Gå til innhold

Hva skjer med Netshop?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
uravd. har vært mot meg iallefall.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt på disse negative sakene før i tråden,og håper ikke at det blir gjengs med Netshop fremover.

8679376[/snapback]

 

Jeg kjenner meg heller ikke igjen.

Har hatt ett prosentvis normalt antall returer utifra det jeg har handlet der (likeså med Komplett, PS-Data m.fl).

En sak tok noe tid, men det var fordi varen (kamera) måtte sendes ut av landet for rep.

 

Mulig jeg har vært heldig, men jeg tror ikke det.

:hmm:

 

En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

Jeg liker heller ikke tendensen til at enkelte bruker forumet som "gapestokk"/hevnaksjoner i en subjektiv sak.

Det gir bedre inntrykk å holde seg mest mulig objektiv så langt det er mulig.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uravd. har vært mot meg iallefall.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt på disse negative sakene før i tråden,og håper ikke at det blir gjengs med Netshop fremover.

8679376[/snapback]

 

En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

8679711[/snapback]

 

Om en kunde bruker angrefrist for å returnere en vare som ikke virker som den skal eller ikke virker idet hele tatt, er et valg kunden står fritt til å velge selv sålenge han/hun ikke bryter noen av reglene i angrefristen.

Her er det selvsagt viktig å informere nettbutikken om årsak, og generellt holde en god takt og tone, noe mange synes å slite med når man leser endel innlegg på dette forumet.

 

Ved å sende et defekt produkt tilbake på angrefrist med beskjed om årsak, gir kunden annledning til å kjøpe et nytt produkt og tiden uten fungerende PC kortes ofte vesentlig ned dersom det er mye retursaker og lang ventetid. Dette betyr jo at man må legge ut til et nytt produkt selv, og en ekstra vei med porto, men for mange er dette den beste løsningen.

Denne metoden har jeg brukt etter annbefaling fra bla. netshop dersom de har hatt lang ventetid på returavdelingen.

Lenke til kommentar
TL1000S Postet i dag, 13:09

Jeg kjenner meg heller ikke igjen.

Har hatt ett prosentvis normalt antall returer utifra det jeg har handlet der (likeså med Komplett, PS-Data m.fl).

En sak tok noe tid, men det var fordi varen (kamera) måtte sendes ut av landet for rep.

 

Mulig jeg har vært heldig, men jeg tror ikke det.

Godt å høre at det er en del som ikke kjenner seg igjen i den negative omtalen. La akkurat inn min første ordre hos Netshop, 1 time og 5 minutter senere fikk jeg leveringsbekreftelse med sporingsnr, og det imponerte meg veldig. Men så ser jeg da i denne tråden at responsen hos support kanskje ikke er fullt så imponerende...

 

Men dette med support er jo noe det alltid vil være noen som ser seg misfornøyd med. Når det gjelder selve saksbehandlingen er det min oppfatning at opplevelsen av denne går mer på akkurat personen du møter, enn hva firmaet heter. Har i grunn ikke noe spesielt dårlig erfaring med noen webshop's så langt, og den supportavdeling jeg har hatt mest med å gjøre er nok Telenor. Her har jeg opplevd alt fra svært god, til helt ubrukelig, alt etter som hvem som har hatt saken.

 

Akkurat responstid som denne tråden starter med og vel egentlig handler om kan selvsagt lastes Netshop, og særlig om det da er mange som opplever det slik høres det skuffende ut. Men på videre saksbehanling, som alltid dukker opp i tråden som denne tar jeg den enkeltes opplevelse med en liten klype salt.

Lenke til kommentar
En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

8679711[/snapback]

 

Ikke for å være bitchy, men kan du komme med en lovhenvisning så vi ikke tror at du og Tee synser til fordel for webshopene rundt omkring?

Lenke til kommentar
En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

8679711[/snapback]

 

Ikke for å være bitchy, men kan du komme med en lovhenvisning så vi ikke tror at du og Tee synser til fordel for webshopene rundt omkring?

8679945[/snapback]

 

Du står fritt til å bruke angreretten uansett om produktet fungerer eller ei. Les posten min over.

Både komplett, netshop og mpx har annbefalt denne løsningen dersom saken har stillt seg slik jeg har beskrevet ovenfor i min post.........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

8679711[/snapback]

 

Ikke for å være bitchy, men kan du komme med en lovhenvisning så vi ikke tror at du og Tee synser til fordel for webshopene rundt omkring?

8679945[/snapback]

:!:

 

Tror jeg overlater det til TEE.

 

Utifra min forståelse er angreretten noe man bruker fordi man angrer på kjøpet, bokstavelig talt.

Dvs., men kjøper noe man ikke kan sjekke ut fysisk, for så å benytte angreretten når man innser at man ikke vil ha produktet likevel.

 

Det blir jo vanskelig/påstand mot påstand å skille mellom bruk av angretten fordi man oppdaget en feil med produktet eller om man returnerer fordi noe ikke fungerer etter test/produket ble skadet under testing.

 

Noen webshop krever jo derfor at produktet ikke skal være brukt/emballasje komplett/ubrutt (det siste er vel en egen tolkning av loven) for at angrerett skal kunne brukes.

 

Så jeg ser behovet for oppklaring..

 

Edit:

Ourasi kommer med en tolkning som jeg anser som høyst subjektiv, men "backet" opp av rutiner hos noen webshops.

