janfredrik Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hei. Jeg fikk vite at jeg har kommet inn på mitt andrevalg - nemlig Service og Samferdsel. Det jeg har tenkt til der er å først gå VG1, og deretter velge IKT-servicefaget på VG2. Men det jeg er usikker på er dersom jeg velger å vente på plass på mitt førstevalg (Medier og kommunikasjon) og kommer inn der, om jeg der kan gå IKT-servicefaget på VG2. På det "kartet" du finner her, kan du se at det står "IKT-servicefaget" med et kryss, som visstnok betyr kryssløp. Altså lurer jeg på. Hva betyr kryssløp? Og kan jeg gå IKT-servicefaget på VG2 dersom jeg kommer meg inn på Medier og kommunikasjon? Takk for svar. Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) IKT-driftsfag Inntakskrav GK allmenne, økonomiske og administrative fag, kryssløp fra GK byggfag, GK elektrofag, GK formgivingsfag, GK helse- og sosialfag, GK hotell- og næringsmiddelfag, GK idrettsfag, GK kjemi- og prosessfag, GK medier og kommunikasjon, GK mekaniske fag, GK musikk, dans og drama, GK naturbruk, GK salg og service, GK tekniske byggfagGK trearbeidsfag eller tilsvarende. Endret 10. mai 2007 av Mats-Andre Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Mao, jeg kan gå VG1 på Medier og Kommunikasjon, deretter hoppe over til IKT-driftsfag? Hva betyr kryssløp, da? Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Slik jeg tolker det så ja. Kryssløp betyr at du kan hvilke som helst Vg1, og deretter hoppe over til Ikt. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Tror det innebærer at man må bytte skole for å få kommet på det valget man vil. Så da venter jeg på M&K, da. Og kommer jeg inn blir det IKT på VG2. Takk Mats-Andre Endret 10. mai 2007 av janfredrik Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) IKT-driftsfagInntakskrav GK allmenne, økonomiske og administrative fag, kryssløp fra GK byggfag, GK elektrofag, GK formgivingsfag, GK helse- og sosialfag, GK hotell- og næringsmiddelfag, GK idrettsfag, GK kjemi- og prosessfag, GK medier og kommunikasjon, GK mekaniske fag, GK musikk, dans og drama, GK naturbruk, GK salg og service, GK tekniske byggfagGK trearbeidsfag eller tilsvarende. 8582313[/snapback] Dette her er etter den gamle reformen ja? Trådstarter kommer til å bruke den nye reformen virker det som. edit: virker som om man kan komme inn på VG2 IKT-service fag etter VK1 Medier og kommunikasjon ja. Trodde det skulle bli splittet opp, og man enten måtte gå Service og Samferdsel eller Elektrofag for å komme inn. Endret 10. mai 2007 av espennyh Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Det han sa står også i de bøkene vi har fått og på nettsidene til vilbli.no, så de bør da være oppdatert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå