Gå til innhold

Noen få kroner til HT! Hva/hvilke?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! :)

Jeg får mest sannsynlig solgt mine clsc-12 i løpet av i dag/de nærmeste dagene.. Pga dette vil jeg da investere disse kronene jeg får for dem, i et par billige men greie høyttalere! :)

Nå er det nok bare 2750,- jeg får igjen for disse, så det blir ikke rare greiene! Men håper på å få mest mulig godlyd som overhodet mulig for disse kronasjene.. :)

Så nå trenger jeg tips!

DIY, stativ-HT eller gulvhøyttalere, brukte eller nye (dynavoice noe å satse på? noen som vet?)

Dere får på forhånd ha takk for eventuell hjelp! :)

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med å ha vokst fra ungdomshøyttalerne ;) Neida,skal ikke si så mye stygt om CV.

Når du får 2700 igjen skal det ikke være store problemet å finne greie høyttalere. Hva slags forsterker skal du bruke?

De jeg kan se for meg hadde passet er:

Tannoy Fusion 2

B&W DM600 S3

Dynavoice F6(Så kan du spare penger til noe annet,forsterker f.eks)

PSB B15

Alle stativhøyttalerne går ned mot 50 hz(i følge specs) så behovet for sub blir ikke lie stort,men om du er vant til CV's bass kan det kanskje bli vanskelig for deg å venne deg til det. Men ellers tror jeg de alle er gode kjøp.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig aldri vokst på CV heller, så det er jo heller enkelt! :p

Jeg har en NAD C352 jeg har tenkt å bruke.

Har sett på Dynavoice, men ikke på F6, da de er små og stygge. Om det blir aktuelt med Dynavoice, så blir det nok m65! ;)

Tenkt mest på brukt, om det ikke skal bli dynavoice. Stativhøyttalere er også av interesse, da det alltids går ann å komplementere med en aktiv sub senere.. Men det hadde jo vært greit å litt fylde i lydbildet selv før en eventuell sub! ;)

EDIT: Har forøvrig sett på både B&W og Tannoy'ene du linket til.. Men er redd det blir for spedt...

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Var ingen pingleforsterker der nei :p

Ja,F6 blir kanskje for små for noen.Er selv veldig glad i utseendet og størrelsen deres men det er en annen diskusjon.

Hvor langt er du villig til å dra for å hente brukt utstyr da? kan også søke på steder en del nærmere som Raufoss,Toten osv,men det er som oftest lettest å finne i litt større steder.

Og de blir jo ikke spede om du kjøper en grei sub da ;)

Lenke til kommentar

Hehe! Pingleforsterker? Tja, tjo.. Er jo ikke sterkeste klumpen i dalen.. :p

Sånn størrelsesmessig er de jo helt greie, men tenkte vel mer på bestykning.. Men har jo hørt så mye bra om dem, så kan jo være at det er noe i det!

Men det er delvis derfor jeg har sett på M65. Kunne tenkt meg å hørt de før jeg eventuelt kjøper da, men er det noen her som har M65 som kanskje har lyst på besøk, slik at jeg kan høre på et par før jeg bestemmer meg for det ene eller det andre?

Hvor langt? Hmm.. Jeg bor på Gjøvik da, så jeg er da villig til å dra langt oppover Gudbrandsdalen, for det er jo der oppe jeg kommer fra! :) Men rundt mjøsa kunne kanskje gått ann.. Selv om dess nærmere dess bedre er det! ;) Bensin er dyrt her i norge vettu! :p

Og nei, det blir jo ikke spedt med sub, men inntil jeg får gått til handel av det, så blir det spedt vettu! ;) Kan være iaff.. :)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Nja,når det gjelder bestykning er det jo 2 x 6,5 tommer,er standarden det og brukes på langt dyrere høyttalere.

Har selv hørt både F6 og M65,likte lyden i F6 bedre men alle har sin smak.

Ja,kan jo søke rundt området og se etter greie forsterkere ved deg. Du kan jo se selv og på finn eller AV-forum så linke her om du ser noen du kunne tenke deg.

Lenke til kommentar

Fra cv til dynavoice, nå ser jeg at cw begynner og få mer og mer et sånn

Stempel som enkelte strømforsyninger har fått, bare at dem ikke slutter å fungerer.

Har selv dynavoice, jeg er jo fornøyd med på mitt lille rom, tåler mye, men krever mer en 40x2 watt, kan jeg si, og det var en nad forsterker. Det da f6. Til 1000kr så kan en merke av og til et isolert lydbilde, noen ville gjerne definert at dem mangler litt mer dybder osv. Men dårlig lyd, langt ifra. Absoulutt ok lyd for å si det sånn.

Kan dere alle gi litt lyd om hva så er gale med cw høytalere, hva en merker, hvorfor dere ikke liker dem. Hvorfor bytte en cv med dynavoice liksom, hørtes litt feil ut, å gå fra 12 til 6.5.

Renere lyd, plass besparelse. Etc. Ser lit mer stilrent ut og ikke et passende møbel. Er det for grov lyd i dem? Kun lagt for å spille brøl høyt?

**Overdreven bruk av store bokstaver er fjernet**

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

Moro med capslock? :D

Jeg bytter fra CV til mindre, først og fremst pga at jeg egentlig ikke har forsterker til å drive de. Ellers var de jo store, så mindre vellydende saker er å foretrekke da jeg flytter litt rundt omkring, har iaff gjort det de siste par årene.. :p

CLSC-12 er egentlig bra høyttalere, og relativt detaljerte i forhold til mye annet CV har produsert..

Har lyst på Dali igjen egentlig, så om jeg får tak i concept 6 eller lignende, så driter jeg så klart i dynavoice.. ;)

Lenke til kommentar
De jeg kan se for meg hadde passet er:

Tannoy Fusion 2

B&W DM600 S3

Dynavoice F6(Så kan du spare penger til noe annet,forsterker f.eks)

8582289[/snapback]

Jeg vil ikke anbefale hverken DM600 eller DM601 med mindre man har en god sub. Jeg har selv DM601 S3, og uten ASW600-subben hadde disse vært utrolig kjedelig.

Jeg ble også anbefale Tannoy Fusion 2 da jeg skulle investere i stativhøyttalere. Jeg fikk dessverre ikke hørt de, men det er mulig disse ikke er like flate i bassen som DM600 og DM601 slik at man ikke er avhengig av sub.

Dynavoice F6 får mye skryt på flere hifi-forum, og skal visstnok være veldig mye høyttaler for pengene. Ellers er jo Dynavoice M-65 og M-85 andre billige, men mye bang-for-the-buck-høyttalere.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Om du hadde fått nok penger til Concept 6 er det absolutt noe annet enn F6,uten tvil.

Det jeg ikke liker med CV er at lydbildet for meg blir rent skrikende,diskanten er fryktelig i forhold til hva CV fanboys antyder og mellomtonen er så og si ikke-eksisterende. Da dette er sagt ønsker jeg ikke en CV vs Dynavoice diskusjon her,da er det smartere å starte en ny tråd om det hvis det er ønsket.

Til skag1: Ja,B&W sier jo de går ned til 55,men kan godt hende det er litt unna sannheten. Så er mulig de ikke helt egner seg til et rom over 13-15 kvm uten sub.

Lenke til kommentar
Til skag1: Ja,B&W sier jo de går ned til 55,men kan godt hende det er litt unna sannheten. Så er mulig de ikke helt egner seg til et rom over 13-15 kvm uten sub.

8591002[/snapback]

I manualen står det -6 dB ved 48 Hz, men ingen frekvens for -3 dB. Jeg må opp i +20 dB ved 50 Hz før jeg får en behagelig fylde på de uten sub.

Lenke til kommentar

Ja, jeg liker Tannoy Fusion 2 bedre og bedre for hver gang jeg ser den! :D

Men tanken har gått mer og mer over i et DIY-prosjekt! :) Kan få utrolig mye godlyd for pengene da også.. I tillegg til den gleden det er å gjøre noe selv! ;)

Lenke til kommentar

Er forresten bare å si fra om dere kommer over Tannoy Fusion 2 eller Mercury F som de nå heter.. :) Alt under 2500,- er interessant! ;) Brukt er da en mulighet..

Noen som har noen gode 6.5" elementer å anbefale? Eventuelt 7"?

Skal brukes til bass/mellomtone i et eventuelt prosjekt, bare for å informere liksom.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...