Gå til innhold

Synd å se hvordan man tolkes som person.

Anbefalte innlegg

1, Som nevnt de færreste her har It utdannelse, det er kun en gjeng "glade amatører" :)

2, Jeg har enda tilgode å se at folk blir "tråkket på " pga. dårlig IT forståelse. De få som blir flammet blir det av helt andre grunner.

3, At spørsmål dukker opp igjen og igjen i ulike tråder er naturlig, Dels fordi det stadig kommer til nye brukere, dels fordi brukerene er dårlige til å søke på forumet og dels fordi det er vanskelig å finne igjen svar i tidligere tråder pga. massiv posting her.

4, "IT Proffene" du refererer til er ikke her for at du eller jeg skal slutte å tenke selv. De er her 100% uten godgjørelse og prøver etter beste evne å hjelpe. Noen ganger lykkes de andre ganger ikke. Det at du kaster dritt på folk som bruker sin fritid på å hjelpe andre vederlagsfritt med ulike dataproblemer synes jeg er forkastelig og vitner om hvor liten forståelse du har av verden du bor i og ikke bare om it. SKJERP DEG!

Jeg lever i en annen verden, fordi jeg ble lei av å leve i den første. Arrogante jævler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil ikke ha en it utdannelse engang:)

men EDB er morsomt for det.

Jeg trenger ingen it-utdannelse. Hvorfor skal jeg ta en treårig it-utdannelse, når jeg kan like mye?

Ta deg en tur innom nith.data høyskolen, og pløy igjennom pensumet. Kan du se noe, som du ikke kan?

Alt er elementært. Kanskje litt mer kompliserte fag på ingeniørutdanningen?

Lenke til kommentar

Jeg ja, jeg har ikke bare en it-spesialist, men også svært dyktig i mitt hovedfag: filosofi!

At jeg ikke har høyskoleutdannelse eller har fullført allm.faglig utdannelse trenger ikke å bety at jeg har liten it-forståelse. Men, jeg innrømmer allikevel å ikke ha det, som de fleste dette diskusjonsforumet.

Jeg er kun ute etter å skrive noe ett eller annet piss, og at de fleste av mine innlegg derfor blir svært useriøse og dårlige. La meg allikevel påpeke en viktig ting hr. svært intellektuelle og kloke it-spesialister: Hvorfor innholder 95 % av innleggene av samme innslagg som nevnt tidligere?

Da må de jo være flere av oss med svært få it-kunnskaper som ferdes som skribenter og poster dårlige innlegg i dette diskusjonsforumet. Det virker ikke som at it-proffene helt klarer å svare korrekt på våres innlegg. Kanskje vi alle er noen helvetes dårlige it-amatører hele gjengen?

Lenke til kommentar

måtte du fordele alle de svarene på denne måten? du kunne samlet alle disse meldingen under en tråd. hadde vært litt lettere og forstå hva du mener. hw.no er et meget bra forum. du får hjelp til det meste.

Har selv opplevd mye kluss med forskjellige ting gjennom den tiden jeg har vært medlem på hw.no. men forsatt er jeg her. det er går både fram og tilbake i livet. dessuten har jeg alltid blitt en erfaring rikere fra hver eneste nye tråd. Er ikke alltid den er positiv, uansett blir disse gullverdt som jeg kan dele med mange mange andre personer løpet av livet mitt.

Vil si at jeg har en god innsikt i IT og trenger derfor ikke noen utdanning til dette.

Jeg henviser til den som startet denne tråden.

Lenke til kommentar
måtte du fordele alle de svarene på denne måten? du kunne samlet alle disse meldingen under en tråd. hadde vært litt lettere og forstå hva du mener. hw.no er et meget bra forum. du får hjelp til det meste.

Har selv opplevd mye kluss med forskjellige ting gjennom den tiden jeg har vært medlem på hw.no. men forsatt er jeg her. det er går både fram og tilbake i livet. dessuten har jeg alltid blitt en erfaring rikere fra hver eneste nye tråd. Er ikke alltid den er positiv, uansett blir disse gullverdt som jeg kan dele med mange mange andre personer løpet av livet mitt.

Vil si at jeg har en god innsikt i IT og trenger derfor ikke noen utdanning til dette.

Jeg henviser til den som startet denne tråden.

Må svare på andres svar. Jeg takker uansett for ditt betydelige svar.

Lenke til kommentar
At jeg ikke har høyskoleutdannelse eller har fullført allm.faglig utdannelse trenger ikke å bety at jeg har liten it-forståelse. Men, jeg innrømmer allikevel å ikke ha det, som de fleste dette diskusjonsforumet.

Du sier du ikke har noen enorm IT-forståelse (i og for seg helt i orden)..

Jeg trenger ingen it-utdannelse. Hvorfor skal jeg ta en treårig it-utdannelse, når jeg kan like mye?

.. men hvorfor motsier du deg selv?

Sa jeg at alle er amatører?

Du sa det kanskje ikke konkret, men du spurte iallfall deg selv om det (og dermed kan det lett oppfattes som noe du selv mener):

Kanskje vi alle er noen helvetes dårlige it-amatører hele gjengen?

Mitt spørsmål:

Hva i all verden vil du egentlig fram til?

Edit: De vanlige skrivefeilene :roll:

Lenke til kommentar

Du sier du ikke har noen enorm IT-forståelse (i og for seg helt i orden)..

.. men hvorfor motsier du deg selv?

Kan se at du har problemer med å forstå "ironi". Men, men!

Sa jeg at alle er amatører?

Du sa det kanskje ikke konkret, men du spurte iallfall deg selv om det (og dermed kan det lett oppfattes som noe du selv mener):

Kanskje vi alle er noen helvetes dårlige it-amatører hele gjengen?

Mitt spørsmål:

Hva i all verden vil du egentlig fram til?

At det er mange uprofesjonelle it-amatører i dette diskusjonsforumet. Håper at dette er et klart svar til deg!

Edit: De vanlige skrivefeilene :roll:

Hvilke skrivefeil?

Lenke til kommentar

Må bare si at Mr. Googler(v)ia(v ha)n (googlerian altså) har kommet på en oppfinnsom måte å få opp "post-counten" sin på, gratulerer!!!

Men det som derimot bekymrer meg, er at det ikke er noen klar mening med denne tråden. Ei heller virker det som googlerian selv har det.

Correct me if I'm wrong

Du har nå kommet opp i rundt 50 poster og sikkert halvparten av de er jo bare uforståelig pjatt, men du om det...........

No offence here, men kan du klart og tydelig (i en post helst) skrive ned noen få setninger om hva som var meningen med denne tråden. Hva det er du klager over og om du i det hele tatt har fått svar på spørsmålet/klagen????

Må forresten si meg enig at du skriver udugelige innlegg og motargument, hvis det er det du prøver å si i den setninga da?

utrolig kjekt med "tekst size" da :D

Lenke til kommentar

Jeg synes hele greia går i retning av folk som prøver å si "Jeg har ingen IT-utdannelse, og jeg gidder/klarer heller ikke ta noen, så jeg sitter her og sier at min erfaring fra gutterommet er like bra/bedre enn en ingeniørutdannelse i IT"

Dette kommer jeg sikkert til å få litt pepper for, men ovennevnte er feil etter min mening, riktig nok er egen erfaring bedre enn jalla sertifiseringer og brevkurs, men en ingeniørutdannelse på 3/4/5 år pløyer ganske dypt på teori, bakgrunnskunnskaper og matematikk som "gutteromsteoretikerne" neppe har vært borte i... Og i en jobbsammenheng vil nok selve utdannelsen vektlegges enda sterkere. Slik er bare virkeligheten. Se på selve utdannelsen din som ditt "bevis" på kunnskapen, det er det vi strever for å oppnå for en dag å kunne få det litt lettere når vi søker jobb...

Lenke til kommentar
2, Jeg har enda tilgode å se at folk blir "tråkket på " pga. dårlig IT forståelse. De få som blir flammet blir det av helt andre grunner.

Se "kommers" sitt innlegg i denne posten du :

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=569718#569718

Skjedde senest i dag, fordi jeg spurte om noe som var opplagt for han. Han tåler tydeligvis ikke at vi spør om noe vi lurer på når han vet svaret.

Lenke til kommentar

1) Det er mange her på forumet som innehar høy kompetanse innen IT. Det er ikke slik at vekttallsbasert kunnskap er bedre enn erfaringskunnskap. Det som er helt sikkert er at innen IT går kompetanse ut på dato.

2) Selv om man har IT-utdanning er det ikke sikkert at den er rettet mot hardware.

3) Har i mange år drevet med utvikling/drift innenfor økonomiske styringssystemer. Innenfor

balanserte målekort er det vanlig med et parameter som beskriver kompetanse. Her inngår gjerne vekttall, sertifiseringer, ansiennitet som et samlet begrep på kompetanse.

4)Det er særdeles vanskelig å være treffsikker i diagnosen, når man ikke med egne øyner ser hva som skjer når feilen oppstår. Derfor er det som er sakt tidligere i denne tråden om brainstorming en meget god beskrivelse av hva som skjer i en tråd, der man skal løse et problem. Skulle bare ønske at de som ber om hjelp gir tilbakemelding på om problemet ble løst samt hva det var som løste det. Dette er også en god måte å få en tråd avsluttet på.

Yoda

Lenke til kommentar

Er det det at du klager på at vi (ja jeg har ikke IT-utannelse) ikke har kunnskaper nokk til å hjelpe?

Et bra eksempel på det er f.eks min pappa som har et eller annen IT-utdannelse og jobber på IT-avdelinga ved stokmarknes sykehus.

Han kan mye med brukerstøtte og slike ting, men han kan ikke så mye om databruk sånn generelt.

Jeg syns det er feil av deg/dere å kritisere andre for prøve å hjelpe selv om at de ikke har IT-utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...