Gå til innhold

Vegas: Mesteparten av filmfilene mine funker ikke!

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at jeg bruker Sony Vegas.. Problemet er at når jeg skal importere filmfiler så er det mangen som ikke funker... De eneste som fungerer er filer jeg har filmet med ett annet kamera.. Alle disse filmfilene fungere i andre program som Windows Movie Maker, Ulead Video Studio og Pinnacle studio... Men trengerå redigerei Sony Vegas! Kan noen hjelpe meg, og forklare hvorfor jeg ikke får importert filene til vegas? :(

- ZeroZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først vil jeg bare si at jeg bruker Sony Vegas.. Problemet er at når jeg skal importere filmfiler så er det mangen som ikke funker... De eneste som fungerer er filer jeg har filmet med ett annet kamera.. Alle disse filmfilene fungere i andre program som Windows Movie Maker, Ulead Video Studio og Pinnacle studio... Men trengerå redigerei Sony Vegas! Kan noen hjelpe meg, og forklare hvorfor jeg ikke får importert filene til vegas?  :(

- ZeroZ

8581721[/snapback]

Kunne vært greit å vite hva slags "filmfiler" du prøver å importere da. Vegas er jo best på DV-AVI.

Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at jeg bruker Sony Vegas.. Problemet er at når jeg skal importere filmfiler så er det mangen som ikke funker... De eneste som fungerer er filer jeg har filmet med ett annet kamera.. Alle disse filmfilene fungere i andre program som Windows Movie Maker, Ulead Video Studio og Pinnacle studio... Men trengerå redigerei Sony Vegas! Kan noen hjelpe meg, og forklare hvorfor jeg ikke får importert filene til vegas?  :(

- ZeroZ

8581721[/snapback]

Kunne vært greit å vite hva slags "filmfiler" du prøver å importere da. Vegas er jo best på DV-AVI.

8587117[/snapback]

Dette er visst vanlig AVI filer.. Filtype: Filmklipp.. :whistle:

Lenke til kommentar

- ZeroZ

8581721[/snapback]

8587117[/snapback]

Dette er visst vanlig AVI filer.. Filtype: Filmklipp.. :whistle:

8589504[/snapback]

Det finnes ikke noe sånt som vanlige AVI-filer, AVI er bare en container. De er kodet med en eller annen codec, og hvis det ikke er DV-AVI, dvs. kommer fra et DV-kamera, så er det sikkert DIVX eller XVID eller noe sånt. Da må du installere de nødvendige codecs.

Lenke til kommentar

Det er ikkje noko farleg, men ei pakke for å dekode video/lyd med ei rekkje ulike codecar. Avspelarar må ha noko som dekoder videoar for å vise dei. Som sagt so synst eg det er litt rart at det ikkje fungerer i Vegas når det fungerer i dei andre programma, men du kan no prøve.

Lenke til kommentar

ffdsgow eller lingnende kommer ikke til å hjelpe, da Vegas ikke bare skal spille av filene, men faktisk lese dataene den inneholder. Det finnes forskjellige plug-ins til Vegas som lar deg legge til flere filer enn programmet takler originalt.

Vegas er rettet mot det profesjonelle markedet, og der har man stort sett behov for å redigere noe man har tatt opp selv - det er ikke laget for å klippe og lime sammen sammen noe morsomt av forskjellig klipp man har liggende, til det vil billigere (eller gratis-) programmer gjøre en like grei jobb.

Lenke til kommentar
Eh, veit du eigentleg kva du snakker om? Hjå meg er det ffdshow som vert brukt til å dekode, til dømes, XviD-filer i Vegas. Plugins? Vegas takler vel dei codecane som er installert i systemet.

8592954[/snapback]

Jeg er enig med NgZ når han snakker om det profesjonelle markedet, men som du sier, Vegas har normalt ingen begrensnig når det gjelder codecs, den er stort sett i sand til å benytte seg av de codecs som er installert.

Lenke til kommentar
...Vegas har normalt ingen begrensnig når det gjelder codecs, den er stort sett i sand til å benytte seg av de codecs som er installert.

8594462[/snapback]

Hm, jeg har ikke brukt det på noen år nå, mener jeg måtte ha en egen plugin for å laste inn en del filer. Den kunne kode med alle codecene jeg hadde, men ville allikevel ikke lese dem uten plug-ins (som måtte kjøpes i tillegg). Mulig jeg blander litt her, jeg brukte det aldri til noe særlig annet en redigering fra dv-opptak.
Lenke til kommentar
...Vegas har normalt ingen begrensnig når det gjelder codecs, den er stort sett i sand til å benytte seg av de codecs som er installert.

8594462[/snapback]

Hm, jeg har ikke brukt det på noen år nå, mener jeg måtte ha en egen plugin for å laste inn en del filer. Den kunne kode med alle codecene jeg hadde, men ville allikevel ikke lese dem uten plug-ins (som måtte kjøpes i tillegg). Mulig jeg blander litt her, jeg brukte det aldri til noe særlig annet en redigering fra dv-opptak.

8594739[/snapback]

Spørs om du ikke blander sammen litt. For å få kodet filmen din i MPEG2 for å lage DVD, måtte du kjøpe en plugin, hvis du da ikke hadde hele Pruduction Suite (inkl. DVDA, da fulgte plugin'en med). Man måtte også kjøpe AC3-plugin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...