Jeg har *alltid* RMA'et produkter som har vært defekte selv om de var innenfor tidsfrist for angrerett.

Det anser jeg som ryddig/korrekt framgangsmåte.

Angrerett er innført av Familie/forbruker-department for å beskytte "svake sjeler/mindreårige" som bestilller varer helt "i ørska".

Men dette er også en høyst subjektiv tolkning.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
En annen ting er at angrerett ikke skal/kan brukes for defekte/skadete varer, uavhengig hvordan skaden oppstod (som bl.a. TEE har påpekt).

 

8679711[/snapback]

Ikke for å være bitchy, men kan du komme med en lovhenvisning så vi ikke tror at du og Tee synser til fordel for webshopene rundt omkring?

8679945[/snapback]

Dersom produktet er defekt når du mottar det, kan du nok bruke angreretten, men DOA/garanti/reklamasjon er mer nærliggende da du slipper å dekke frakten tilbake selv.

 

Dersom produktet av en eller annen grunn skulle bli defekt etter at du har mottatt det, men fortsatt innenfor angrefrist, kan du ikke returnere det i "tilnærmet samme stand og mengde", og dermed kan du heller ikke benytte angreretten.

 

Lov om angrerett er en fin ting å lese for slike ting.

Lenke til kommentar
Netshop er svindel, og atter ren svindel. Søren om jeg har tapt pengene mine nå.

8678962[/snapback]

Om du har blitt svindlet så anmelder du forholdet til politiet. Eller var det kanskje sånn at svindel ikke var helt dekkende allikevel, og du tror bare du kommer lenger med tåpelige utsagn?

Lenke til kommentar

Fikk litt informasjon i dag, men før det har de ikke tatt telefonen, eller sendt meg videre til andre avdelinger som ikke har tatt telefonen. Har ringt 10 ganger hver dag i 2 uker, og de har ikke svart på mailer jeg sendte for 3 uker siden.

 

Der sitter jeg uten info om hva som skjer med laptopen, Ikke rart jeg føler meg svindlet da kanskje? Å si at Netshop er svindel er en ting, å føle seg svindlet er kanskje en annen ting, men jeg har vært rimelig irritert at det har vært så ***** vanskelig å få tak i en laptop den siste måneden, og det hadde vel dere også vært i samme situasjon.

 

Fikk som sagt info i dag, men ser ingen grunn til at jeg skal sitte her å smile og være fornøyd fordet. Venter fremdeles på pengene, og inntil de er kommet tilbake anser jeg ikke Netshop som seriøs.

 

Dette har vært masse stress og fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra dem på tirsdag, altså 11 arbeidsdager etter at jeg sendte mail. Ikke noe klokere ble jeg av svaret heller. Gir opp og kjøper en ny lappis til madamen heller.

Dog ikke fra Netshop.

 

Syntes komplett har blitt skikkelig bra, de tok i mot rambrikka mi selv etter at angrefristen var utgått! I tillegg svarer de nærmest umiddelbart på mail :thumbup:

Lenke til kommentar

Er desverre i lignende posisjon som flere i tråden, virker som om Netshop sliter om dagen. Sendte inn min defekte laptop (en Zepto 6214W) for over en måned siden, men har fått så og si ingen statusrapport eller andre indikasjoner om at returprosessen går som den skal (det er for eksempel ikke registrert på siden dems).

Mails jeg har sendt inn har heller ikke blitt besvart, så enten er de underbemannet så det holder, eller så gjør de bare en utrolig dårlig jobb om dagen. Er også redd for at sommer og evt. fellesferier ikke nødvendigvis kommer til å ha positiv effekt på servicen (iallefall i forbindelse med support og retur, da det tydeligvis er der det glipper) i tiden fremover..

Skjerpings Netshop, det er spessielt irriterende å lese at folk som bestiller produkter fortsatt får super responstid, med pakken registrert og sendt på under en time, når det står så utrolig ille til i support/retur-avdelingen.

Lenke til kommentar
Dersom produktet av en eller annen grunn skulle bli defekt etter at du har mottatt det, men fortsatt innenfor angrefrist, kan du ikke returnere det i "tilnærmet samme stand og mengde", og dermed kan du heller ikke benytte angreretten.

 

Lov om angrerett er en fin ting å lese for slike ting.

Ja, men da er det fint å lese mer enn halve setninger. ;)

 

Setningen du siterer fra, er faktisk slik hvis du siterer hele:

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

Som du ser, er kravet om tilnærmet samme stand og mengde kun begrensende på angreretten hvis det skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Lenke til kommentar
Syntes komplett har blitt skikkelig bra, de tok i mot rambrikka mi selv etter at angrefristen var utgått! I tillegg svarer de nærmest umiddelbart på mail  :thumbup:

8716636[/snapback]

 

Jepp. når jeg hadde problem med laptopen min, som skrur seg av (som fortsatt vedvarer), fikk jeg bare beskjed om å kontakte asus.. Ikkeno rart i at man får raskt svar.. Svaret jeg igjen fikk fra asus:

 

Dear customer

 

Please check that all drivers are installed properly. If there are not please install the missing driver(s). If this dosnt help then please try to make a new installation f the oprative system.

 

Best regards

Asus service engineer

 

Jeg VET at dette ikke er et softwarerelatert problem..

:shrug:

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...