zZzZz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Er det noen som har forslag til hvilken distro jeg bør kjøre på gammelmaskinen? Den består av følgende: CPU: Pentium 133MHzRAM: 48MB EDO-RAM HDD: IBM 8,5GB 4500rpm HDD2: WD 1,6GB ...rpm lydkort integrert skjermkort med 2MB delt skjermminne(!) nettverkskort isdn-kort Akkurat i dette nu kjører jeg RH8.0 på den, og det trengs ikke mer enn én hjerne for å skjønne at det ikke går noe særlig fort. Jeg vil ha en distro som gjør den gamle greia "ny" igjen... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kjør en gammel versjon av RH eller Slackware. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 På den der bør du ha noe gammmmmelt noe. RH 6.2 f.eks eller du kan prøve med slack. PS!! Du har en rimelig ny maskin med linux på,og derfor kan du sette det opp sånn at den nye gjør jobben, mens den gamle har skjermbildet. Les litt howtoer om XDMCP Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 enig med AMDfan; har selv RH6.2 på en 166mhz 32MB ram'er har nå litt erfaring med linux så jeg er "klar" til å gå videre, og vurderer LFS så snart jeg har masse overskuddstid. (dvs ferdig med en del bøker, etc) Lenke til kommentar
ism Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kjører du Gnome eller KDE? Disse egner seg veldig dårlig til eldre maskiner. Jeg har ingen problemer med nyere distroer på min gamle p90 så lenge jeg holder meg unna Gnome og KDE. Prøv icewm eller andre lettvekts wm Forøvrig har slackware arkiv som går tilbake til 3-ett-eller-annet dersom du absolutt vil ha en eldre versjon. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Du kan vel egentlig kjøre hvilken som helst distro - bare ikke installer KDE eller andre tunge WM'er. Fjern det du ikke trenger liksom. Skal det være en server så bør du kutte ut hele X-servern og alt som har med det å gjøre. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 som AMDfan (btw søskenbarnet mitt!) sier så har jeg en annen, mye bedre maskin som snart, veldig snart får rh8.0 på seg. hvordan er det å gå tilbake til f.eks. rh6.2(eller hva det nå var)? er det veldig store forskjeller? eller er det som W95/98? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har omtrent samme maskin selv og kjører FreeBSD 4.7. Bruker den til å dele inett og kjøre et par ting på den. Dette funker ganske fint. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 http://www.kde.org/screenshots/kde1shots.html Screenshots fra KDE 1.x http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...-started-guide/ Redhat 6.2 sin manual. Du finner masse screenshots inni der, pluss endel info goooOOOoooogle Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hva med å vurdere Freebsd? Ekte Unix, ingen klone, som Linux. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Å installere en gammel distro er det største tullet jeg har hørt! Installer noe som er nytt og oppdatert. Du vil helst ikke at boksen din skal bli tatt av hackere eller ormer, noe som fort kan skje om du kjører en "unsupported" distro som ingen patcher sikkerhetshullene på. Gjør ikke noe. Maskinen står bak firewall på en ISDN linje... Mitt råd er å legge inn Debian Woody, men ikke legg inn X. Han skal visst ha X Gammel KDE... eller .no Eller XDMCP mot en nyere maskin han har. (Jeg har mine kilder som søskenbarn...) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Om du har to maskiner så kan du vel kjøre X server på den ene og bare som client på den andre? Virker som en bra løsning, ellers ville jeg ha gått for Slackware eller deb eller noe Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 på min(e) maskiner kjører jeg KDE1.x Nyere enn det går ikke; dvs det går, men meeeget tregt. kjørte gnome i starten (ante ikke forskjellen), men pga ISDN så var jeg nødt til å bytte, har ikke prøvd å vende tilbake etterpå, selvom det har en rekke features som virka artige (husker knapt nok hvordan det var :oops: ) Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Har tenkt på å legge inn en X-klient på den gamle. Det blir ikke noe problem med virus e.l., for - som AMDfan sier - så står den bak firewall. Den gamle står i nettverk til den nye maskinen, som kobler til internett. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Skal vi kle oss 802.11b og mounte interfacene våre? Er ikke du litt vel ung til det da? Snart 14 år gammel.... he he Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Skal vi kle oss 802.11b og mounte interfacene våre? Er ikke du litt vel ung til det da? Snart 14 år gammel.... he he Jeg er 14, takk. Men så var det ikke det jeg spurte om heller da... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hva med å vurdere Freebsd? Ekte Unix, ingen klone, som Linux. mvh Are-Harald. Kaller du det et argument?? Nei. Jeg kaller det en virkelighetsbeskrivelse. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå