Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst] Skoda Octavia 1998 - Kjente feil?

Anbefalte innlegg

Skal se på en Skoda Octavia 1.6 GLXi 1998 mod i dag. Vurderer sterkt å kjøpe den om den er i samme stand som jeg har forstått at den er i.

Det jeg lurer på er om det er noen kjente feil jeg burde se etter.

Lurer også på om 59.000,- er en rimelig pris. Ut i fra annonsen ser den helt feifri ut. Gått 145000 km.

3_-1667502934.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nye dekk. Kun en eier.

Komplett servicehefte hos merkeforhandler.

Registerreim skiftet (55.000 km til neste gang registerreim skal skiftes).

EU-kontroll godkjent til og med 30.04.2008.

Utstyr:

* Lettmet. felg sommer

* Metallic lakk

* Vinterhjul

* Elektriske speil

* El.vinduer

* Kjørecomputer

* Oppvarmede seter

* Radio/CD

* Sentrallås

* Servostyring

* ABS-bremser

* Airbag foran

* Startsperre

* Stålbjelker

Takker for svar...

edit: skal snart lære meg å skrive

edit2: Har nå sjekket med forskikringselskapet. De skal ha 6 200 for ansvar, 7 300 for delkasko og 13 000 for full kasko. Noen som har noen formening om hva jeg burde velge? 13 000 er veldig mye penger for meg, bare så det er sagt. Og etter noen år er det jo like mye som bilen kostet. Er det verdt det?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen lån.

Skal sjekke flere forsikringsselskap, men har hørt at Gjensidige er billigst (ja, prisene var hos Gjensidige). Har også en far som har veldig god erfaring med de. Aldri vært noe tull når det har skjedd noe (i motsetning til visse andre selskap). Det er første bilen min og jeg er bare 19 år, så jeg kan forstå prisene egentlig. Får visst 6 000 tilbake om jeg kjører skadefritt i 5 år.

Ingenting å si på bilen?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Ingen lån.

Skal sjekke flere forsikringsselskap, men har hørt at Gjensidige er billigst (ja, prisene var hos Gjensidige). Har også en far som har veldig god erfaring med de. Aldri vært noe tull når det har skjedd noe (i motsetning til visse andre selskap). Det er første bilen min og jeg er bare 19 år, så jeg kan forstå prisene egentlig. Får visst 6 000 tilbake om jeg kjører skadefritt i 5 år.

Ingenting å si på bilen?

8582441[/snapback]

jeg har ikke prøvd en octavia, men det er jo et vag produkt og er vel teknisk lik vw

jeg ville valgt del-kasko. 13.000 er mye for en bil til 59.000

litt surt om du skulle være max uheldig å vrake bilen.

kjør med "hodet" og ikke bare med "armer og bein" :thumbup:

Lenke til kommentar

SJEKK etter lakk skader har hørt om en del som har hatt det og bilen til faren min er fult av det flaser av i ett sett. er en grei bil om du klarer og kjøre den og husk å vere fosiktig på dårlige veibaner den er lav foran skiftet beskytelses plate på faren min sin 3 ganger men så kjører både jeg og bror min gris med den :)

Lenke til kommentar

Bilen er kjøpt!

Alt var i flott stand, uten om en liten skrap på ene hulbuen foran og en liten sprekk i plast(?)skjermen bak. Sprekken lar jeg være der, er jo ikke en ny bil heller, og ripen i lakken var ikke så dyp at det gjorde noe (bare til grunningen), så den fikser jeg med en fargestinftting (noen som vet hvor jeg finner fagrekoden?).

Sitter nå her og skal bestille forsikring. Del-kasko høres greit ut, har jeg råd til også.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar

Fargekoden står i servicehefte, bagasjeromslokket eller på en liten metallplate under panseret ved hovedlyktene.

Hvorfor skoda når du kan gå da?

Kvaliteten er akkurat den samme som på andre vag biler. Du slipper multiknirk forstillingen og andre avanserte ting som ikke virker. Et godt kjøp hvis den er hel og pen i karosseriet. Har fått intrykk av de ruster en del etterhvert så vask den innimellom. pleier og ha mye lakkskader så det er vel der rusta kommer fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...