olek21 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Sitter med en squashball, 10x3mm lysidoder og et 4,5Volt batteri. Er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan sette diodene inn i squashballen? Er jo egentlig bare å sprette den opp med kniv kanskje og lime sammen. Men jeg har allerede en liten sprekk i den og det hadde vært fint om ballen var hel. Er det noen som får noen ideer? Kan det kanskje gå ann å legge en kabel inn i ballen som får diodene til å lyse hvis du trykker på en knapp? Hadde hvertfall vært morsomt ^^, Endret 10. mai 2007 av olek21 Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Finns sånne små batterier på størrelse med en mynt som gir 3 volt som er det de fleste lysdioder kjører på. Du finner batteriene der de selger batterier. Sparer også mer plass enn et svært på 4,5 volt. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Finns sånne små batterier på størrelse med en mynt som gir 3 volt som er det de fleste lysdioder kjører på. Du finner batteriene der de selger batterier. Sparer også mer plass enn et svært på 4,5 volt. 8582926[/snapback] Ja, det hadde jeg i tankene. Men hvordan skal jeg koble diodene til det batteriet? Er ikke så "awesome" på tekniske duppeditt ting, med tanke på at det ikke er to åpenbare dioder? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 .. og kanskje litt teip i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå