molna Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Dette kan være interessant for noen. Tallene viser hvor mye av produksjonen hver enkelt produsent outsourcer til andre firma (typisk Kina og Taiwan). 3% er imponerende lavt, men LG har planer om å gjøre mer outsourcing. LG: 3% (2005) Nokia: 23% (2006) Motorola: 41% (2006) SonyE: 66% (2006) Har desverre ingen tall for Samsung. Snitt for over 30 produsenter: 35% Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvilke firma er det som gjør mest for andre firma da? Vet at BenQ lagde en del Nokiaer tidligere, men det var vel før BenQ-Siemens-helvetet ... Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Det er endel Compal Electronics Inc (Motorola) Chi Mei (Motorola) Arima Communications (SonyE, Sagem, LG) Cheng Uei Precision Industry Co (SonyE) Lite-On (LG) HTC (Motorola) GVC (SonyE, LG) Vet ikke hvordan det er med BenQ som ODM idag, men de brukte å være Taiwans største på ODM-mobiler (Nokia, Motorola). Såvidt jeg har klart å finne ut så produserer Samsung alle sine mobiler selv. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Lager HTC mobiltelefoner for Motorola? Må være de MPx-modellene det da, med Windows, kanskje? Ellers vet jeg at Lite-On lager datamaskindeler for Fujitsu Siemens, og de er noe dritt. Strømforsyninger som tar kveld og vifter som bråker. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Htc stod vel bak de første windows mobilene til samsung også mener jeg... HTC leverte jo til "alle" før de ble eget merke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå