blomstkraft Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hei hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan installere Ubuntu, slik at jeg kan kjøre Ubuntu og XP, og helst VIsta. Jeg har nå kun Ubuntu på PC'en. I hvilken rekkefølge må jeg installere OS'ene? Takk Endret 10. mai 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Nøkkelen er å legge inn Ubuntu sist, for Ubuntu oppdager eksisterende Windows-installasjoner og legger dem til som et oppstartvalg. Kan jo også installere Windows etterpå, men win-installeren driter i alt annet et Windows og overskriver oppstarteren til Ubuntu så da må du fikse det manuelt etterpå. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Nøkkelen er å legge inn Ubuntu sist, for Ubuntu oppdager eksisterende Windows-installasjoner og legger dem til som et oppstartvalg. Kan jo også installere Windows etterpå, men win-installeren driter i alt annet et Windows og overskriver oppstarteren til Ubuntu så da må du fikse det manuelt etterpå. 8581898[/snapback] Men huff da, da er det bare å formatere igjen da :!: Men er det mulig å installere Vista etter XP igjen da, og samtidig Ubuntu etter Vista? Endret 10. mai 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Tror det, har ikke prøvd selv, men skal vist ikke være noe problem det. For Ubuntu oppdager begge Windowserne Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Tror det, har ikke prøvd selv, men skal vist ikke være noe problem det. For Ubuntu oppdager begge Windowserne 8582321[/snapback] Ooh, da prøver jeg meg bare frem jeg, takk Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Vist du legger inn vista/xp etter ubuntu, så er det ikkje meire arbeid enn å sette opp grub på nytt. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 for en som ikke engang vet hva MBR er, er ikke det så enkelt. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Du trenger egentlig ikkje å vite kva MBR er for å klare å følge guiden på wiki.ubuntu.com........ kopier og lim inn lenge leve. Endret 10. mai 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå