ak2ela01 Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Hei har søkt etter et gammelt spill som heter havets hersker. Spillet er minst 5 år gammelt. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Husker det,konge spill! Fant det på en gammel cd for et halvt år siden og tenkte å innstalere det igjen men så viste det seg at exe filen var ødelagt eller noe sånt Men det kan være det er freeware nå da,hvis du finner gidd du bå legge ut en link? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Nå har det seg slik at det er totalt fucked på XP da. Uansett hvordan du leker og tuller. Det er et genialt spill. Lenke til kommentar
ak2ela01 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Har du det (rampage9, har en maskn med win 98 som jeg tenkte å installere Havets Hersker på. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Vel, da er det jo bare å prøve. Lenke til kommentar
uniteD4eveR Skrevet 23. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Nå har det seg slik at det er totalt fucked på XP da. Uansett hvordan du leker og tuller. Det er et genialt spill. 8583900[/snapback] Nå har det seg også slik at jeg har windows XP, og JA, jeg kjører havets hersker uten problemer ... Kongespill ja Edit: Det er kanskje mulig å få tak i spillet, men da trolig ikke på norsk. Se her Endret 23. mai 2007 av uniteD4eveR Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 Hvordan klarer du å kjøre det glatt på xp? Hos meg er fargene helt på jordet. Masse bilder ligger ovenpå hverandre og man "wiper" liksom skjermen når man beveger musa. Er helt borti natta. Lenke til kommentar
eminem1 Skrevet 24. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2007 Hva skal man gjøre på det spillet Lenke til kommentar
arianar Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Ønsker selv å spille Havets Hersker igjen, men etter jeg har installert og satt lydinnstillinger så slutter det og den starter ikke igjen. Har Windows XP. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få det til å fungere? Lenke til kommentar
uniteD4eveR Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Denne posten hadde jeg helt glemt! Asså nå har jeg faktisk også problemer med å kjøre det, skjønner ikke hva som er feil. Allikevel finnes det løsninger. Av hensyn til diskusjon.no sine retningslinjer kan jeg ikke ta dette over forum. Hvis noen av dere bruker irc (et chatteprogram, eksempel mIRC) kan dere kontakte meg der hvis dere har en veldig trang til å spille det Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ja, Havets Hersker... verdens best spill. Havets Hersker gav meg den beste spillopplevelsen noensinne i mine tidligere dager. Jeg har enda CD-en og det store papp-coveret med håndboka, handelsreferansekortet og kartet over skandinavia i. Det var mitt første dataspill og det ble kjøpt under en ferie i Danmark på en Bilkabutikk for 99kr - de best anvendte pengene jeg har brukt i mitt liv. Jeg bruker DOSBox for å få kjørt spillet i XP og jeg har ingen problemer med det. Endret 7. desember 2007 av StianGH Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Kan noen vere vennlig å legge spillet ut i torrent? Det kan da umulig vere ulovlig. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Kan noen vere vennlig å legge spillet ut i torrent?Det kan da umulig vere ulovlig. ET år siden denne posten ble startet... Endret 21. desember 2008 av iharal3 Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Kan noen vere vennlig å legge spillet ut i torrent?Det kan da umulig vere ulovlig. ET år siden denne posten ble startet... Greit å vite... Poenget? Lenke til kommentar
ak2ela01 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Hadde helt glemt ut at jeg startet denne tråden, har faktisk klart og skaffe meg Havets hersker på svensk:))) Forsatt helt like gøy og spille:) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Nei, nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags spill er det snakk om? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Her står det litt mer om hvordan man får spillet til å funke på XP, samt litt mer om selve spillet: Link Ellers så anbefales også Anno1404 - selv om det ikke akkurat er helt samme gameplot... Endret 14. juli 2010 av oslo72 Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 15. august 2010 Rapporter Del Skrevet 15. august 2010 Genialt spill som jeg har savnet i mange år. Fungerer samme fremgangsmåte i Win7 som den som fungerer for XP? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 30. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) For å få tak i Havets Hersker kan du søke etter den svenkse versjonen: "Havets Vargar". Det finnes en versjon av spillet på et visst fildelingsnettverk som inneholder en installert versjon av spillet i en mappe, samt en .ISO-fil med original CDen. Du trenger begge for å spille spillet. Hvis du er på Windows kan jeg ikke hjelp deg noe særlig, men bruk DOSBox. Du starter spillet i DOSBox og mounter ISO-filen som en CD og etter litt fininnstillninger så skal spillet starte. Hvis du er på en Mac, laster du ned Boxer, "Import a new game" og pek til mappen der spillet er installert. Mount ISO-filen, og alt er godt! Det som er viktig, hvis du vil ha spillet på norsk (med norske stemmer osv.), så må du, før du starter spillet (og før du importer med Boxer), skifte ut tre ting, fordi den versjonen som du har lastet ned er på svensk: i installsjonsmappen er der en fil som heter SETUP.INI. Åpne denne og skift ut "SE" med "NO" fra den mountede ISO-filer, kopierer du "NOR" mappen over i installasjonsmappen fra NOR-mappen, som nå er i installasjonsmappen, kopierer du "VERSION.TXT"-filen til installasjonsmappen (som sikkert heter "HAVETS") Da er du klar! Med Boxer skal alt være fikset for deg, mens du med Windows nok må lese litt rundt for å finne ut hvordan du skal stille inn lyd og riktig prosessor-emulasjon (se oslo72 sin link). Endret 30. januar 2011 av StianGH Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2014 Dette funker enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå