Katalysator Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Da er årets musikalske høydepunkt over oss igjen! Ja, jeg er sånn halvveis ironisk når jeg sier det. Personlig har Eurovision fascinert meg lenge, det er noe spesielt med en blanding av ytterst merkelige sanger, snåle kostymer og storpolitikk. I kveld er det semifinale hvor 28 land skal forsøke å kvalifisere seg til lørdagens finale. Norge er en av disse landene, og vi må komme blant de ti beste for å gå videre. Jeg har ikke hørt så mange av sangene selv. Jeg har dog lagt merke til at Storbritannia nok en gang presterer å sende et horribelt bidrag (kan høres her) og at øst-europeerne nok en gang koker i hop mye rart. Norge sitt bidrag er et sted mellom veldig dårlig og grusomt og jeg tviler på om vi har noen særlig sjanse i en eventuell finale. Kveldens semifinale starter klokken 21.00 på NRK1. Måtte de minst dårlige sangene gå videre. Noen linker: Wikipedia: Eurovision Song Contest 2007 Stemmeblokker: Eurovision voting alliances Endret 11. mai 2007 av Katalysator Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Israel var enda verre da.. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Etter de første fire sangene lurer jeg på hva jeg utsetter meg selv for. Dette bør ta seg opp snarest. Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hun fra Moldova var skikkelig fin da. Sveits var rett og slett flaut. Endret 10. mai 2007 av Concubine Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er vel ikke veldig høy kvalitet generellt i denne konkurransen... Lenge siden jeg har hørt en eneste sang som duger det minste... Og her snakker vi _år_! Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Det er jo langt mellom hver gode (eller skal vi si "fengende"?) sang i denne konkurransen. Starten på denne semifinalen har imidlertid vært beyond ræva. Halvparten av sangene mangler ordentlig melodi og tilløp til interessante sanger (som Moldova) blir ødelagt av dårlig produksjon og tvilsom vokal. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hun fra Moldova fra skikkelig fin da.8584165[/snapback] Da bør du få med deg Makedonia. Å herregud, nå er det Danmark. Unntakstilstand! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Otto Jespersen mobba Guri Schanke for at etternavnet hennes kom til å bli uttalt "skanky" på engelsk. Og nå går det rykter om at noen har knipsa bilde av dama uten truse? Heldig med den! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Så tåpelig at NRK ikke turte å ha Jostein Pedersen mer! Han var jo hele gleden med MGP! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Helt enig, han er jo selve MGP-stemmen! Synd at Guri Schanke ikke gikk videre... Alle som gikk videre fra semi-finalen var øst-euopeiske land! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Øst-europa har domintert MGP i mange år. Det er synd, men de er en skokk med naboland der nede som stemmer på hverandre. Dumt at Guri ikke gikk videre, blir ikke det samme å se på på lørdag uten å ha et Norge å heie på. Vet ikke om jeg gidder å se på heller. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hæ? Skal ikke Pedersen kommentere? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg syns det var en stor lettelse for landet at frøken Schanke ikke gikk videre, jeg mener: Hva faen gjør en spanskinspirert (og språklig om jeg ikke husker feil) låt fra _Norge_ der? Det blir helt uten mål og mening, og slik jeg ser på det gir det egentelig andre land intrykk av at vi har så lite kultur å vifte med at vi må stjele andres. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Black metal er norges største kultur-eksport, så ja. Sier litt... =P Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hæ? Skal ikke Pedersen kommentere? 8585478[/snapback] De var redde for frekke kommentarer Han sa jo alltid meningen fra hjertet! :!: Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Tro de må legge om GP for å få interessen opp her i vest-europa. Vi har for få land til å konkurrere med øst europa. Men det kan godt bli en vest europeisk vinner siden det bare er 6 vest europeiske land igjen. Da vil alle land i vest stemme på disse. Mens øst E vil fordele sine stemmer på sine 18. (Hvis jeg har telt riktig) Så da tipper jeg Sverige eller Spania vinner i år. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 go Island =( østblokklanda var 90% driiiiiitt av en grunn. Skjønner ikke at noen kan like det. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Finland vant jo i fjor, så det tyder jo på at det går an å bryte den patriotiske politikken der nede, uten at jeg helt vet hva jeg mener med patriotisk politikk. På samme måte som vi alltid gir 10/12 til Sverige. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 For de av oss som føler det ikke blir det samme uten Jostein Pedersens kommentering, så kan det jo hjelpe litt å lese at han har gitt sin kommentar til samtlige låter som var i kveld, gjennom sin blogg på VG Nett, som du finner her. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Alle var flink å synge. Men de beste er vell selfølgelig (etter min mening) er: Georgia <3 Russland <3 (som kommer på lørdag, men var så spent at jeg bare lastet ned melodien) Estonia var også veldig bra.. Og Portugal hadde vanvittig søt synger Go! Georgia Go! Go! Russland Go! EDIT: feil i tekst Endret 10. mai 2007 av Leasch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå