Gå til innhold

Hvor store kort takler 20D?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe et nytt minnekort til kameraet mitt, så kom jeg til å tenke på at det ikke var sikkert at det takla så mange gb så vi finner i dagens minnekort.

Og hva med hastigheten? Er det noen Canon kameraer som skriver fortere enn 20MB/s?

Noen som vet noe om det?

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant lesning, men jeg stusser litt over det de skriver. Plutselig skal noen formatere i fat16, men det var det noen andre som sa at bare støtta 4GB.

En av grunnene til jeg spør, er jo fordi jeg har sett at det har kommet nye firmwarer til kameraene som gjør at de støtter 12 og 16GB med den nye firmwaren.

Har nemlig tenkt til å kjøpe et Extreme III 16GB kort, og det hadde jo vært litt dumt hvis jeg bare hadde fått brukt 1/4.

Lenke til kommentar

du skal ha så stort kort ja..

men da kan du jo se her http://www.sandisk.com/Compatibility/Devic...on-EOS_20D.aspx

Canon EOS 20D

Maximum capacity for this device: May support up to 8GB

Edit: Uansett er det vel tryggere med 2 på 8GB enn 1 på 16, hvis kortet på 16gb blir korrupt el. er det kjipt å miste masse bilder.

Ikke ofte det skjer med Lexar/Sandisk da

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Jeg får se om det blir 16GB, men jeg har litt lyst på det.

Hvis jeg er på ferie, slipper jeg å ta med pc og jeg trenger ikke å bytte kort.

Vet mye bilder kan bli borte, men 1: jeg har ikke opplevd det enda, så jeg er ikke så redd for det og 2: tror ikke det vil bli krise.

Ser litt på 2 x 4GB Extreme IV også.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
....

Vet mye bilder kan bli borte, men 1: jeg har ikke opplevd det enda, så jeg er ikke så redd for det og 2: tror ikke det vil bli krise.

8597172[/snapback]

2000 RAW-bilder eller 4-5000 i JPG.... Det hadde *ikke* jeg satt pris på å miste - uansett hvordan det skjer - etter en ferietur i alle fall ;)

BTW:

Hos Adorama får en nå dette kortet til $104 etter rabatt!

http://www.adorama.com/IDSCF16GE3.html?emailprice=t

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Hadde ikke satt pris på å miste det jeg heller, men hva hvis laptopen min går til helvete siste dagen da?

Hvordan i ..... kan de selge de for så lave priser? jeg kan få tak i får ca. 2100 i norge, og der er det for under halvparten?

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Hadde ikke satt pris på å miste det jeg heller, men hva hvis laptopen min går til helvete siste dagen da?

8597315[/snapback]

Ohh..Så langt det lar seg gjøre bør en ha bildene på to steder. Drasser jeg med meg kun lappisen kopierer jeg ialle fall bildene inn på begge diskene, men vanligvis på en WD ekstern harddisk i tillegg (eller en bildebank om jeg hadde hatt en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...