Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Spørs selvfølgelig hvilken logikk du mener, men du har f.eks. loven som ikke tillater selvmotsigelser, modus tollens (hvis p fører til q, og ~q er sann, så er ~p sann), modus ponens (hvis p fører til q, og p er sann, så er q sann) osv. Jeg har ikke påstått at jeg "kjenner alle logikkens lover". Vi vet jo ikke hvem som har skrevet bibelen, det er ukjente forfattere.. De har profetier som er drit bra laget.. De beskriver noe utrolig rart som det faktisk er meget vanskelig å forestille seg.. Ikke akkurat sånn at man lett finner ut hvordan man kan se på det. Det er gåter der og mye andre godsaker.. Det virker nesten mer ut som det er en menneske lignede art som brukte fartøy for og komme seg hit.. Du kan godt se på meg som dum, hehe, men det er den teorien jeg støtter Selvmotsigelesne kan jo være (ettersom det er stappfult av dem i bibelen og ganske hyppig rett etter herandre) være selvmotsigelser forde det er til forkjellige tider osv.. Ikke vet jeg hvordan tid faktisk fungerer. Noen sier at den ikke eksisterer, men at vi har funnet opp noe som skal gjøre det enkelt.. Tiden hva er det? Det er bare planeters runder, men hva er tid dersom man ikke tenker på bevegelse? Jeg har også tenkt at Herrens herlighet er en tidsmaskin Spiller ingen rolle hva du syntes om meg, denne teorien elsker jeg!! Jeg lurer egentlig på hva en kristen vil si om Herrens Herlighet... Tror du Asbjørnsen og Moe visste hvor eventyrene kom fra? Tror du de som skrev ned alle mulige mytologier visste hvor de kom fra? Hvem fant opp norønn mytologi? Tror du de som skrev ned Bibelen selv fant på det de skrev? Jeg tror at alt det har skjedd jeg... og at noen prøvde og skrive ned det de så. profetiene og gåtene osv, er untaket. Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Mener du at de overnaturlige elementene i Bibelen er resultatet av utenomjordisk intelligens? :!: Den hypotesen er minst like underholdende som andre, men hvordan vil du underbygge den med bevis? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Mener du at de overnaturlige elementene i Bibelen er resultatet av utenomjordisk intelligens? :!: Den hypotesen er minst like underholdende som andre, men hvordan vil du underbygge den med bevis? 8595767[/snapback] Jeg har ikke bevis for det jeg syntes det passer så utrolig mye bedre. Hmm, hvilke bevis trenger du? Skal bare på butikken å kjøpe noe røyk.. Dersom du vil vite hva jeg tror på, så kan jeg beskrive det etterpå Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hva med...observasjoner som tyder på det? Edit: ja, du må gjerne beskrive det. Nå ble jeg litt nyssgjerrig her Endret 12. mai 2007 av Me sjøl Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg har ikke observert noe som helst, men noen påstår at nasa har sett noe rart oppi verdensrommet.. Jeg bryr meg ikke om det er sant eller ikke. De sa at det var så vanskelig å fikse noe utenfor romfergen forde disse folka var plagsomme, de svirrer visst nokk rundt dem og observerer hva vi gjør. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Det der er nok en urban myte. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg syns min måte tolke den på er ganske grei: Bibelen er et bevis på at du ikke skal tro alt du leser Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Det der er nok en urban myte. 8595928[/snapback] Urban nei, dette er sannheten! Jeg vet at ikke alle har den hele og fulle sannheten slik som det jeg har.. vell, hihi.. det passer faktisk meget godt med absolutt hele GT.. Bibelen er et bevis på at du ikke skal tro alt du leser å det bestemmer du? Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg støtter meg til ordtaket "søk de som søker sannheten, unngå de som har funnet den". Er litt skeptisk til det der. Som sagt, beviser, beviser, beviser. Det er det det handler om. Konspirasjonsteorier er ikke lette å bevise, og de er lite troverdige. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Jeg støtter meg til ordtaket "søk de som søker sannheten, unngå de som har funnet den". Er litt skeptisk til det der. Som sagt, beviser, beviser, beviser. Det er det det handler om. Konspirasjonsteorier er ikke lette å bevise, og de er lite troverdige. 8595971[/snapback] Det er da ingen konspirasjons teori.. Vet du hva en konspirasjons teori er eller? Ja ungå meg gjerne, jeg bare forteller hva jeg tror på.. er det galt? Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Nei, det er ikke galt. Det var jeg som spurte. Men jeg synes det er dumt. Er det ikke en konspirasjon at folk driver og hemmeligholder sannheten, slik du vil ha det til? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Nei, det er ikke galt. Det var jeg som spurte. Men jeg synes det er dumt. Er det ikke en konspirasjon at folk driver og hemmeligholder sannheten, slik du vil ha det til? 8596012[/snapback] Bra. nei absolutt ikke, bare at folk ikke vet om denne biten enda... Jeg aner ikke hvorfor, men alt gir faktisk mere mening en om man tenker på en Gud, som er usynelig og almektig... tja mine guder er mektige de og.. akkurat som beskrevet, de er almektige forde de kan styre tiden. Sånn at dere er beviste på det. Jeg er en person med en ekstrem fantasi, jeg velger å tro på fantasien... Jeg er ikke opptat av og overbevise noen, men dersom folk er intressert i å høre, kan jeg fortelle hva jeg har på hjerte. Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Det der er nok en urban myte. 8595928[/snapback] Urban nei, dette er sannheten! Jeg vet at ikke alle har den hele og fulle sannheten slik som det jeg har.. vell, hihi.. det passer faktisk meget godt med absolutt hele GT.. Bibelen er et bevis på at du ikke skal tro alt du leser å det bestemmer du? 8595961[/snapback] Leser du hele innlegget mitt så vil du se i toppen : men jeg syns min måte tolke den på er ganske grei Det er slik jeg velger å tolke den vettu Endret 12. mai 2007 av g@bb@ Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det der er nok en urban myte. 8595928[/snapback] Urban nei, dette er sannheten! Jeg vet at ikke alle har den hele og fulle sannheten slik som det jeg har.. vell, hihi.. det passer faktisk meget godt med absolutt hele GT.. Bibelen er et bevis på at du ikke skal tro alt du leser å det bestemmer du? 8595961[/snapback] Leser du hele innlegget mitt så vil du se i toppen : men jeg syns min måte tolke den på er ganske grei Det er slik jeg velger å tolke den vettu 8596232[/snapback] hehe, ja er jo ganske greit det Det er bra man ikke tror på alt! Men jeg prøver å si at det ikke er så sabla dumt slik jeg tolker det.. Hvor dum er jeg i forhold til de andre som tror på noe innen bibelen? For og forsikkre meg om at du forstår meg, så gir jeg deg denne lenken hvor en ble plaget av læreren sin: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=764296&st=20# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå