Firesky Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har nå siden mandag hatt veldig mye problemer med magen, det føles som det er krig inni den, og jeg har hatt diaré, jeg har hatt lignende problem før, men det går ofte over iløpet av en dag, men nå er det gått 4 dager. Jeg er så enormt lei av å måtte være hjemme fra skolen og bruke halve dagen på dass Noen som vet hva det kan være, hva jeg kan/bør gjøre og om det kan være alvorlig med tanke på at det har gått så lenge osv? Lenke til kommentar
Prey Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg tror det beste i dette tilfellet ville være å kontakte en lege. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg tror det beste i dette tilfellet ville være å kontakte en lege. 8581528[/snapback] Nå valgte jeg å kontakte forumet først, er ikke noe glad i leger Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Blåbær er bra mot diare. Det binder vannet. Det ultimate vil være å spise fullkorn knekkebrød med masse blåbær på. knekkebrødet vil også hjelpe på diaréen. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har nesten bare levd på knekkebrød denne uka, men til ingen nytte, skal ta en tur ned på sjappa å se om jeg finner noe blåbær syltetøy elns. Takk for tips :=) Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Når jeg har diare så spiser jeg ett par tabl. av olivenbladekstrakt. Går over som bare det. Det er dyrt, men hjelper veldig bra på meg i hvert fall. Aner ikke hvorfor, men kvakksalvern har forklart det mange ganger Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Noen som vet hva det kan være, hva jeg kan/bør gjøre og om det kan være alvorlig med tanke på at det har gått så lenge osv? 8581394[/snapback] For å finne ut det, må du gi oss mer informasjon. Når det startet, Hva spiste du, feber, utslett osv... Ellers "lese" symptomene ut som en normal matforgiftning.. Det kommer til å ta opptil 7-14 dager før det gi seg. (Ingen antibiotika vil blir gitt av legen) Vaio Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det blod i avføringen? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Det kan godt være relatert til psykiske faktorer (såkalt psyko-somatisk), mage-tarm er et skikkelig nervesenter. En fysisk undersøkelse hos lege ender vel neppe med noe værre enn røntgen i første omgang. Skrellet eple (kan være irriterende stoffer i skallet) og banan er bra for fordøyelsen, havregrynsgrøt likeså. Vær forsiktig med kaffe, grønn te (gj. smakstilsatt med kanel/eple) er bra for det meste. Det finnes nok noen gode urteteer du kunne prøve som går direkte på fordøyelsen, fks. kamille eller peppermynte - spør på helsekosten. Å drikke mye rent vann er bra for alt. Endret 11. mai 2007 av geirm Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Er det blod i avføringen? 8587794[/snapback] Ja det var noe i går... skremmende... Men mutteren mente at jeg burde spise boller og loff og den type mat, siden det klumpet seg i magen elns, er ikke sikker jeg, så jeg satte i går å drakk blåbær saft og spiste boller med blåbær syltetøy Det hjalp faktisk veldig, har hvert helt fin i magen i dag. Jeg aner ikke hva det kan komme av, jeg har ikke spist noe mat jeg vanligvis ikke spiser, har heller ikke hatt noe utslett, om jeg hadde noe feber her om dager er jeg usikker på. Mutteren trodde det kunne være mageinfeksjon eller noe lignende. Forhåpentligvis er den fin igjen nå. enda ikke helt hundre, men ikke lagt unna Takker for all hjelp, ble litt urolig da det hadde vart en stund. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Vær forsiktig med kaffe 8588404[/snapback] Har holdt meg vekk fra kaffe denne uka siden jeg vet det ikke gjør magen noe bedre, og som den kaffenarkomanen jeg er har det hvert grusomt Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Blod _kan_ oppstå veldig overfladisk, men man vet jo ikke. "Boller og loff" er gamle, utgåtte råd egentlig, men tror du det hjalp, er jo det fint. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 "Boller og loff" er gamle, utgåtte råd egentlig, men tror du det hjalp, er jo det fint. 8588475[/snapback] Vel jeg har hvert fin i dag, så jeg regner med det hjalp. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Kaffe: Det er klart det kommer an på mengden når det gjelder kaffe-inntak, men som så mye annet her i verden så kan kaffedrikkinga bli sterkt vanepreget. Her er det lurt å velge alternativer - innimellom iallfall. Den har ekstrem høy surhetsgrad og inneholder mye garvesyre og sammen med stress er kaffe en veldig dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg drikker ikke kun kaffe, men drikker en del på formiddagen når jeg sitter på skolen, på ettermiddagen og kvelden går det mye i is-te Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå