Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina skrur seg av


Anbefalte innlegg

Jeg har montert en P4 3GHz maskin, men når jeg starter den så går det noen sekunder så skrur den seg av igjen. Det rare er at første gangen jeg startet maskinen, så fikk jeg tid til å gå inn i bios og kikke litt før den sa stopp.

 

Jeg har to muligheter, og det er enten at jeg har for liten PSU (chieftec 360W) eller så er den standard CPU kjøleren (den som følger med socket 478 CPU) som gir for dårlig kjøling.

 

Hjelp mottas med takk.

 

EDIT:

Jeg har i tillegg en DVD±R og en seagate 320GB HD.

Endret av Mister t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er de øvrige komponentene i maskinen? 360 watt skulle i og for seg være greit for et P4 oppsett. Boxed kjøleren er det egentelig ikke noe å utsette på, med mindre den er feilmontert - sjekk dette.

 

Har du flere RAMbrikker? Prøv å starte opp med en av gangen, og i forskjellige slots.

Lenke til kommentar

Prøv å koble ut det som ikke er nødvendig for å starte maskinen, så starter du den. (HK - CPU - GPU - RAM). Hvis den starter fint da (Du kommer deg inn i BIOS, og kan være der uten at den slår seg av), så er det mest sannsynlig PSU som er for dårlig.

 

Tror ikke det kan være standard kjøleren som medfølger, med mindre du har satt den på feil. Dobbeltsjekke det kan du også gjøre mens du er inni maskina.

 

Høres ut som en PSU feil på det jeg leser. Hvis du har en annen PSU kan du teste med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...