froZZo Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 nå har eg fått beskjed fra "ein bank" i nigeria, ( garantert produsert av svindlerne) , at de har låst pengene til de har fått sporingsnummer til pakken, når de har fått det, så vil de sende pengene videre til meg.. haha.. ler meg ihjel , men nå har jeg gitt ham et sporingsnummer, til en pakke jeg netopp sendte til en kompis, og "banken" godkjente det sporingsnummeret, så nå sitter jeg å venter på pengene kommer tilbake med mer morsomme opplysninger på mandag 8592090[/snapback] du vill nok ikke mota noe mer en et par kroner. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei trådstarter. Ikke gi fra deg noen som helst opplysninger, ikke kontonummer, ingenting. Disse folkene er proffe, du får ingenting fra dem. Hvis de spør etter kontonummeret ditt, så er det en grunn for det. Det kan jo være at de har en metode å tappe den på, og det kan være at de ikke har, men hvorfor ta sjansen. Se her: http://www.ebolamonkeyman.com/ Denne fyren har gjort det til sin livsoppgave å drite ut nigerianske svindlere. Les og lær, og få deg en herlig latter. :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 En fin måte å avsløre folk som prøver å svindle deg er å se om de i det hele tatt nevner produktet i mailen sin. De nevner nesten aldri navnet i mailen fordi de sender den mailen til alle som selger noe. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 De har antagelig gått på denne konferansen: 3rd annual Nigerian Email Conference Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Om noen i utlandet vil kjøpe en PC med norsk tastatur som du har annonsert i Norge og så sende den til Nigeria så er det 100% sannsynlig at dette er forsøk på svindel. Dette er profesjonelle som lever av svindel, de sender ut masse e-post og når de får napp hos en naiv person sendes saken over til et kontor for det sitter en gjeng og kommuniserer med slike som deg hele dagen. Det første de prøver på er å få tak i så mye personlig info som mulig og så bestemmer de seg for hvilken type svindel de skal bruke mot deg. Sender du fra deg nok info så kan de prøve seg med flere typer svindel mot deg. Ikke gi disse folkene noen form for identifiserbar personlig info: -Ikke gi fra deg fullt navn -Ikke gi fra deg adresse -Ikke gi fra deg telefonnummer -Ikke gi fra eg en identifiserbar e-postadresse -ikke gi fra deg kortnummer eller kontonummer (disse brukes til forfalskninger) -Ikke finn på å treffe dem noe sted, de som har gjort det har blitt ranet eller kidnappet Det er enkelte som synes det er morsomt å plage disse folkene eller prøve å lure dem. Vær klar over at disse jobber kun med svindel og kjenner mye bedre til "motsvindelmetodene" enn de fleste nordmenn kjenner til svindelmetodene. De kan også ha landsmenn i Norge som de kan sende hjem til deg om du driver narr med dem. Om du var mulig å identifisere fra annonsen kan du allerede ligge tynnt ann. Du lureste du gjør er bare å slette og glemme slike mail straks du får dem. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Eller hvis man har et forum til disposisjon så kan man gjøre slik som han fyren som sendte powerbook-etterligning(papp) til svindlere, som måtte betale flere tusen kroner for å få pakken. Selv om det var hardcore planlegging. Endret 13. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 heh.. de får bare komme ... e kje vanskeligt å få øye på en neger på vestlandet..., men har ikke fått noe mer informasjon fra banken eller han , så tror ikkje det blir noe penger på meg.. svindler faen.. , gla eg har nok vett i hodet til å ikkje tro på en nigeriansk , inspektør som heter lucia og jobbe for metropolitan police dept. i england hihihi Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Legg merke til at mailen bare nevner "item" og ikke gjenstanden med navn. Det som skjer er at de sender deg en "bank draft", det vil si en sjekk trukket på en lokal bank. Sjekken lyder på et langt større beløp enn det du skal ha. Resten sakl dekke dine omkostninger samt at du skal sende overskytende til et eller annet sted. Du leverer sjekken i banken din, de foretar en midlertidig kreditering av kontoen din (forbehold om at sjekken har dekning), og sender sjekken til den utenlandske banken for innløsning. Dette siste tar tid, men etter et antall uker blir sjekken avvist som falsk, deretter belaster din bank kontoen din for hele beløpet. I mellomtiden har du sendt din vare ut av landet, betalt frakt og sendt rest beløpet avgårde. Du sitter igjen med minus på kontoen, uten varen - men en erfaring rikere. NB! ikke oppgi personlige opplysninger eller kontonummer. Disse vil bli misbrukt av svindlerne. Og de er istand til å drepe (har skjedd også med nordmenn). Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 åhhh.. ler meg ihjel, fant netopp et tysk nettforum der de bruker samme greia.. og har brukt samme adresse osv... hadde eg visst kem han herren tosken va, sko eg knekt nakken på ham... sko tatt meg tid til lage et kors av 2 trepinner til ham etter jeg hadde begravd ham Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Postbank a trusted bulk payment service provider. Postbank is one of the largest retail banks in United Kingdom,Australia, America, Scotland and Europe offers a full range of services for banks and other financial institutions. 11/05/2007 Dear XXX, Our client Lucia jason called our office today and asked that your money should be confirmed on your account. We are glad to let you know that the transfer has been approved by our bank and sent out to your bank account but needs verification of postage before if reflects on your account. We need to get a proof from you that you have sent the Item to the name and address Lucia Jason gave you with no conditions attached to it. You must beable to proof to us that you have truely sent the package and when we track it, it must be released to the delivery destination. We also got the tracking number (3707021268378XXXXX) you sent to Lucia Jason and we noticed that it is in "XXXX" when we tracked it on www.posten.no and it will be sent from there. We here by urge you to give the go ahead signal and when we confirm that the package has been sent from "XXXX" your money will be on your account immediately as it has it is ready to be on your account as at 12:00pm today. We await your quick response. Thank you for using Postbank® transfer. We look forward to serving your online auction payment needs in the future. PostBank® Payment Team. ACCOUNT DEPT. Address:PostBank International Plc 28 Borough High Street Southwark,London D14 5GH Email: [email protected] Tel:+447024055562 Lenke til kommentar
CGiBiN Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hello, i searched in google for same mails like I became and found this forum, i dont really understand much but i could get the same adress like you and now I wonder if this Mail I became is from the same person...And of course if its a fake or not. I really think its is because you wrote you dont want, that he/her pay too much! He/She offered me way too much for the Computer, i mean nice but its a bit strange... And then the Shipping to Nigeria and same build of the emails. Just after 3 or 4 mails he/she said if there is "something" else with this Computer (a Monitor) and he/she also offered again more money for this extra.... The Money will be transfered when i send an shipping confirmation of the Computer + Monitor.. It is also on "PostBank". I would really appreciate it, if you can write if you got the money or what happened. Thank you very much! PS: i hope you understand my english smile.gif Best Regards Marco Sidler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå