Isindil Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Har en god (les: elendig), gammel PC som snart skal byttes ut med en skinnende ny en. Det gir meg en fin mulighet til å more meg med den gamle. Derfor skal jeg først få den til å holde kjeft (nå bråker den som et helvete) og senere kanskje lage et mindre og/eller stiligere kabinett. Jeg har testet litt og funnet ut at CPU-vifta lager så og si ikke lyd i det hele tatt. Merkelig egentlig. Vifta på skjermkortet + den på strømforsyninga har høres derimot ut som jetmotorer. Planen er foreløpig bare å skaffe stillere vifte til PSU og forhåpentligvis passiv kjøling til skjemkortet. PSU: Q-Tec ADT 350 (350W) GPU: GainWard Nvidia GeForce MX 440 w/AGP8X (Si ifra om det mangler detaljer e.l.) Dermed blir spørsmålet, hvilke kjølekomponenter bør jeg gå for, om det fortsatt finnes deler som passer med min retro-PC. Endring: Har sett litt på denne, og den ser ut til å passe til skjermkortet mitt. Stusser litt på at den har 2500-5000 rpm, vil ikke det resultere i masse bråk? Endret 27. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du kan kjøpe en ny strøm forsyning som bråker mindre nesten alle passer i din pc kjøleren du har sett på funker sikkert fint men er litt skeptisk siden de ikke oppgir lydnivå på den. PS: jeg har en strømforsyning du kan få kjøpt for 150kr en supersilent 350W 120mm vifte høre's ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå