Gå til innhold

Lydkort til pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå til innkjøp av lydkort. So er det store spm: kva skal eg kjøpe meg? Har sett på saffire pro 26 og pro10, MOTU 8pre og nye firestudio. Prisen er omtrent den samme på desse, so kva rådar folk meg til å kjøpe...? Er det nokon her som kan hjelpe meg?

Er i startfasen av å lære meg lydteknikk. Er min egen læremester - er dette noko som eg greit kan lære meg sjølv?

Skal bruke det på cubase sx3 og PC. Må ha 8 mikk innganger då eg skal mikke opp tromesett og band....

Takk

Ola Jo

Endret av monsterdog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

RME Fireface 800 er bedre enn alle disse, men dessverre ikke med 8 preamper.

Med min gode gamle Firepod får jeg gode resultater, men av og til litt hakkete ytelse når man bruker mange kanaler, men det kan selvsagt være PCen (bærbar) som er synderen.

Egentlig tror jeg du vil bli happy med alle av de lydkortene du har nevnt. Alle har god all-around kvalitet. Hvis jeg skulle velge, hadde jeg kanskje gått for Focusrite. Eller Mackie Onyx 400F som du ikke har nevnt - Onyx-preampene er veldig gode. Har du nok penger, gå for RME Fireface + 4 ekstra preamper / liten mikser.

Når det gjelder å lære seg lydteknikk, er det selvfølgelig mulig å lære seg ting på egenhånd, men det kan være lurt å lære litt av andres feil og lese et par bøker om grunnleggende mikrofonteknikk osv.

Se www.gearslutz.com for et bra forum med stort sett proffe opptaksfolk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...