Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge kom ikke engang videre til finalen! :)

Det var kun øst-europeiske land som kom med. Øst-europeerene stemmer på øst-europeerene.

Hørte på nyhetene idag at de snakket om at konkurransen måtte deles i to. en for østen, og en for vesten, ellers ville den dø ut av seg selv.

Lenke til kommentar
Hele greia er uinteressant med mindre man er spesiellt interessert i østeuropeisk populærmusikk.

8588040[/snapback]

Men det var likevel interessant nok for deg ettersom du trykket på linken "Eurovision Song Contest 2007". Interessant.

Når det gjelder Øst-Europa vs. Vest-Europa, kan man si mye rart. I går var imidlertid de øst-europeiske bidragene langt bedre enn de vest-europeiske. Vest-europeiske land kjører fortsatt i de samme sporene som for 20 år siden, mens man faktisk finner et særpreg i mange av de øst-europeiske bidragene. Dessuten bør det påpekes at de to siste års vinnere (Finland 2006 og Hellas 2005) er vest-europeiske.

Stemmeblokker er uansett er interessant tema, og vi nordiske land har vært pionerer på dette området. En akademisk tilnærming til dette temaet kan finnes her.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er tullete å si at øst-europeerene hadde bedre musikk i går, altså... Alt jeg hørte i går holdt et godt lavmål! Jeg synes ikke Guri var noe dårligere enn de øvrige! Hun sang faktisk rent, i motsetning til godt over halvparten av deltakerene.

Lenke til kommentar

Hvorvidt Guri hadde fortjent å komme videre skal jeg ikke ta stilling til, men når samtlige ti som går videre fra en semifinale er fra øst burde det ringe noen bjeller om at avstemmingen i denne konkurransen har mer med geografi å gjøre enn melodier og utøvere.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at gårsdagens nivå ikke var særlig høyt, men hvilke vest-europeiske bidrag skulle gått videre? Den totalt sjarmløse Eirikur fra Island? DJ Bobo fra Sveits? Drag Queenen fra Danmark? Den ufattelig kjedelige latinolåten til Guri Schanke? Blink 182 wannabeene fra Andorra? Discoduden fra Belgia?

Jeg vil svare et rungende nei. De vest-europeiske landene må slutte å syte og heller bidra med god musikk. I morgen får vi to nye eksemplarer på hvor tafatt Vest-Europa har blitt. Stormaktene Storbritannia og Frankrike har i en årrekke sendt elendige sanger og årets utgaver følger denne trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...