Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ripe i Toyota Carina 1997

Anbefalte innlegg

Hei,

fikk en liten ripe i Carinaen min og lurer på hvordan jeg kan lakke over denne eller på annen måte få den usynlig på BILLIGST MÅTE.

TAKKER!

Fargen er forresten vin rød!

EDIT:

nå har jeg tatt noen bilder, så:

billigste måte og fikse dette?

går det ann å gjøre det selv?

pris for at jeg skal gjøre det / firma?

takk :D

post-119847-1181910717_thumb.jpg

post-119847-1181910759_thumb.jpg

post-119847-1181910792_thumb.jpg

post-119847-1181910839_thumb.jpg

Endret av Lsass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvitt i bakgrunn = ned til grunninga. Dra til Toyota og kjøp deg en lakkstift for riktig fargekode (fargekode står i motorrom eller dørstolpe ved fører).

Rens ripen du skal påføre stiften i. Bruk noe stärkt.. Q-tips med Lynol/aceton så det blir 120% rent i sporet.. Rist og rør lakkstifthylsa godt og påfør en tynn og fin stripe.

Lenke til kommentar

Rens ripen du skal påføre stiften i. Bruk noe stärkt.. Q-tips med Lynol/aceton så det blir 120% rent i sporet.. Rist og rør lakkstifthylsa godt og påfør en tynn og fin stripe.

8580945[/snapback]

Anbefaler at du ikke bruker aceton da det er et sterkt løsemiddel som kan skade lakk. Bruk heller rødsprit som er mildere mot lakken.

Lenke til kommentar

8580945[/snapback]

Anbefaler at du ikke bruker aceton da det er et sterkt løsemiddel som kan skade lakk. Bruk heller rødsprit som er mildere mot lakken.

8583202[/snapback]

du skal jo lakkere over etterpå :innocent:

Lenke til kommentar

5cm høy, og 3cm bred er jo ikke småtteri da... sikker på at det er gjennom lakken og ned til grunninga?? eller kan det kanskje ligge på utsiden?? Er det gjennom lakken, så er det ikke annet å gjøre en å dra til en bil lakkerer å få de til å fikse det... er det IKKE gjennom lakken, så kan det rubbes bort ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette var da ingen liten ripe! Du får ikke dette fint uten at du gjør som epennyh sier over! Lakkstift duger ikke her, du må spraye. Du trenger øvelse for å få dette fint, finn deg et "vrak" du kan øve på først!

Lenke til kommentar
Dette var da ingen liten ripe! Du får ikke dette fint uten at du gjør som epennyh sier over! Lakkstift duger ikke her, du må spraye. Du trenger øvelse for å få dette fint, finn deg et "vrak" du kan øve på først!

8867653[/snapback]

okok :p

hva koster det for å få et firma til å gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...