653[/snapback] Du kan jo prøve denne her. https://prisguiden.no/product.php?productId=56846 EDIT: Fikk se at du hadde bytta CPU kjøler, smart valg. Killer vifte Endret 14. mai 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå