Gå til innhold

nigeria svindler eller ?

toazty

Anbefalte innlegg

en luring fra et eller aent land som vil kjøpe pc'en min, menne, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem, han vil kjøpe pc'en til en venn i nigeria..

her begynner det :

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
>>Hello mate,

> I have solemnly committed to buy your item, but i am still

> contemplating if this will make a nice gift for my friend. I reside in

>the United Kingdom and I will like you to help me post these lovely item

>to my friend. I will like to purchase this Item for her as a gift. He

>works with British America Tobacco there in West Africa Due to my

>workload, I might not be able to be checking my mails often. So I will be

>offering you the sum of 6200 kr for the item and postage cost as i will

>prefer shipment Via DHL INTERNATIONAL SIGNED FOR DELIVERY TO HER. Hope

>the package will get to him in good condition ..What is the present

>condition of this item and does it comes in it's original box?. I will be

>paying you for the item via bank transfer, so get back to me with your

>accont details, full name and address where payment will be made to.

> Best Regards,

>

> Lucia Jason

,

så fortsetter det :

almost everything is new, only the harddrive and videocard is used,not

original pack, but i have all the cd's , manuals, ect. I have to check with

the post office about the shipping, just give me the name and shipping

adress so i can find out how much it will cost, dont want you to pay me to

much,

Vista Home Premium is not included, but if you want Vista , that will be

1100kr more...

(original cd , not used),

I prefer to get the money on my accouont before i send it, or we can use

payPal,

whatever is the easiest for you..

så får jeg svar tilbake :

Hello,Hello,

I'm glad to read back from you, I will want Vista , I will add 1100kr to what I offered you before.

Below is the shipping name, address and phone number of my friend where i want the item posted to.

Name : Ayotunde Phillip

Address : 5 Asoluka Street, Lawanson,

City :Surulere

State :Lagos.

Postal Code :23401

Country :Nigeria.

Phone Number : +2348029274161

I will be waiting to read back from you with your full name and bank account informations.

søkte litt på nett med opplysningen jeg hadde, eneste jeg kunne finne noe på var adressa , som hører til "CENTRAL BANK OF NIGERIA

TRADE AND EXCHANGE DEPARTMENT"

ikke at det gjør meg noe klokere... noen som har tips til hvordan jeg skal følge opp dette, lurt å gi fra seg kontonr, eller er det en lurere ide om hvordan jeg skal få pengene før jeg sender varen ned? ,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har lyst og støtte Nigeria så sender du heller noe penger til en hjelpe organsjon og øre merker de "Nigeria". 90% sikkert kommer disse pengene til og gå i lomma på en eller annen i et rikt land.

8582581[/snapback]

Det er snakk om en pakke til en privatperson, ikke veldedighet.

Lenke til kommentar
I will like to purchase this Item for her as a gift. He

>works with British America Tobacco there in West Africa

FOR DELIVERY TO HER. Hope

>the package will get to him in good condition

Denne fyren klarer vist ikke å bestemme seg for om det er en mann eller kvinne som skal få datamaskinen. Ettersom denne personen vistnok bor i UK, burde han kunne de personlige pronomen. Utifra resten av teksten virker dette klart som svindel. Som regel kan man trygt tenke svindel hvis et afrikansk land involveres.

Lenke til kommentar

heh.. nigeria e vel svindler land nr.1 , menne, tenkte jo at eg sko prøva å få han t å setta pengene på konto først da.. , e d sikkert å gi han kontonr. mitt? eller e d andre måtar å få tilsendt dei pengene ?

Lenke til kommentar
heh.. nigeria e vel svindler land nr.1 , menne, tenkte jo at eg sko prøva å få han t å setta pengene på konto først da.. , e d sikkert å gi han kontonr. mitt? eller e d andre måtar å få tilsendt dei pengene ?

8582716[/snapback]

Vel, det skal være rimelig trygt å gi kontonummeret ditt til ham. Eventuelt få betalt via PayPal. Men om du svindler ham synker du jo ned på samme nivået.

Lenke til kommentar
Og tror dere virkelig at han skal sende penger til dere? Grunn til at det heter svindel ..

8582761[/snapback]

Det er ikke uvanlig at de sender et lite beløp til dem de skal svindle for å skape tiltro. Det er gjerne ikke snakk om mer enn en hundrelapp eller noe. Men det er nok til at folk stoler på dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Trådstarter: Min anbefaling er at du slutter å kommunisere med disse svindlerne - motstå fristelsen til å forsøke å lure dem. Disse er langt mer erfarne i "gamet" enn du er.

Lenke til kommentar

men hvis jeg gir ham kontonr, og han setter in pengene for varen+ frakt , så har jeg jo fått betalt, hvis det er trygt å gi kontonr til ham da.... nøyer meg ikke med 1/2 av beløpet, skal seff ha alt før jeg sender noe som helst... ( hadde vore morsomt å svindla en nigerianer ) hehe... neida menne, hvis dere sier det er trygt å gi bort kontonr. så gjør jeg det, å ser hva som skjer... var på www.zett.no jeg la ut annonsen

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Ikke gi ut kontonummeret ditt, for guds skyld. Dette er bare en av de nye formene for Nigeria-svindel, og er allerede rapportert flere sånne hendelser i Norge det siste året. Det han gjør, er å avtale å kjøpe noe av deg for X kroner, i denne saken 6200,-. Så får du en sjekk på mye mer enn kjøpesummen, feks 30.000 NKR. Så gir han deg beskjed om at han har betalt inn for mye, og vil gjerne ha tilbake det overskytende beløpet. Det som da skjer, er at du overfører 23.800,- til ham, for så å gå i banken og finne ut at sjekken er falsk. Resultat - Du er 23.800,- fattigere.

-Q

Lenke til kommentar

nå har eg fått beskjed fra "ein bank" i nigeria, ( garantert produsert av svindlerne) , at de har låst pengene til de har fått sporingsnummer til pakken, når de har fått det, så vil de sende pengene videre til meg.. haha.. ler meg ihjel :p , men nå har jeg gitt ham et sporingsnummer, til en pakke jeg netopp sendte til en kompis, og "banken" godkjente det sporingsnummeret, så nå sitter jeg å venter på pengene :p kommer tilbake med mer morsomme opplysninger på mandag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...