Gå til innhold

Gammel PC, hjelp til stillere GPU&PSU

Isindil

Anbefalte innlegg

Har en god (les: elendig), gammel PC som snart skal byttes ut med en skinnende ny en. Det gir meg en fin mulighet til å more meg med den gamle. Derfor skal jeg først få den til å holde kjeft (nå bråker den som et helvete) og senere kanskje lage et mindre og/eller stiligere kabinett.

Jeg har testet litt og funnet ut at CPU-vifta lager så og si ikke lyd i det hele tatt. Merkelig egentlig.

Vifta på skjermkortet + den på strømforsyninga har høres derimot ut som jetmotorer. Planen er foreløpig bare å skaffe stillere vifte til PSU og forhåpentligvis passiv kjøling til skjemkortet.

PSU: Q-Tec ADT 350 (350W)

GPU: GainWard Nvidia GeForce MX 440 w/AGP8X

(Si ifra om det mangler detaljer e.l.)

Dermed blir spørsmålet, hvilke kjølekomponenter bør jeg gå for, om det fortsatt finnes deler som passer med min retro-PC.

Endring: Har sett litt på denne, og den ser ut til å passe til skjermkortet mitt. Stusser litt på at den har 2500-5000 rpm, vil ikke det resultere i masse bråk?

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe en ny strøm forsyning som bråker mindre nesten alle passer i din pc kjøleren du har sett på funker sikkert fint men er litt skeptisk siden de ikke oppgir lydnivå på den. PS: jeg har en strømforsyning du kan få kjøpt for 150kr en supersilent 350W 120mm vifte høre's ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...