zexs Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Lurer på om andre opplever at Netshop er utrolig trege om dagen. Sendte dem en mail på søndag ang. 1557als som trøbler. Etterlyste svar i går og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Dette er jo helt ulikt Netshop og et av hovedargumentene for å bestille derfra er jo nettopp god og rask kundeservice. Har de vokst seg ut av skoene?? Lenke til kommentar
Oeverby Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Lurer på om andre opplever at Netshop er utrolig trege om dagen.Sendte dem en mail på søndag ang. 1557als som trøbler. Etterlyste svar i går og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Dette er jo helt ulikt Netshop og et av hovedargumentene for å bestille derfra er jo nettopp god og rask kundeservice. Har de vokst seg ut av skoene?? 8581116[/snapback] Heisann zexs Det er noe rett i det du sier, og det er at vi vokser. Det er jo alle butikkers mål Men, vi har nok ikke "vokst oss ut av skoene" Vi har desverre et lite problem denne uken, og det er mye sykdom på support avdelingen. Det tar derfor desverre litt lengre tid enn normalt å få svar på henvendelser. Vi burde være oppe og går 100% igjen i morgen, senest til mandag. Og da håper jeg du igjen opplever NetShop slik du er vandt med. Til dere som har opplevd ekstra ventetid denne uken, beklager vi dette, og jeg lover at vil skal jobbe hardt for å ta igjen det tapte kjappest mulig. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Stian - NetShop.no Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Netshop har begynnt å vise veldig dårlig service og har dessverre fått en enorm treg behandlingstid. Dette kan nok også ligge på kompetansen til leder av kundesenteret deres. Kompetansen er utrolig lav og vedkommene kjenner ikke forbrukerkjøpsloven. Anbefaler alle i Netshop til å spille dette Flashspillet: http://forbrukerportalen.no/sikkershopping Lenke til kommentar
zexs Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Netshop har begynnt å vise veldig dårlig service og har dessverre fått en enorm treg behandlingstid. Dette kan nok også ligge på kompetansen til leder av kundesenteret deres. Kompetansen er utrolig lav og vedkommene kjenner ikke forbrukerkjøpsloven. Anbefaler alle i Netshop til å spille dette Flashspillet: http://forbrukerportalen.no/sikkershopping 8581644[/snapback] Tror nok ikke det er kompentanse det står på.. Heller ressurser! Får håpe de kommer på fote igjen strax! Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Nå er nå Netshop de eneste som noensinne har giddet og fortelle meg hvordan Firewire kontroller det er på ett hovedkort (da det er viktig for meg pga proff lydkort) De andre nettbutikkene giddet ikke og svare engang. All kredd til netshop for det! Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Joda det går mye på kompetanse. Lederen for kundesenteret tror nemlig at: - kjøpsloven gjelder i 2004, da den ble byttet ut med forbrukerkjøpsloven i 2002. - Garanti er det samme som reklamasjonsrett. - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Om de virkelig mener dette, eller prøver å lure meg med slike utsagn er usikkert. La oss håpe det er mangel på kompetanse og ikke en måte å lure kunden på. Lenke til kommentar
coban Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Joda det går mye på kompetanse. Lederen for kundesenteret tror nemlig at: - kjøpsloven gjelder i 2004, da den ble byttet ut med forbrukerkjøpsloven i 2002. - Garanti er det samme som reklamasjonsrett. - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Om de virkelig mener dette, eller prøver å lure meg med slike utsagn er usikkert. La oss håpe det er mangel på kompetanse og ikke en måte å lure kunden på. 8581844[/snapback] Har høyesterett slått fast at en mobiltelefon har 5 års reklamasjonsrett? Jeg mener at det ble anket til en eller annen instans? Tror EU domstolen skal ta en endelig avgjørelse på dette før vi kan si at mobiler har 5 års reklamasjon. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Anbefaler alle i Netshop til å spille dette Flashspillet: http://forbrukerportalen.no/sikkershopping 8581644[/snapback] Off-topic: Anbefaler Forbrukerrådet å rette de "1000" skrivefeilene mm fra oversettingen fra dansk. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Mobiltelefoner har vel ikke 5 års garanti? Produsent har ofte andre selskaper som tar seg av ansvaret etter at varen er solgt. Opplevde det ved og kjøpe en LCD TV som var feil på hos Komplett. All kommunikasjon etter det gikk med det andre selskapet som var ansvarlig for returen og reprasjonen evt. utsending av ny LCD TV. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Mobiltelefoner har vel ikke 5 års garanti? 8581972[/snapback] Angående mobiltelefoner, så kommer vel den saken opp for Høyesterett i høst, om jeg ikke husker feil. Endret 10. mai 2007 av klilleng Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Oh. Anyway. Har aldri hatt en sonyericsson som har overlevd ett år. De er laget for og vare i ca. 8 mnd fra fabrikk! Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Joda det går mye på kompetanse. Lederen for kundesenteret tror nemlig at: - kjøpsloven gjelder i 2004, da den ble byttet ut med forbrukerkjøpsloven i 2002. - Garanti er det samme som reklamasjonsrett. - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Om de virkelig mener dette, eller prøver å lure meg med slike utsagn er usikkert. La oss håpe det er mangel på kompetanse og ikke en måte å lure kunden på. 8581844[/snapback] Wow, du har virkelig IKKE gjort leksa de. Gi oss en kildehenvisning til 5års reklamasjon/garanti på mobiltelefoner? Med en slik påstand vil jeg ta innlegget ditt med en klype salt. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Gi oss en kildehenvisning til 5års reklamasjon/garanti på mobiltelefoner? Forbrukerrådet begynner å bli viden kjent for sine "kalkunpåstander" og "bak mål meninger". De begynner snart å bli tatt like seriøst som "Tv2 hjelper deg". Det er ikke bra. Greit at de skal beskytte oss forbrukere, men det får da være måte på å ikke kunne se en sak fra 2 sider, noe de beviser gang på gang at de ikke gjør. Forøvrig, her http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...3/1059636619.39 står det om 5 år. Det er bare å søke mere på den siden så finner man mange henvisninger til at de mener det er 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner. Edit, her henvises det til en nylig avsagt dom: "Du kan reklamere på mobiltelefonen i fem år. Det har Oslo tingrett bestemt i en konflikt mellom forbrukere og mobilprodusentene." http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/mobildommen Endret 10. mai 2007 av Panter Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Mobiltelefoner har vel ikke 5 års garanti? Produsent har ofte andre selskaper som tar seg av ansvaret etter at varen er solgt. Opplevde det ved og kjøpe en LCD TV som var feil på hos Komplett. All kommunikasjon etter det gikk med det andre selskapet som var ansvarlig for returen og reprasjonen evt. utsending av ny LCD TV. 8581972[/snapback] Så må noen lære seg forskjell på GARANTI og REKLAMASJONSRETT!!! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er ikke ment som kritikk, men slike "unnskyldninger" bør være mer av spontan karakter enn litt sykdom for å virke hensiktsmessige. F.eks forrige uke så fikk jeg beskjed at jeg ikke kunne snakke med noen hos Netshop Oslo angående problemer med hardware en dag da "alle" unntatt noen vikarer var på kurs ?? Hva blir neste ?: Sommerferie, beklager vi kan ikke hjelpe deg nå ? Lenke til kommentar
oby Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Litt ironisk at netshop bruker 17 min å svare på denne posten, men gjerne en uke på å svare på mail Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Edit, her henvises det til en nylig avsagt dom:"Du kan reklamere på mobiltelefonen i fem år. Det har Oslo tingrett bestemt i en konflikt mellom forbrukere og mobilprodusentene." http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/mobildommen 8582115[/snapback] På standard forbrukerrådsvis "glemmer" de å nevne at dommen ikke er verdt noe som helst enda, da den er anket. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 - kjøpsloven gjelder i 2004, da den ble byttet ut med forbrukerkjøpsloven i 2002. Denne skjønte jeg ikke helt. Både Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven gjelder i 2004. Kjøpsloven ble splittet opp i to ulike lover i 2002, hvor Kjøpsloven gjelder for salg mellom privatpersoner eller bedrift-til-bedrift, mens Forbrukerkjøpsloven gjelder i salg mellom næringsdrivende selger og privatpersoner. Er produktet det er snakk om et brukt i næringsvirksomhet/jobb, er det Kjøpsloven som gjelder. - Garanti er det samme som reklamasjonsrett. Jeg vil nok tro de er klar over forskjellen. - At produsent (her: samsung) har det helt og holdent ansvar for produkter som skal repareres. Netshop har gitt fra seg ansvaret når de solgte varen. Samsung har vel enten satt bort reparasjoner til et autorisert verksted, eller har eget verksted. Netshop utfører ikke reparasjonen selv. - At reklamsjonstid på en mobiltelefon er 2 år og ikke 5 år. Foreløpig står Netshop fritt til å mene dette. Det finnes ikke noen endelig dom som sier at mobiltelefoner har 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Gi oss en kildehenvisning til 5års reklamasjon/garanti på mobiltelefoner? Forbrukerrådet begynner å bli viden kjent for sine "kalkunpåstander" og "bak mål meninger". De begynner snart å bli tatt like seriøst som "Tv2 hjelper deg". Det er ikke bra. Greit at de skal beskytte oss forbrukere, men det får da være måte på å ikke kunne se en sak fra 2 sider, noe de beviser gang på gang at de ikke gjør. Forøvrig, her http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...3/1059636619.39 står det om 5 år. Det er bare å søke mere på den siden så finner man mange henvisninger til at de mener det er 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner. Edit, her henvises det til en nylig avsagt dom: "Du kan reklamere på mobiltelefonen i fem år. Det har Oslo tingrett bestemt i en konflikt mellom forbrukere og mobilprodusentene." http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/mobildommen 8582115[/snapback] Jeg kjenner til lovverket på mobiltelefoner og garanti/reklamasjon. Jobber som medarbeider hos en forhandler. Dommen ble vel "satt", men så anket. Den skal opp til høyeste instans til høsten mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Wow, du har virkelig IKKE gjort leksa de. Gi oss en kildehenvisning til 5års reklamasjon/garanti på mobiltelefoner? Med en slik påstand vil jeg ta innlegget ditt med en klype salt. Jeg kjenner til lovverket på mobiltelefoner og garanti/reklamasjon. Det er godt mulig det, men når du latterliggjør og gjør et stort nummer ut av at en ikke har gjort leksen sin så virker det som at du ikke er klar over Norges "sterkeste forbrukerinstans" og første rettsinstans sin tolkning av lovverket. Jeg hadde holdt for meg selv at du jobber i bransjen med den holdingen der. Hvorfor i alle dager "drite" ut et innlegg dersom du vet at det er tilnærmet korrekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå