trn100 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 For det første, full støtte til Yoda's innlegg, og spesielt punkt 4... Jeg har drevet en del med generell PC-støtte både innen eget firma og andres samt privat, og det er ikke alltid like lett å stille en fjerndiagnose, i allefall ikke basert på den input man får på telefonen fra en som har minimale kunnskaper om hva han driver med :-) Av og til blir selvsagt forklaringene deretter... Om vi hadde hatt et tilsvarende forum for bilreparasjoner ville noen ha spurt "Bilen min smeller noen ganger, hva er galt?" og hjelpen ville kanskje ha vært "Bruk et stroboskop og sjekk tenningen, juster fordeleren!", hvorpå spørsmålstilleren antageligvis ville ha forstått enda mindre...:-) Skal den hjelpen man ønsker å gi være tilfredstillende bør man sørge for å svare på et nivå som den som trenger hjelp forstår, eller ev. stille relevante spørsmål på samme måte for å kunne hjelpe videre... Da jeg leste den første meldingen i denne tråden var mitt inntrykk at Googlerian faktisk bare skrev noe piss som han sa han ville... Er fremdeles ikke sikker på hva han mente med det... Er imidlertid årsaken til innlegget at det finnes en haug med folk som kjeder seg og som tror de kan det meste om data og har et tydelig behov for dokumentere dette, som i tilfelle "Kommers" er saken en annen, og jeg kan godt forstå hva han mener... Dessverre er ikke "Kommers" som det er vist til her alene... Det finnes en haug med trollunger som innbiller seg at de kan mer enn de fleste andre, og det resulterer gjerne i slike svar. Min påstand etter å ha hatt datamaskin i over 20 år er at det er absolutt ingen som kan ALT om data... Noen få kan alt om noe og mange kan litt om alt, men dett er dett... Under forutsetning av at Googlerian startet tråden fordi noen har slengt dritt, og da jeg vet dette ikke er helt uvanlig her, får vi håpe at de ubrukelige svarene han fikk bare er et uttrykk for at noen av de yngste nerdene bare er sure fordi de fremdeles ikke har fått svar fra Julenissen...:-) Godt nyttår alle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå