Immanio Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Jeg er ikke sikker på om dette egentlig hører hjemme her eller ev. under hovedkort... Uansett: Jeg har et Asus M2N32-SLI Deluxe hovedkort, med en Athlon64 X2 4200+ AM2 prosessor og en Arctic Cooling Freezer 64 Pro vifte. For noen dager siden brakk en bit av den plastbraketten som CPU-viften er festet til (som er skrudd fast på hovedkortet), med det resultat at viften falt av. (På bildet i vedlegget har jeg markert delen som brakk, og hvilken bit siom brakk av.) Dette er tydeligvis ikke et vanlig problem, siden ingen av de butikkene jeg har snakket med har en slik del tilgjengelig. Det virker veldig bortkastet på meg å skulle opprette en RMA-sak og bytte hele hovedkortet når 2 minutter med en skrutrekker er nok hvis jeg bare får tak i en slik brakett. Derfor lurer jeg på om noen vet om det går an å få kjøpt denne delen, ev. hvor en kan få tak i en brukt fra et defekt AM2-hovedkort. På forhånd takk. Endret 10. mai 2007 av Immanio Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Tror desverre du må bruke en uke eller 2 på å få et nytt HK, har aldri sett noen som har byttet den delen. Lenke til kommentar
Immanio Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hmm, nå har jeg også vært mer i kontakt med shg.no, der jeg kjøpte komponentene. Det virker som om de ikke vil godta at dette kan ha skjedd under vanlig bruk, og dermed ikke vil godta det som reklamasjon. Jeg kan ikke si at jeg ikke forstår at de tror det, siden jeg ble veldig overrasket selv da dette skjedde, men det er ganske surt å tape 1300kr og essensielt bli regnet som en løgner. Nå er jeg i hvert fall enda mer interessert i å finne ut om noen vet om muligheter for å få tak i denne plastbiten fra et defekt AM2-kort, så jeg kanskje kan unngå å tape så mye penger på et fungerende kort. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 jeg får ikke sett bildet ditt, kommer bare til startsida til imageshark. Det er jo enkelte kjølere som ikke benytter seg av den sorteplast ramma, men skrus rett på skruefestene. Lenke til kommentar
Immanio Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 La bildet med som vedlegg i posten i stedet nå. Ellers er jeg ikke så altfor dreven på slike ting, jeg klarer jo å sette sammen en maskin selv og slikt, men kjøling kan jeg lite om. Jeg var innom Datakjeden her i Trondheim, og der prøvde de å finne kjøling til å montere rett på kortet, men det de hadde der var tydeligvis laget slik at en i AM2-tilfellet likevel skulle beholde den plastrammen. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 billigste nye hk for AM2 ligger vel på rett rundt 400,- slakte ett slikt, eller kjøpe ett brukt er kanskje raskeste fiks. Lenke til kommentar
Immanio Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Beklager double-post fu, men etter en del graving og googling fant jeg denne: http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=319&sub=50 Selv om den er beregnet på Thermalright-vifter ser den ut til å passe for andre også. Burde ikke denne kunne være en fullgod erstating for den brukne delen? Edit: Ser ut til at microplex.no også har denne tilgjengelig, så da kan det virke som om det kanskje er mulig å slippe unna dette med en femtilapp+frakt. Endret 10. mai 2007 av Immanio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå