Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting jeg aldri har skjønt med Grand Prix og det er hvorfor det aldri er noen virkelig kjente, gode og seriøse artister/band som stiller opp. Slik det er nå så er det jo bare et sirkus og et hån mot ordentlig musikk.

Den beste låten var forøvrig den under pauseunderholdningen.

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg aldri har skjønt med Grand Prix og det er hvorfor det aldri er noen virkelig kjente, gode og seriøse artister/band som stiller opp. Slik det er nå så er det jo bare et sirkus og et hån mot ordentlig musikk.

Den beste låten var forøvrig den under pauseunderholdningen.

8599650[/snapback]

Tja, ESC fungerer vel mer som en inngangsportal til musikkverdenen for nye band og artister enn som en utstillingsvindu for de som allerede er inne i bransjen.

Lenke til kommentar

Har nettop lest på nettet at før de russiske jentene begynte å synge så hadde noen glemt å slå på lyd i øredobber deres. Så det eneste de hørte - var musikk i salen, og den går litt seint, men bra at alt gikk som planlagt.

Også var det noen som stjalt deres sko! Etter de var ferdig å synge.. omg!

Lenke til kommentar

Regnet litt på resultatene i går (ja, jeg har for lite å gjøre). Jeg ville finne ut om hvordan resultatlisten ville ha blitt hvis bare Vest-Europa (a.k.a. de ubesudlede musikkjennerne som ALDRI stemmer på sine naboland) hadde fått stemme. Dette ble resultatet (forandring i plassering i parentes):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Serbia 122 (0)

2. Tyrika 111 (+2)

3. Ukraina 94 (-1)

4. Ungarn 80 (+5)

5. Bulgaria 64 (0)

6. Russland 61 (-3)

7. Hellas 52 (0)

8. Armenia 51 (0)

8. Sverige 51 (+10)

10. Bosnia 46 (+1)

11. Romania 44 (+2)

12. Tyskland 40 (+7)

13. Finland 39 (+4)

14. Moldova 37 (-4)

15. Spania 25 (+5)

16. Latvia 24 (0)

17. Hviterussland 20 (-11)

18. Georgia 19 (-6)

18. Storbritannia 19 (+5)

20. Litauen 16 (+1)

21. Slovenia 13 (-6)

22. Frankrike 8 (0)

23. FYR Makedonia 7 (-9)

24. Irland 0 (0)

Ergo, Serbia hadde vunnet uansett.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke alt dette oppstyret med at på grunn av at det er mange østeruropeiske land i finalen så må det være noe galt med hele ESC og at man må dele det opp og greier. Se nå bare på de vest-europeiske innslagene da (!) Enkelte av dem suger så til de grader. Jeg syns dette er dobbeltmoral av mediene og av folk generelt som mener dette. Land i vesten stemmer da for f*** på nabolandene sine. (f.eks Norge gir alltid Sverige 10-12 poeng). Serbia vant. Jeg er enig med det for det var en veldig fin sang. Og naboene til Serbia liker de ikke så altfor godt heller...så...

Til slutt; se på listen til Katalysator....I REST MY CASE!

EDIT: Hvem sa Lordi var et bra innslag i fjor? W_T_F??

Endret av sull
Lenke til kommentar
Vel, alle har vel sin egen smak. Men når dere snakker om at folka fra øst synger falskt, bør dere se den Lordi videoen om igjen.

8604030[/snapback]

Jeg synes det er en liten forskjell på å ikke synge klokkerent i en hardrocklåt og i en ballade.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Ja, Island sugde no sinnsykt.. Helt utrolig at Sverige, Finland og Norge gir 12 poeng og Danmark gir 10.. Ingen skal fortelle at det er noe annet enn kompisrompis..

Vi, vest-europa, må slutte og syte og heller sende det beste vi kan finne. Vi har kun oss selv å takke. Det værste er jo at Øst-Europa har kommet seg de siste årene mens vi har sunket til nivået Øst hadde for 10-15-20 år siden..

Husker vi bestandig så med gru på alle de dårlige fremføringene.. De er der fortsatt, men det generelle nivået har økt i Øst, på samme måte som det generelle nivået har sunket i vest.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...