DevianX Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 jeg skulle teste ut en ny vifte på pc! og jeg kobla den røde ledningen inn på den gule molexkontakten på en ledig strøm kabel. Og den andre hang og slang. Uheldigvis kom den svarte ledningen borti metallen på kabinettet og da begynte vifta å snurre rundt? hva er årsaken til dette da? er dette farlig og hva må jeg gjøre hvis dette er farlig. trenger svar snarest! Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 ikke noe farlig.. vifta brukte bare kabinettet som jording! :wink: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 men startet jo. full guffe. Trodde at pc'en skulle dø løpet av kort tid, siden jeg trodde jeg hadde fått lekkasje på poweren min. Men det er ikke farlig? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Nei, nei. Det er bare en liten, om jeg kan kalle det det, jordfeil, og det er ikke farlig. Det samme ville skjedd hvis du holdt ledningen borti noe annet som var jordet. Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 du kan jo si at kabinettet gjorde samme virkning som om du koblet den sorte ledningen mot den sorte på molex kontakten... elektronikk trenger jording for at det skal funke.. men pass på å ikke gjør de samme med den rød for da vil du snart sitte der uten strømforsyning. :wink: Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Nei, nei. Det er bare en liten, om jeg kan kalle det det, jordfeil, og det er ikke farlig. Det samme ville skjedd hvis du holdt ledningen borti noe annet som var jordet. På langt nær jordfeil, det er jo bare et bevis på at jordingen er som den skal være Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har du aldri jobba med bil, Divxdude? Det er jo slik det elektriske anlegget i alle biler funker. Minus på batteriet er koblet til chassis. Og det er normalt at elektriske apparater kobler minus fra strømforsyningen til chassis og kaller det "jord". Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 takk for gode svar! jeg kan sove godt i natt takket være dere. hehe jeg har aldri jobbet med bil, men med masse data og husting! vi snakkes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå