Bjarnez Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 av og til hender det at cmos har reseta seg selv når jeg slår på pcen. skjermen blir svart og jeg må starte på nytt, etter den andre starten går alt greit bortsett fra at cmos-brikken er stilt på default!! dette har skjedd tre ganger på ca tre uker! problemet kom etter at jeg fikk installert ny cpu, som jeg overklokka.. har kjørt flere tester på cpu og ram stabilitet, over flere dager, og alt skal være stabilt i overklokket tilstand. synes det var rart siden jeg aldri har vært bort i noe slikt før. kjører med en amd XP, pc2100 ram og et epox-hk. noen som har opplevd det samme problemet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 klokk ned og sjekk om det samme skjer. Du kan bytte BIOS batteriet (LR2032), men det er lite trolig at det er det som er feilen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har du sjekket BIOS instillingene dine? I BIOS'en min har jeg en option som sier: "Reset CMOS on startup". Hvis du har denne option'en så kan du jo sjekke om den er disabled - for det er disabled den skal være. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Det er nok bios som resetter seg fordi den detekterer feil setting på cpu. Det skal være en instilling i bios som forhindrer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå