Gå til innhold

Vokalproblem - kan ikke høre feilen med komp.

Daehli

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt her. Jeg hadde tenkt å bli vokalist i bandet vårt, siden vi aldri har funnet noen vi liker.

Jeg støtet på et lite problem her. Når jeg synger, så høres det perfekt og fyldig ut i hodet mitt, selv med monitor, øreplugger, syngeinn i ett-eller-annet, o.l.

Jeg har prøvd det meste, men likevel blir det helt galt når jeg spiller inn. Det er jo sånn det blir på innspillingen som andre folk hører det, og det skiller seg mildt sagt veldig ut kvalitetsmessig. Det har ikke noe med at jeg ikke liker stemmen min, fordi jeg synes selv den ganske grei.

Hvis jeg synger solo, uten instrumenter, på f.eks

child in time - Deep purple

eller

Black dog - Led zeppelin

Da blir det 100-Prosent slik jeg hører det i hodet mitt og resultatet er ganske ok.

Med en gang jeg synger med instrumenter, så kommer det problemet jeg beskrev over. Jeg har drevet med en del skalaer for å treffe bedre toner og for å trene stemmen generelt.

Jeg aner ikke hvorfor det skjer, men det gir meg en liten støkk hver gang jeg prøver å spille inn noe.

Hvis noen har peiling på hva jeg gjør galt, eller generelle tips, så hadde det vært supert.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

studioopptak av vokal er ikke bare bare... skjønner ikke helt problemet, men du synger vell i feil tone i forhold til musikk..

Lenke til kommentar

Jeg forstod det nå, jeg synger bare ikke bra nok på enkelte sanger.

Sangene jeg nevnte over passer mye bedre til stemmen min enn de andre sangene jeg har prøvd meg på, og derfor fikk jeg såpass stort utslag.

Jeg klarer ikke å støtte stemmen min godt nok på raske partier og særlig dypere toner, så det er en del jeg må trene på.

notis til seg selv. Husk å pust.

Lenke til kommentar

Det ville bli lettere å gi råd hvis du la ut et lydkutt med noe du ikke er særlig fornøyd med.

Kan skjønne at det ikke er videre fristende å legge ut mislykkede vokalprestasjoner, men poenget er jo å lære, ikke at vi skal le av deg..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...